«»

...

[189] Гальмівний шлях. Частина 2. Практична - Покращення гальм для F25

Опубліковано: 14 серпня 23:03
Я їжджу на BMW X3 (F25)
Київ, Україна

Привіт

Якщо ви надумали замінити гальма на своєму F25/F26 і натрапили на цей запис, то вам краще почати з теоретичної частини, де я зібрав усю доступну інфу на цю тему.

Цей же запис - особиста історія, як робив такий апгрейд, які помилки допустив і що вийшло у підсумку.

Спочатку треба самому собі дати відповідь на питання, а навіщо я взагалі збираюся змінювати ті гальма? У коментарях теоретичної частини правильно підмітили, що у випадку, якщо не вистачає штатних чи вони перегрівається, треба спробувати продуктивніші гальмівні колодки з підвищеним температурним коефіцієнтом. І тільки тоді вриватися у апгрейд гальм, який 100% потягне за собою збільшення непідресорених мас, що безпосередньо знизить комфорт. 

Мене ж продуктивність штатних гальм цілком влаштовувала. Як у місті, так і по трасі - їх вистачало для мого стилю їзди.
А от, що категорично не влаштовувало, - так це їх зовнішній вигляд у 20" колесах. Особливо сильно дратувати воно почало після встановлення JR SL-01, відносно простий рисунок яких, підкреслював маленькі гальма від велосипеда. На штатних 20" 310М, з більш складним рисунком, то не було таким помітним. Можете самі порівняти.

Штатні 310М

JR SL-01


Десь у травні я і почав шлях апгрейду. Пройшло три місяці, ага. За цей деякі люди встигають кілька авто змінити, ахахах. Втім, зараз розкажу, чого все так затяглося.

Варіант із суппортами від G серії відкинув десь у перший тиждень пошуків. Перше - це через їх ціну. Не те, щоб мені було шкода грошей на авто, але на ОЛХ та розборках за них просили якісь неадекватні гроші, як на мене. Друге - не таке очевидне і навряд про нього задумуються, коли міняють гальма. Суппорт від G серії має 4 40мм поршні, незалежно від типу диску, під який він виготовлений. А от вакуумний підсилювач гальм та головний гальмівний циліндр у F25 налаштовані і підібрані виключно під 1 60мм поршень у суппорті. То ж чи правильно відпрацює та ж ABS з нештатним суппортом - я не знаю, інфи з практичного досвіду я ніде не знайшов. Якщо хтось знає, можливо на іншому авто то досліджували, дайте знати у коментарях, дуже цікавий то момент. Ці дві причини переважили головну перевагу G суппорту: його меншу вагу.

Ціллю було знайти 348х36мм від F10. Комплект, чи самі суппорта - не так важливо. Таких не так і багато виявилося, більшість оголошень, що місять у заголовку слова 348мм - під 30мм диски, опція експортних гальм для американських F10. Той же АвтоПро показує у наявності потрібні мені, а коли телефонуєш безпосередньо до магазину, то тільки і чуєш "немає", "та то старе оголошення", "продали", "зараз немає, є 30мм". Про нові я навіть і не мріяв - там ціна... ну коротше, ціна нової оригінальної деталі, самі знаєте, скільки то.

Призадумався, а нафіг мені саме 36мм диски, все одно ж у колесі видно лише його діаметр. Починаю відкривати усі оголошення, які місять 348. У одному із таких і знаходжу цікавий комплект, за адекватну ціну, ще й у візуально хорошому стані. Самі супорти, але повністю зібрані. Зараз те оголошення уже видалене, тому тільки такий скрін)


