BMW 5 series (F10) (BMW F10 Almost Full)

xHP та Start/Stop, бути чи не бути?

Я їжджу на BMW 5 series (F10)
Львів, Україна

Перша частина та опис проблеми можна знайти тут. А тут я продовжу розвивати цю тему та доведу її до логічного фіналу.

Як я писав в минулий раз, у мене виникла проблема із прошивкою xHP для АКПП від компанії xAutomotive. І для спроби вирішити це питання, я написав до самої xAutomotive із надією, що вони зможуть мені якось допомогти.

Відповідь надійшла швидко, але нажаль нічим допомогти вони мені не змогли:


Якщо коротко, відповідь звучить так: "Проблема нам давно уже відома, рекомендуємо вам оновити модулі вашого автомобіля у вашого дилера або якогось кодувальника. Також можете вимкнути функціонал Start/Stop взагалі, для вирішення проблеми".

Нажаль, нічим це мені не допомогло та нічого нового мені це не відкрило, але просто так я не міг залишити їх у спокої 😁.



Звичайно, я уточнив у них, що подібний варіант вимикання цього функціоналу не розглядається взагалі та уточнив чи впевнені вони у тому, що проблема саме у невідповідності деяких модулів (у даному випадку DDE) із дорестайлинговою прошивкою.

На що отримав аналогічну відповідь, але з більшими уточненнями:


І все що ми дізнались, це те що команда розробників xHP працює на тестових машинах з уже відключеним Start/Stop, тому ніколи не стикались із подібною проблемою. І поки я їм писав своє повідомлення та згадав, що у термінології BMW функціональність Start/Stop має абревіатуру MSA (Motor-Start-Stopp-Automatik).



Що ж, так як у мене вже давно "BMW головних мізків", то більшість параметрів свого автомобіля я вже знаю напам'ять, але тільки у цей момент до мене дійшло, про одну цікаву відмінність у автомобілях BMW F10/F11 та схожих у цьому поколінні. 

І я згадав, що переважно під час кодування того чи іншого модулю доводилось зустрічати параметри із ключевим словом MSA та можливі дві версії для них: 2.1 та 2.2.

У дорестайлинговому поколінні використовувалась саме версія 2.1, а у рестайлингу 2.2.

І звичайно коли я кодував автомобіль, то робив вже це за допомогою рестайлингової версії. Це ніяк не впливало на роботу, ніяких помилок не додавало, тому на версійність цієї частини я уваги не звертав.


Так які блоки мають програмну частину яка відповідає за версійність Start/Stop?
DDE (або DME), DSC, ICM та EGS.


Із заводу звичайно усі ці модулі були у мене заводські, але з часом усе змінилось.

То коли я довстановив собі KAFAS 2, то у автомобілі з'явився рестайлинговий модуль ICM.

А коли довстановив ACC Start&Go, то оновився DSC.


І усе було добре навіть у такому випадку і не конфліктувало, допоки...



DSC - модуль ABS

ICM - інтегральний модуль ходової частини автомобіля

DDE - модуль двигуна

EGS - модуль АКПП


Що ж, як виявилось, в усіх цих модулях присутня версійність функціоналу MSA

DSC: Funktion_MSA_aktiv: aktiv_MSA_2_2 [02]
EGS: MSA: nicht_aktiv_MSA2.2 [00]
ICM: C_MSA_Kopplung: MSA2.2 [01]


І звичайно, до моменту встановлення xHP і модуль АКПП не знав про існування наступної версії функціоналу Start/Stop, тому і ніяких проблем не було з цим.

Але як тільки це з'явилось, то модуль відповідно був закодований до рестайлингової версії: 2.2


У випадку ж оригінальної заводської версії програмного забезпечення у модулі DDE, то там є один параметр MSA: ON/OFF. Відповідно, він підтримує тільки версію 2.1 та нічого про версію 2.2 не знає.


Тому я відразу перекодував усе, для використання версії 2.1. Нажаль ніякої технічної інформації знайти не вдалось і про це мабуть можна знайти тільки у функціональних специфікаціях які мабуть доступні тільки самій компанії BMW.

