Volvo EX30 (Ultra Twin Motor Performance)

Дальні поїздки на електричці: чи є сенс?

Я їжджу на Skoda Kodiaq, Volvo EX30, Suzuki SX4 (2G), Dacia Dokker
Київ, Україна

Недавно вперше ризикнув поїхати трохи далі від дому на електричці. Це по моїм міркам навіть складно назвати дальньою поїздкою, але то якщо дивитись очима власника дизельного авто) І як завжди вирішив трохи описати роздумів і математики))
Що ми маємо. Маршрут Київ - Львів і потім назад. Електричка з 428кс і 3.6сек до 100. Так-так, інформація про яку люблять говорити власники електро але яка взагалі не актуальна для дальніх поїздок)) 



Виявляється в EX30 навіть трохи місця в багажнику є без подвійної підлоги



Темп вибрав не дуже швидкий, 115-120 км/год на круїзі, іноді обгони активніші. Звичайно клімат і інші системи комфорту працюють повноцінно, таким я жертвувати не готовий. Взагалі здавалось би це стандарт, про який і не треба уточнювати, але по дорозі декілька разів обганяв Тесли, які їхали в режимі Ніссан ліф - 80км/год, з відкритими вікнами в +30, тому уточнив)

Запас ходу заявлений 450км, реальний в такому режимі десь 350км. 
По розрахункам має вистачити 1 проміжної зупинки, але вирішив перестрахуватись і в сторону Львова зробив 2 зупинки по 20хв. Перша біля Звягеля в комплексі "Гарбуз". Там дуже гарний хаб для зарядки, столова, кафе і вони ще далі продовжують розбудовуватись. Однозначно рекомендую. Наступну зупинку зробив в Тараканові, зарядки знаходяться поруч з кафе, але обслуговування там жахливе, дитині перекус так і не дочекались, за 20хв не змогли приготувати і навіть прогнозів не давали. 

До Львову приїхали з зарядом біля 20%. Апартаменти там орендували з підземним паркінгом з розеткою, тому в місті проблем з зарядкою не було. Погуляли по місту, зʼїздили в гори одним днем. На коротких поїздках по серпантину 428кс звичайно дають велику перевагу в обгонах. Але це коли поїздка була всього 250км в обидві сторони і не думаєш про заряд))









Назад виїхали з повним зарядом і зробили тільки одну зупинку на 30хв біля Звягеля. Хоча заряду, щоб доїхати додому було достатньо уже через 20хв. Просто дитина хотіла ще побігати) Час поїздки склав 6.5 годин разом з зарядкою, додатковими зупинками на розминку і заїздом в МакДональдз у Львові))

Так що з точки зору інфраструктури зараз у нас уже все достатньо добре, можна не боятись їхати на електричці (поки немає проблем з електрикою). Але це я їхав з маленькою дитиною і зупинки в туалет і побігати це необхідність, тому постояти 20хв не важко) Ну і це не дуже дальня поїздка, якщо б їхати в подорож на декілька тисяч кілометрів, то враження були б інші))





Ну а тепер математика. Перед виїздом авто зарядилось до 100% безкоштовно від сонячних панелей. У Львові вартість зарядки вийшла також на 5грн дешевше ніж на швидкісних зарядках. Ну і повернувся на розрядженому авто і вдома зарядився відразу частково від сонця, частково від нічного тарифу. 
Тому на зарядку витратив приблизно 4000грн і проїхав 1336км. На Kodiaq з врахуванням зниження ціни на пальне і додаткових знижок вартість заправки була б приблизно 7500-8000грн. Економія виглядає суттєвою і в принципі є сенс трохи постраждати на зарядці і повільнішій їзді. 
АЛЕ, це все якщо рахувати з 2 зарядками вдома) Якби я користувався тільки швидкісними зарядками, то вартість склала б приблизно 7500грн. І тоді сенс поїздки на електричці зводився б до нуля, або навіть в мінус, бо треба витрачати більше часу. А якщо ціна на дизель ще опуститься, то взагалі на великому комфортному дизельному авто було б дешевше їхати)
Ну і звичайно якщо їхати уже в подорож на декілька тисяч кілометрів, то навіть з стартовою домашньою зарядкою економія в дальній подорожі буде відсутня. 