А видалене тому, що я їх купив😁 Хотів поторгувати до 5500 грн, але продавець не бажав знижати ні на гривню. Що ж поробиш. Оплатив на карту передплату і поїхали по НП вони з Харкова у Київ. Забрав, попередньо переконавшись, що усе, як і описано було у оголошенні. Суппорти від Е60. Зараз пишу текст і розумію, що такий то варіант у теоретичній частині я не згадав. Від Е60 також підходять, а от диски гальмівні треба від F10 шукати. 
З дисками легше - просто купується новим тієї фірми, що подобається чи підходить під гаманець. Перед замовлення дисків, вирішив все ж 7 разів відміряти і повіз суппорта на СТО, щоб приміряти їх на авто. 20 хв роботи та одне зняте колесо дають позитивний результат: підходять, відстань між болтами для кріплення повністю ідентична моїм штатним. Ну і видно, що довші за штатні болти все знадобляться, як і шайби-проставки для центрування гальмівного диску у суппорті. Через кілька днів роблю замовлення на диски ATE. Парт номер там або 34106898723 або ж 34116775277. Їхати їм кілька тижнів із Німеччини. Паралельно купив затискачі(металева планка така) для суппортів - 34116757253. Ну і куди ж без колодок гальмівних - АТЕ, 34116794915.
Поки диски їхали, я уже розмірковував над їх тюнингом, ахахах. Хотілося зробити перфорацію - ну щоб усе спортивно було й оте все.


Що воно дає? Краще охолодження та трішки легший диск😂 
Але, коли мені назвали приблизну ціну такого задоволення, - 100 баксів, то вирішив, що просвердлені дірочки отвори того не вартують. Так, я знаю, що є диски з перфорацією по заводу: той же Zimmermann для BMW роблять такі.

А так виглядає ATE, які я купив


Як тільки приїхали затискачі для суппортів, на СТО їх повністю розібрали і передали на фарбування. Колір? Та, звісно ж, червоний, який же ще?🙃


Моя черга на малярці потроху підходила, а диски якраз приїхали в Україну. Скоро поставлю - все чекав і чекав😢 Це був початок червня, попереду кілька поїздок на 400+ км, то ж буде можливість випробувати їх на трасі. Трохи скоротили очікування деякі роботи по Іксу: встановлював інший сабвуфер, та тестував прошивку під stage 2. Болти та шайби думав знайти уже за кілька днів до встановлення. У такому швидкому темпі літні дні минали один за одним. Ось уже і маляр написав, що суппорта пофарбовані.

Запаковані


Нарешті, усе на руках, домовляюся про встановлення наступного тижня, якраз на СТО є вільний час. Я уже уявляю, як буду фотографувати Ікса з новенькими гальмами. 


Але фотографій Ікса на цьому комплекті ви не побачите, тому що історія зробила несподіваний розворот...

Пише мені хороший знайомий, котрий нещодавно купив F11. "Тачка приїхала, усе супер, але от дивлюся, що на ній якісь гальма великі, тобі не треба часом?" Хммм, я спочатку не звернув уваги, адже той універсал був на 18" колесах - ну які там можуть бути великі гальма? Певно 348х30 чи 348х36 стоять. Наступного дня тачка опинилася на підйомнику, зняли гальма і мені прилітає повідомлення "тут 374 все ж, то як, тобі треба?". 

Хотів спочатку відмовитися, адже у мене ж ось уже лежить комплект, тільки поставити треба. Та й стан гальмівних дисків не дуже додає очок 374 комплекту - десь на сезон-два, і треба ставити нові. З іншого боку, маємо повний комплект великих гальм, разом із задніми 345х24, які легко стануть мені. 


Попросив притримати їх кілька днів, давши мені час на роздуми.
Людина з мінімальною фінансовою грамотою поставить ті 348мм і буде радіти. Але ж ми маємо власника БМВ, про яку фінансову грамотність тут говорити, ахахах? Пишу знайомому, що заберу їх. Свою роль зіграла і наявність задніх гальм, адже у F10/F11 також стоянкове гальмо електронне і працює через задній суппорт. Ніякого колхозу для переносу задніх на F25 не потрібно. 
Докупити треба задні гальмівні колодки (ті, що у комплекті - їм зовсім погано, одним словом), подовжені болти та шайби, які я не встиг знайти, нові затискачі на передні суппорти та штуцера для прокачування суппортів. Ну і гальмівна рідина ж ще. Колодки - ATE 34218847061 (3 тис грн ціна). Один оригінальний штуцер коштує скажених 400 грн, тому буду шукати аналоги - за звичайну залізку то якось дофіга. 