Все що я можу, це перекодувати та перевірити, чи моя теорія дійсно правдива. Змінюємо усі параметри на використання попередньої версії MSA:


DSC: Funktion_MSA_aktiv: aktiv_MSA_2_1 - Signal invalid [01]
EGS: MSA: aktiv_MSA2.1 [01]
ICM: C_MSA_Kopplung: MSA2.1 [00]


Виїжджаємо перевіряти, чи все працює як слід, але звичайно потрібно довести автомобіль до кондицій які дозволяють використовувати систему Start/Stop. А якщо ви все ще думали, що Start/Stop це примітивний функціонал який вміє тільки глушити ваш автомобіль (та наближати капітальний ремонт двигуна 😁). То ви помиляєтесь.


Для Start/Stop важливо, щоб виконувались такі умови:

  • Немає помилок по АКПП або двигуну.
  • Зупинка не відбулась через роботу антибуксирувальної системи.
  • Ваша АКПП не виконує роботи по адаптації на даний момент.
  • З моменту наступної зупинки ви рухались швидше ніж 5 км/год.
  • Капот та двері автомобіля зачинені.
  • Температура назовні автомобіля нижче +30 градусів (для підтримування системи кондиціонування для комфорту водія, а також якщо повітря недостатньо охолоджене у салоні у будь-якій ситуації).
  • АКПП повинна не перебувати у сервісному режимі (N) або паркінгу (P).
  • Температура двигуна у робочих діапазонах.
  • Колеса автомобіля не вивернуті, для розпізнання необхідності продовжувати рух без затримок.
  • Система Start/Stop не вимкнена.
  • Достатньо високий заряд акумулятора автомобіля.
  • Не відбувається регенерація сажевого фільтру (для дизельних двигунів).
  • Ви не перебуваєте на крутому схилі або підйомі.

А мені вдалось досягти усіх необхідних умов і на наступному світлофорі перевіряємо:



І все супер, ніяких помилок по перегріву АКПП, але мабуть варто ще перевірити ще все у режимі ECO PRO, раптом це все тільки відбувається під час його використання:




Тому проблему офіційно можна вважати вирішеною. Все ж, це тимчасове рішення, так як основною причиною є те, що модуль DDE (двигуна), все ще із застарілою прошивкою і як тільки я наважусь його оновити, все можна буде повернути назад.


Звичайно надсилаємо усю цю інформацію назад до xAutomotive, раптом вона їм знадобиться:


А я тепер можу спати трохи спокійніше, трошки зарадивши свої когнітивні проблеми та потребу доводити усе до ідеалу.


UPD: Таки підтримка xAutomotive надіслала відповідь з подякою за таке дослідження, що не може на тішити, тому особисто за таку комунікацію з клієнтами можна тільки подякувати ❤️



Опубліковано: 16 жовтня 17:36
19 0 0

Коментарі

Щоб залишати коментарі, потрібно авторизуватись.
Я їжджу на BMW X3 (F25)
Вітаю що знайшов проблему!
1
21 жовтня 14:42
Я їжджу на BMW 5 series (F10)
serhii_sumy
Вітаю що знайшов проблему!
serhii_sumy, дякую дуже) сам дуже щасливий, що тепер не потрібно постійно бачити помилку, що АКПП перегріта)
05 листопада 14:28
Я їжджу на Smart City
Виникає логічне і закономірне питання: а чи не викличе зміна версії прошивки проблем в роботі інших систем?
Тобто якась інша функціє перевіряє версію блоків і коли бачить 2.1 каже таке: не буду працювати, стара версія, дайте 2.2.
16 жовтня 21:24
Я їжджу на BMW 5 series (F10)
roma-rex
Виникає логічне і закономірне питання: а чи не викличе зміна версії прошивки проблем в роботі інших систем?Тобто якась інша функціє перевіряє версію блоків і коли бачить 2.1 каже таке: не буду працювати, стара версія, дайте 2.2.
roma-rex, мабуть я так розумію що комунікація між блоками відбувається по різному. І у цьому випадку під час start/stop якісь дані або по іншому приходять або у форматі який не розуміє інший (старіший) блок. У мене наразі записується у блоці DDE помилка під час старту запалювання, що не має даних по колінвалу, які не дає йому ICM. Хоча під час роботи двигуна усе добре. Тобто мінімальна відмінність усе змінює. Новіші модулі підтримують зворотню сумісність і дають змогу використовувати параметри старі. А от навпаки ніяк.
Наприклад більшість модулів, якщо замовляти зараз офіційно, BMW випускає його тільки вже у рестайлинговому варіанті і немає ніяких проблем поставити його у дорестайлингове авто та закодувати. Адже він має зворотню сумісність. Але у мене от ситуація що я ще DDE так і не оновив. Тому помилка далі висвічується у діагностиці. Ніяких проблем чи серйозних помилок. Але в ідеалі потрібно його оновити.
16 жовтня 23:59
Я їжджу на BMW X3 (F25)
Охх, там явно гімнокод між версіями був, що зробив їх несумісними.