Статистика Львів-Київ і загальна за всю поїздку


Які ж можна зробити висновки? Та нічого нового. Якщо є можливість мати 2 авто, то електричка для коротких поїздок ТОП, для дальніх краще ДВЗ. Якщо дальніх поїздок в загальному дуже мало і є доступ до дешевої електрики вдома, то електричка також цілком ок. 
А якщо заряджаєшся тільки на загальних зарядках і половина поїздок по трасі, то електро тут взагалі не варіант)

Ну і треба бути чесним, поточна інфраструктура дозволяє майже не відчувати дискомфорту від часу зарядки. Якщо електричка проїжджає 300+км на одному заряді, то час зарядки буде не сильно більший ніж більшість людей з ДВЗ витрачає на туалет і покупку кави кожні декілька годин поїздки. За всю поїздку у нас авто заряджалось швидше ніж всі встигали сходити в туалет, поміняти дитині підгузок, зробити каву і тп. 


Ну це все просто роздуми, нікому не навʼязую свою думку але може хтось стоїть перед вибором і буде корисно побачити реальні цифри)

Реклама
Ремонт та обслуговування системи кондиціювання
#EX30 , #Електромобіль , #Зарядка , #Volvo
Ціна питання 4000 UAH, Пробіг 25000 км.
Опубліковано: вчора о 11:28
20 1 0

Коментарі

Щоб залишати коментарі, потрібно авторизуватись.
Хм, в мене була на вихідних поїздка, авто Audi Q6 etron, Харків-Київ в 2 сторони трішки менше 1000 км, витратив 1900 грн, як у вас вийшло на 1336 аж 4000 грн. В сторону Київа я зарядився вдома, щось не сходиться. Можливо що у вас запас ходу менший, бо я при швидкості в 95 до Київа на 1 заряді доїзжаю
вчора о 14:59
Автор Я їжджу на Skoda Kodiaq, Volvo EX30, Suzuki SX4 (2G)
Nikkitos8677
Хм, в мене була на вихідних поїздка, авто Audi Q6 etron, Харків-Київ в 2 сторони трішки менше 1000 км, витратив 1900 грн, як у вас вийшло на 1336 аж 4000 грн. В сторону Київа я зарядився вдома, щось не сходиться. Можливо що у вас запас ходу менший, бо я при швидкості в 95 до Київа на 1 заряді доїзжаю
Nikkitos8677, ну якби я їхав 95 то може також було б дешевше))
Можу детально розписати.
Київ-Звягель 233км, витратив 46.4квтг, зарядив 32.37квтг за 679.45грн
Звягель-Тараканів 153км, витратив 29.5квтг, зарядив 30 квтг на 600грн
У Львові зарядив 52квтг на 832грн
Потім поїздка в гори і по Львову ще 53квтг на 848грн.
Львів - Звягель 308км за 900грн зарядив 45квтг

Виходить 3859грн. Ну і далі частково вдома зарядився по нічному тарифу, тай 4000 вийде.

Якщо ви не дуже поспішали, то теоретично могли по своєму маршруту однією проміжною зарядкою обійтись на 2000грн + вдома по нічному тарифу ще на 200 грн зарядитись після повернення. 1900 взагалі не уявляю як у вас вийшло)
А якби їхали по моєму маршруту, то вам треба було б 2 зарядки робити проміжні, це уже 4000грн
вчора о 15:56
Я їжджу на BMW X7 (G07), BMW X3 (F25)
Добре розписав усе. Головна вимога для покупки електро у вигляді своєї зарядки вдома все ж залишається.