Ще трохи кліпс накупив


З болтами і шайбами якось не так легко пішло, як я спочатку думав. Різні інтернет магазини, де вони є у наявності, не хочуть продавати малу кількість: купуй кілограмами, чи сотнями штук. Відповідно, і ціна там набігає кілька тисяч гривень - абсурд просто якийсь. Треба їхати у Епіцентр і вибирати по наявності. Консультанта, яких завжди купа навколо(коли вони не треба тобі), ледве знайшов. Він допоміг знайти самі ряди з болтами, бо чомусь вони не у одному відділі зібрані, а у декількох. Понабирав шайб із різним зовнішнім діаметром під М12 болт, самих болтів зі сталі 10.9 - на 600 грн вийшло.
Штуцери взяв компанії Quick Brake (з Одеси, здається надсилали по НП). Ціна - 35 грн, проти оригінального 400 грн, більш ніж у 10 разів, непогана така різниця.


Прийшли затискачі для передніх суппортів і увесь комплект поїхав на фарбування. Цього разу вирішив відійти від ідеї червоного кольору і замовив не менш оригінальний колір - синій. Трушний для БМВ, M power, пушка-гонка і всі діла, ахаха. Ото лише шильдик М клеїти туди не буду, бо то уже ту матч. Колір металік, у кілька шарів. А от затискачі не захотів у колір суппорта робити, будуть чорними для контрасту.

Перед віддачею


Гра у очікування знову почалася😂

На календарі закреслювалися останні дні липня, я ще на своїх штатних гальмах - дооснащень, яке тяглося два місяці, до цього ще не було😬 Аби тільки результат виправдав очікування. Нарешті настав час забирати пофарбовані суппорта. Дорогою до паркингу відразу прошу записати на СТО на наступний день. Забираючи суппорти, відмітив, що пофарбованими вони здаються ще більшими, аж гігантськими.

Самі подивіться


Поки що враження тільки позитивні. До речі, фарбував суппорта у @Brakes_rebuild (залишу ще посилання на сторінку у Instagram). Пощастило з ціною: за увесь комплект + затискачі віддав 💲3600 грн💲.
Довгоочікуваний (уже другий) день встановлення - Ікса я залишив в роботу, а це мінімум годин 4 займе, тільки попередньо сфотографував усе. А потім мені ще накидали трохи фото з процесу.

Половина комплекту перед встановленням

Так виглядає 374мм диск проти штатного 328мм

Що ж, бувайте, ви вдало слугували усі ці роки.

До речі, щитки довелося відрізати трохи. Все ж вони не розраховані на більші суппорта. Натомість охолодження тепер краще, ахах


О, згадав один досить важливий момент. Я поважив старі суппорта та диски проти нових. Треба ж дізнатися, наскільки отримав програш по непідресореним масам. Отож, усе штатне:

Передній суппорт - 7.65 кг

Задній суппорт - 5.25 кг

Передній диск - 9.65 кг

Задній диск - 7.2 кг


Дістаємо калькулятори і рахуємо: ( 7.65 + 9.65 ) х 2 = 34.6 кг на передній осі. ( 5.25 + 7.2 ) х 2 = 24.9 кг на задній.

Тепер новий комплект, тут правда без колодок, і суппорта розібрані, але загальну картину відразу видно.

Передній суппорт (основа) - 6 кг

Передній суппорт (скоба) - 2.3 кг

Передній диск - 13.3 кг

Задній суппорт (основа) - 3.1 кг

Задній суппорт (скоба) - 1.4 кг

Задній диск - 8.75 кг


Обчислення дають таке: ( 6 + 2.3 + 13.3 ) х 2 = 43.2 кг (125% від штатних - це дуже і дуже непогано, як на мене) попереду та ( 3.1 + 1.4 + 8.75 ) х 2 = 26.5 кг (107% від штатних - тут взагалі прекрасно). Вийшло значно менше, ніж я очікував. Врятував ситуацію матеріал переднього суппорта - легкий алюміній, проти залізного штатного.