Круто що розібрався, звісно.

П.С. думаю, розробникам xHP буде пофіг на цю інфу, бо таких авто, як у тебе, з різними модулями, 0.0001%
2
16 жовтня 20:35
Я їжджу на BMW 5 series (F10)
oleh_o
Охх, там явно гімнокод між версіями був, що зробив їх несумісними.Круто що розібрався, звісно.П.С. думаю, розробникам xHP буде пофіг на цю інфу, бо таких авто, як у тебе, з різними модулями, 0.0001%
oleh_o, думаю так, але цікаво чи відпишуть щось взагалі. Але писали що я не перший такий. Все ж серед bmwшників купу фанатів повстановлювати щось. Тому ситуація коли всадили блок трохи новіший мабуть типова для наших автомобілей
16 жовтня 23:53
Я їжджу на BMW X3 (F25)
DimAssBMW
oleh_o, Таки відповіли) Сподіваюсь що це дійсно знадобиться
DimAssBMW, Краще б знижку тобі запропонували, а не просили поставити оцінку у сторі🙃
1
05 листопада 15:02
Я їжджу на BMW 5 series (E60)
Красава
1
16 жовтня 18:30
Під скажи, що потрібно щоб прошити мені АКПП?
16 жовтня 17:59
Я їжджу на BMW 5 series (F10)
grinyak1990
Під скажи, що потрібно щоб прошити мені АКПП?
grinyak1990, якщо цікавить xHP. В мене взагалі є допис на цю тему
Але опишу тут коротко
Треба купити ліцензію на програмне забезпечення xHP і саму прошивку xHP
Це коштує немалих таких грошей. Але можна схитрити і у своєму місті знайти когось хто вже купив ліцензію та докупити тільки прошивку xHP. Тут правда мінус, тому що на буде змоги змінювати прошивку коли захочеться.
1
16 жовтня 18:46
Я їжджу на BMW X3 (F25)
grinyak1990
DimAssBMW, а твоєю прошивкою не можна і ще одне авто зашити??Це виходить на кожне авто потрібно знову купувати прошивку?
grinyak1990, Не можна. 1 прошивка - 1 авто, умовно.
Є виключення, що можна перенести прошивку на своє авто цієї ж серії (типу з Ф10 на Ф15), але з попереднього авто вона деактивується
1
16 жовтня 23:01
Я їжджу на BMW 5 series (F10)
grinyak1990
DimAssBMW, а твоєю прошивкою не можна і ще одне авто зашити??Це виходить на кожне авто потрібно знову купувати прошивку?
grinyak1990, так, нажаль там ще гірше ситуація. Хитрі xAutomotive придумали щей таке, що якщо хочеш прошити g30 чи e60 (а у тебе f10 прошита) умовно, то треба знову ліцензію купувати)
1
16 жовтня 23:55
Я їжджу на BMW 5 series (F10)
grinyak1990
Під скажи, що потрібно щоб прошити мені АКПП?
grinyak1990, наразі ціна на Combo аж 330 євро, тому треба добре подумати, чи дуже хочеться її ставити за такі гроші.
1
16 жовтня 18:52
Я їжджу на BMW 5 series (F10)
grinyak1990
Під скажи, що потрібно щоб прошити мені АКПП?
grinyak1990, https://driver.top/exp/436660
ось допис про покупку і встановлення
1
16 жовтня 18:53
Друже ти де працюєш??
У тебе просто стільки пізнання в цій електриці що я в шоці 🤯!
Все як завжди на вищому рівні!
1
16 жовтня 17:58
Я їжджу на BMW 5 series (F10)
grinyak1990
Друже ти де працюєш?? У тебе просто стільки пізнання в цій електриці що я в шоці 🤯!Все як завжди на вищому рівні!
grinyak1990, дякую)
Я всього лиш дуже цікавлюсь електронікою і кодуваннями BMW😁
1
1
16 жовтня 18:45