Ще по швидкості питання. На Кодіаку ти ж, певно, 130-150 їхав би?)
На скільки у такому режимі вистачить Вольво? 300 км десь? Чи менше?
вчора о 12:31
Автор Я їжджу на Skoda Kodiaq, Volvo EX30, Suzuki SX4 (2G)
oleh_o
Добре розписав усе. Головна вимога для покупки електро у вигляді своєї зарядки вдома все ж залишається. Ще по швидкості питання. На Кодіаку ти ж, певно, 130-150 їхав би?)На скільки у такому режимі вистачить Вольво? 300 км десь? Чи менше?
oleh_o, так, на кодіак їхав би точно 130+. На електричці в такому режимі запас був би 250-300км, ну з 2 зарядками можна було б доїхати, але додатковий час на зарядку всю перевагу більшої швидкості прибрав би))
2
вчора о 12:39
Я їжджу на Smart City
Поки що поверхнево вивчаю для себе тему електроавто. Виходить, що якщо не мати можливості заряджатися в приватному будинку/гаражі/паркінгу по домашньому тарифу і використовувати тільки швидкі "заправки", то взагалі економії якось не виходить. Візьмемо авто з невеликим ДВЗ (хай навіть бензиновим) і системою Старт-Стоп. Ну нехай витрати будуть 7л / 100 км і вартістю 85 грн за літр. Електричку беремо з витратою 18 кВт і вартістю 30 грн за кВт.
7*85=595 грн за 100 км
18*30 =540 грн за 100 км
Так, у електрички немає витрат на обслуговування ДВЗ - масло, фільтри і загалом воно надійніше, але якоїсь фантастичної економії все рівно не виходить, якщо не говорити про "домашній" тариф по зарядці звісно.
3
вчора о 11:52
Я їжджу на BMW X7 (G07), BMW X3 (F25)
Roma_Lukianets
Поки що поверхнево вивчаю для себе тему електроавто. Виходить, що якщо не мати можливості заряджатися в приватному будинку/гаражі/паркінгу по домашньому тарифу і використовувати тільки швидкі "заправки", то взагалі економії якось не виходить. Візьмемо авто з невеликим ДВЗ (хай навіть бензиновим) і системою Старт-Стоп. Ну нехай витрати будуть 7л / 100 км і вартістю 85 грн за літр. Електричку беремо з витратою 18 кВт і вартістю 30 грн за кВт.7*85=595 грн за 100 км18*30 =540 грн за 100 кмТак, у електрички немає витрат на обслуговування ДВЗ - масло, фільтри і загалом воно надійніше, але якоїсь фантастичної економії все рівно не виходить, якщо не говорити про "домашній" тариф по зарядці звісно.
Roma_Lukianets, Але ходова частина там все ж є. А це велика частина витрат б/в авто, який їздить нашими дорогами=)
Ну і редуктора, де міняти мастило, також є.
Ще гальма (там, звісно, рекуперація дає змогу жити, але все ж)
вчора о 12:29
Автор Я їжджу на Skoda Kodiaq, Volvo EX30, Suzuki SX4 (2G)
oleh_o
Roma_Lukianets, Але ходова частина там все ж є. А це велика частина витрат б/в авто, який їздить нашими дорогами=)Ну і редуктора, де міняти мастило, також є. Ще гальма (там, звісно, рекуперація дає змогу жити, але все ж)
oleh_o, доречі по гальмам є мінус в електричці. Ну може це чисто у Вольво проблема. В основному гальмування рекуперацією і гальма рідше працюють. Через це при їзді заднім ходом, де немає рекуперації і працюють тільки гальма, колодки дуже не приємно пищать) уже аж перед сусідами соромно)
вчора о 22:42
Roma_Lukianets
Поки що поверхнево вивчаю для себе тему електроавто. Виходить, що якщо не мати можливості заряджатися в приватному будинку/гаражі/паркінгу по домашньому тарифу і використовувати тільки швидкі "заправки", то взагалі економії якось не виходить. Візьмемо авто з невеликим ДВЗ (хай навіть бензиновим) і системою Старт-Стоп. Ну нехай витрати будуть 7л / 100 км і вартістю 85 грн за літр. Електричку беремо з витратою 18 кВт і вартістю 30 грн за кВт.7*85=595 грн за 100 км18*30 =540 грн за 100 кмТак, у електрички немає витрат на обслуговування ДВЗ - масло, фільтри і загалом воно надійніше, але якоїсь фантастичної економії все рівно не виходить, якщо не говорити про "домашній" тариф по зарядці звісно.
Roma_Lukianets, згоден на всі 100%, гібрид на швидкості 100-110-120 споживатиме не більше 6-6,5 л, дизель напевно до 6, звичайний бенз до 7. З урахуванням постійнойго здорощення швидкісного зараджання економічність електричок майже не відчувається. + початкова вартість дорожча + зазвичай більша втрата на вторинному ринку. Тому, якщо є халявна енергія від сонця, або домашня розетка, то як друге авто для поїздок по місту чи недалеке замістя дуже класний варіант, а як люди займаються мазохізмом на 1000+ км, то я б не витримав і пів дороги, бо плестися по трасі 100-110-120 то як окремий вид знущання над самім собою.
Звісно це все особиста думка.
4
вчора о 12:30
oleh_o
Viacheslav1983, Бенз до 7 - це хіба що седани. Кросовери, яких зараз багато, покажуть 8-9 десь