Забираю ввечері усю цю красу. Але перед виїздом і тестування треба спочатку забрати усе своє барахло з СТО😁 Місця у багажнику вистачило, саб не заважав.


А тепер до найбільш очікуваного - враження.

Проїздив я з новими гальмами півтора тижні, то ж трохи розказати можу. Але спочатку, оцініть(хвалити чи фукати можна у коментарях😉), як виглядають:


Насправді, у 20" колесі не здаються супер-великими. Туди б якийсь 400мм диск😎 Нагадую, що уся епопея з гальмами виключно з естетичних міркувань. Їздові характеристики тут другорядні. І не забувайте, що більші гальма НЕ для швидшої зупинки авто. Втім, не описати, як вони працюють - то був би злочин. 

Перше, що ти помічаєш, що Ікс тепер не так швидко їде у режимі ХХ, коли на 2 передачі відпустив педаль гальм. А також швидше втрачає набрану швидкість, якщо відпустити педаль газу. Воно і не дивно: на кожному колесі тепер висить більша маса.
Робота педалі гальм також змінилася. Якщо на штатних при натиску 0-15% авто починало зупинятися, то тут на 0-15% гальма поводять себе у режимі "ааа? шоо? нас хтось кликав?", тобто вони підготовлені зупинятися. Картина повністю змінюється, коли тиснеш сильніше. Штатні давали константне зусилля зупинки, а тут на умовних 30% ти уже відразу відчуєш силу гальм і сильніше тиснути навіть не треба - швидкість починає миттєво падати до 0 км/год. Скажу так, що це -


За один момент я трохи хвилювався. Не знаходив, щоб хтось описував то, де робили заміну гальм на F25, бо опція - дуже рідкісна у цьому кузові. ACC - активний круїз-контроль. З його можливістю зупиняти авто. У мене були побоювання, що воно може якось некоректно працювати, адже нагадаю, що ніяких кодувань по гальмах на F25 немає, а отже електроніка нічого про те не знає. Втім, кілька поїздок, і одне, досить таки агресивне, гальмування системою запобігання зіткнень показали, що усе добре. 

Отак от Ікс отримав нові великі гальма.



Ціна питання: 800 USD
52 1 2

Обговорення

Щоб залишати коментарі, потрібно авторизуватись.
Я їжджу на Mitsubishi Pajero (4G)
На мою думку, запчастини для був мають бути або оригінал, або якісний замінник (АТЕ один з них) або тюнінг (ЕВС, Power Stop, тощо, але ніяк не Цімерман). Інше не живе довго. Збільшення гальм, це інвестиція в додаткове гальмування, безпеку.
сьогодні о 07:54
Цікаво, наскільки вони реалізуються на штатному ГТЦ і вакуумнику? - У F3xx він інший, якщо літий суппорт. Zimmermann - мусор, хоч дірявий, хоч з насічками, забуваєм. Перфорація, окрім вигляду, нічого не міняє. АТЕ - виглядають скромно, але топ!
Давно хотів пофарбувати свої супорти, після цього твого посту - зроблю)
Тут один власник GLS зробив цілу дискусію, на рахунок однопоршневых та літих супортів (більше, було схоже на виправдання: «чому на GLS однопоршневый супорт», але тема цілком життєва).
16 серпня 12:17
Я їжджу на BMW X3 (F25)
wendimas
Цікаво, наскільки вони реалізуються на штатному ГТЦ і вакуумнику? - У F3xx він інший, якщо літий суппорт. Zimmermann - мусор, хоч дірявий, хоч з насічками, забуваєм. Перфорація, окрім вигляду, нічого не міняє. АТЕ - виглядають скромно, але топ! Давно хотів пофарбувати свої супорти, після цього твого посту - зроблю)Тут один власник GLS зробив цілу дискусію, на рахунок однопоршневых та літих супортів (більше, було схоже на виправдання: «чому на GLS однопоршневый супорт», але тема цілком життєва).
wendimas, О, про Мерс згадав, читав там якраз і усі коментарі) Але сам не став вмішуватися, бо там аж занадто гімно летіло з одного боку на інший, ахахах

"Цікаво, наскільки вони реалізуються на штатному ГТЦ і вакуумнику" - на F10 там також різні ГГЦ та вакуумник, то ж, можливо, на F25 гальма не розкривають свій потенціал на 100%. Але якось перевірити це чи протестувати просто нереально, адже порівнювати з інших кузовом точно не варто.