oleh_o, зі швідкістю з якою у нас "носяться" електрички по трасах отримати на бензиновому Кодіаку 7 л/100км дуже не важко. Я детально дослідив трасову витрату палива: https://driver.top/exp/724465/
1
вчора о 22:26
Я їжджу на BMW X7 (G07), BMW X3 (F25)
Viacheslav1983
oleh_o, зі швідкістю з якою у нас "носяться" електрички по трасах отримати на бензиновому Кодіаку 7 л/100км дуже не важко. Я детально дослідив трасову витрату палива: https://driver.top/exp/724465/
Viacheslav1983, Ааа, це якщо їхати зі швидкістю 90 км, як електрички по трасі?)
Тоді, звісно ж, я згоден. Так і кросовери дійсно покажуть 7 літрів.
вчора о 22:32
oleh_o
Viacheslav1983, Ааа, це якщо їхати зі швидкістю 90 км, як електрички по трасі?)Тоді, звісно ж, я згоден. Так і кросовери дійсно покажуть 7 літрів.
oleh_o, якщо їхати 90, то покаже 6-6.5 л/100 км... я їжджу багато, і мене так "уміляють" ці ПОТУЖНІ електрички з розгоном 4-6 сек до 100 км, які плетуться 100-110 км в правому рядочку задоволені такі🤣...
Тільки я вже відпочиваю в готелі 3 години, а вони все їдуть і їдуть... не для мене точно. Дружині, або для міста ТОП, виключно як друге авто я би розглянув, як основне НІКОЛИ!
Пригадую як випадково "образив" Теслу Sку, так він мене почав обганяти на 150+, ну обігнав, ну молодець, тільки я його через 40-50 км наздогнав, то він вже їхав не більше 80-90, через якийсь час заїхав на заправку, пообідав, ну десь пів годинки точно, а він бідолага ще не доїхав, аж хвилюватися почав чи взагалі доїхав чи пхає свою СУПЕР-ПОТУЖНУ ТЕСЛУ, коли дивлюся таки докотився до розетки так повільненько-повільненько🤭....
Знайомий з Полтави до Київа не доїхав, виїхав показувало на 450 км, через 200 показувало залишок менше 100, був дощ і зустрічний вітер...
Тому однозначно не універсальне авто, хто б там що не розповідав...
вчора о 22:49
Roma_Lukianets
Поки що поверхнево вивчаю для себе тему електроавто. Виходить, що якщо не мати можливості заряджатися в приватному будинку/гаражі/паркінгу по домашньому тарифу і використовувати тільки швидкі "заправки", то взагалі економії якось не виходить. Візьмемо авто з невеликим ДВЗ (хай навіть бензиновим) і системою Старт-Стоп. Ну нехай витрати будуть 7л / 100 км і вартістю 85 грн за літр. Електричку беремо з витратою 18 кВт і вартістю 30 грн за кВт.7*85=595 грн за 100 км18*30 =540 грн за 100 кмТак, у електрички немає витрат на обслуговування ДВЗ - масло, фільтри і загалом воно надійніше, але якоїсь фантастичної економії все рівно не виходить, якщо не говорити про "домашній" тариф по зарядці звісно.
Roma_Lukianets, економія у експлуатації все ж є. Навіть по маслам/фільтрам вона значна при великих пробігах. Я в минулому дизелі масло міняв до 5 разів на рік. Але головне - в двз може щось крякнути і це буде довго та дорого. Вартість ремонту сучасного двигуна легко може стати в 5-7-10 кує. З електричкою все значно простіше.
Але всі кажуть про економію, а я б поставив на перше місце комфорт експлуатації. Нічого не гарчить, велика потужність та крутний момент. Все це в дорозі дає задоволення від поїздки.
1
вчора о 13:29
Автор Я їжджу на Skoda Kodiaq, Volvo EX30, Suzuki SX4 (2G)
sly401
Roma_Lukianets, економія у експлуатації все ж є. Навіть по маслам/фільтрам вона значна при великих пробігах. Я в минулому дизелі масло міняв до 5 разів на рік. Але головне - в двз може щось крякнути і це буде довго та дорого. Вартість ремонту сучасного двигуна легко може стати в 5-7-10 кує. З електричкою все значно простіше.Але всі кажуть про економію, а я б поставив на перше місце комфорт експлуатації. Нічого не гарчить, велика потужність та крутний момент. Все це в дорозі дає задоволення від поїздки.
sly401, я спеціально не піднімав тут тему ТО, бо це дуже індивідуально. Ви ж масло міняли 5 разів на рік не по регламенту, а частіше? Це взагалі не обовʼязкова процедура. Якщо розглядати нові авто, то шансів, що щось крякне і це буде дорого дуже малі. Стандартне ТО замінити фільтра і оливу раз в 15тис км не так щоб сильно дорожче обслуговування електрички буде. В тому ж Zeekr наприклад ТО з оновленням ПО буде коштувати 20+тис грн.
Ну і ще я не підняв тему зимової експлуатації, тут буде тотальний провал в електрички. Запас ходу в сильний мороз можна ділити на 2, відповідно на зарядку для такої поїздки як в описі треба буде витратити не 7.5, а 15тис грн. Що в 2 рази дорожче ніж на дизелі і перекриє економію на ТО. І це я не рахую 3-4 зупинки на зарядку і на кожній треба буде щось витратити в кафе))