"Давно хотів пофарбувати свої супорти" - у червоний, сподіваюсь? =)
16 серпня 23:23
Пєсня!
Я, коли одразу змінив якесь пищаще гівно на Power Stop, різниці не відчув. Але ось спускався з Драгобрату- і о дякую тобі господи, що не зажав грошей на колодки, які не попливли на середині спуску, бо навіть понижена передача там сильно не гальмує :0
1
15 серпня 20:06
Я їжджу на BMW X3 (F25)
AnotherGrayMan
Пєсня!Я, коли одразу змінив якесь пищаще гівно на Power Stop, різниці не відчув. Але ось спускався з Драгобрату- і о дякую тобі господи, що не зажав грошей на колодки, які не попливли на середині спуску, бо навіть понижена передача там сильно не гальмує :0
AnotherGrayMan, Дякую. Так, колодки, насправді, багато чого вирішують. І от що помітив - їх, крім як практичним варіантом не підбереш)
Бо у одного пищать колодки фірмиА, у іншого фірмиБ, у третього взагалі фірмиВ - топ.
1
16 серпня 12:35
Я їжджу на BMW 5 series (G30)
Потужно 🔥
1
15 серпня 18:13
Я їжджу на BMW X3 (F25)
ROMEK
Потужно 🔥
ROMEK, Дякую, стараємося тримати планку)
16 серпня 12:36
Я їжджу на Ford Mustang (5G)
Круто, вітаю! А в мене, навіть соромно признатись - тільки 292 мм ( не потужно) фронтальні ротори😬
1
15 серпня 17:40
Я їжджу на Ford Mustang (5G)
oleh_o
Jakson, Але ж, певно, є варіанти більших штатних?)
oleh_o, так, в мене базова модель, а апдейт може бути з GT (05-09) - 317мм; GT (11-14) - 335мм ;GT - Brembo 355мм. Але по суті я тільки дитину в садочок вожу)) Кажуть що 317мм вистачає)
16 серпня 13:25
Шось на богатом 😁👍
15 серпня 14:46
Я їжджу на BMW X3 (F25)
MaksimYrievich
Шось на богатом 😁👍
MaksimYrievich, Та досить дешево за комплект, насправді)

От якби там якась карбоно-кераміка, та на суппорті з 6-10 поршнями, ахаха
1
16 серпня 12:37
естетично - різниця суттєва), вигляд має!
1
15 серпня 13:53
десь читав думку, що з синіми супортами автомобіль виглядає значно свіжіше, ніж з червоними
і я погоджуюсь повністю
p.s. добре, що таки взяв 374
1
15 серпня 11:23
Я їжджу на BMW X3 (F25)
enblr
десь читав думку, що з синіми супортами автомобіль виглядає значно свіжіше, ніж з червонимиі я погоджуюсь повністюp.s. добре, що таки взяв 374
enblr, Бо червоні на тій же G серії - рідкість. Сині значно частіше можна зустріти)

Ну тут підкупив комплект. Якби були просто передні суппорта, то може і не взяв би.
15 серпня 11:40
Все як завжди на вищому рівні👍
1
15 серпня 10:48
Я їжджу на BMW X3 (F25)
grinyak1990
Все як завжди на вищому рівні👍
grinyak1990, Дякую, старався трохи)
15 серпня 11:39
Я їжджу на BMW 3 series (E46)
Яке ж воно здоровенне
7
15 серпня 07:44
Я їжджу на BMW X3 (F25)
DomCobb
Яке ж воно здоровенне
DomCobb, Та головне ж того... правильно гальмувати вміти)
2
15 серпня 11:37
Я їжджу на Jeep Cherokee (KL)
Я байдужий до бмв, але сюди ходжу почитати і отримати естетичне задоволення. Вийшло гармонійно. А комплект, що мав встановлюватись пішов на F11?
1
15 серпня 02:17
Я їжджу на BMW X3 (F25)
KWAKA
Я байдужий до бмв, але сюди ходжу почитати і отримати естетичне задоволення. Вийшло гармонійно. А комплект, що мав встановлюватись пішов на F11?
KWAKA, Дякую)

Комплект червоних 348мм пішов на продаж. А F11 оці дитячі гальма не треба, там 400мм попереду та позаду з BMW М5 =)
1
15 серпня 11:38
Я їжджу на Porsche 911 (996)
Отето вони здоровенні 😱
15 серпня 01:23
Я їжджу на BMW X3 (F25)
Pomidor
Отето вони здоровенні 😱
Pomidor, Умію підбирати ракурс, щоб більшим здавалося)
15 серпня 11:37
Я їжджу на BMW X3 (F25)
маєш гарні тормозілкі )))
1
14 серпня 23:47
Я їжджу на BMW X3 (F25)
Albert
маєш гарні тормозілкі )))
Albert, Трохи є, дякую)
15 серпня 00:12
14 серпня 23:16
Я їжджу на BMW X3 (F25)
MAXBRIS
MAXBRIS, Та червоні я і так знаю, як виглядають😁
1
14 серпня 23:19
oleh_o
MAXBRIS, Та червоні я і так знаю, як виглядають😁
oleh_o, Ага, розкажи це феррарі)
14 серпня 23:24
14 серпня 23:16
Я їжджу на BMW X3 (F25)
MAXBRIS
MAXBRIS, Буууе, наче із редактора НФС виїхала😂
14 серпня 23:19
oleh_o
MAXBRIS, Буууе, наче із редактора НФС виїхала😂
oleh_o, там замість гальмівної - кислота)
1
14 серпня 23:27
14 серпня 23:16
Я їжджу на BMW X3 (F25)
MAXBRIS
MAXBRIS, Хмм, от ці більш менш прикольні
1
14 серпня 23:19
Питання одне - чого сині?
Мої варіанти до чорного авто:
В колір або в тон до дисків - бронза
Жовті / Червоні / Россо Ред
14 серпня 23:08
Я їжджу на BMW X3 (F25)
MAXBRIS
Питання одне - чого сині?Мої варіанти до чорного авто:В колір або в тон до дисків - бронзаЖовті / Червоні / Россо Ред
MAXBRIS, Один із основних кольорів М гальм🤟

Ну і є деякі плани на диски ще, куди червоний точно не буде пасувати.
А інші кольори на суппортів на БМВ я, банально, не сприймаю😅
2
14 серпня 23:14
Я їжджу на BMW X3 (F25)
MAXBRIS
oleh_o, я накидав на вентилятор палітру)
MAXBRIS, Зараз може люди прийдуть у коментарі і "проголосують"😁
14 серпня 23:20
Я їжджу на BMW X3 (F25)
MAXBRIS
oleh_o, То підеш перефарбовувати?
MAXBRIS, Все може бути😏😏😏
14 серпня 23:26
Я їжджу на BMW X3 (F25)
MAXBRIS
oleh_o, "Ну і є деякі плани на диски"- тим часом плани на диски)))
MAXBRIS, Та куди вже нижче?)
І так на деякі бордюри боюся заїжджати, на які раніше залітав на раз-два😁
14 серпня 23:26
Я їжджу на BMW X3 (F25)
MAXBRIS
oleh_o, я там тобі ще R21 накинув)
MAXBRIS, Мій хребет точно проти такого)
Хоча, штатно бувають 21", ковка. Але то перебір, як на мене. Все ж не Х5😐
14 серпня 23:32