А от комфорт експлуатації на короткі поїздки це згоден. Одна з причин покупки електрички, бо багато поїздок на 5-10км протягом дня. І тут не треба нічого прогрівати, тихо в салоні і тд. Тому тут і писав, що для коротких поїздок електричка ТОП
3
вчора о 14:26
OleksandrM
sly401, я спеціально не піднімав тут тему ТО, бо це дуже індивідуально. Ви ж масло міняли 5 разів на рік не по регламенту, а частіше? Це взагалі не обовʼязкова процедура. Якщо розглядати нові авто, то шансів, що щось крякне і це буде дорого дуже малі. Стандартне ТО замінити фільтра і оливу раз в 15тис км не так щоб сильно дорожче обслуговування електрички буде. В тому ж Zeekr наприклад ТО з оновленням ПО буде коштувати 20+тис грн. Ну і ще я не підняв тему зимової експлуатації, тут буде тотальний провал в електрички. Запас ходу в сильний мороз можна ділити на 2, відповідно на зарядку для такої поїздки як в описі треба буде витратити не 7.5, а 15тис грн. Що в 2 рази дорожче ніж на дизелі і перекриє економію на ТО. І це я не рахую 3-4 зупинки на зарядку і на кожній треба буде щось витратити в кафе))А от комфорт експлуатації на короткі поїздки це згоден. Одна з причин покупки електрички, бо багато поїздок на 5-10км протягом дня. І тут не треба нічого прогрівати, тихо в салоні і тд. Тому тут і писав, що для коротких поїздок електричка ТОП
OleksandrM, колись дуууже давно на кіа, придбаній з салона, проходив ТО за регламентом, якраз кожні 15 тис км. Потім на пробігу 80 тис км зняв клапанну кришку... після побаченого перейшов на інтервал у 7 тис км і тепер він для всіх моїх авто однаков.
Щодо зими - не згоден. Так, пробіг менший, але не в 2 рази. Запасу ходу зимою у 200-250 км мені вистачало, при тому, що на день накручую зазвичай не менше 100 км. На трасі - так, заряджатись потрібно частіше. Але мене це влаштовує - бо відпочинок ніколи не завадить.
По вартості - у мене середня 2000-2500 грн на міс нічними зарядками. Мені норм. Зараз поставлю сонячні панелі - буде взагалі чудово.
вчора о 22:24
Автор Я їжджу на Skoda Kodiaq, Volvo EX30, Suzuki SX4 (2G)
sly401
OleksandrM, колись дуууже давно на кіа, придбаній з салона, проходив ТО за регламентом, якраз кожні 15 тис км. Потім на пробігу 80 тис км зняв клапанну кришку... після побаченого перейшов на інтервал у 7 тис км і тепер він для всіх моїх авто однаков.Щодо зими - не згоден. Так, пробіг менший, але не в 2 рази. Запасу ходу зимою у 200-250 км мені вистачало, при тому, що на день накручую зазвичай не менше 100 км. На трасі - так, заряджатись потрібно частіше. Але мене це влаштовує - бо відпочинок ніколи не завадить. По вартості - у мене середня 2000-2500 грн на міс нічними зарядками. Мені норм. Зараз поставлю сонячні панелі - буде взагалі чудово.
sly401, я на усіх авто міняю по регламенту 15тис, але у мене і поїздки на двз в основному по трасі.
І виглядає дивно, коли люди на двз зменшували інтервали між ТО, а чомусь на електричці не зменшують)
Цієї зими на коротких поїздках де кожен раз треба гріти салон і батерею запас був в 2 рази менший ніж влітку. На більш довгих поїздках десь в 1.5 рази, але це і з меншою швидкістю ніж звична на ДВЗ. І так заряджатись кожні 150-200км то уже взагалі не комфортно буде якщо треба умовно 700-1000км проїхати. Ну і по витратах суттєво дорожче ніж дизель
вчора о 22:37
oleh_o
sly401, "Нічого не гарчить" це ж мінус, а не плюс) Ну і на трасі більш чутно шини, а не двигун5 разів ТО на дизелі? Це які пробіги були на рік? Тисяч 50-70? Електричка зможе ті ж самі пробіги зробити? Бо є сумніви щось)Ціна двигуна 5-7-10к - це явно не про масові двигуни, які у більшості авто.
oleh_o, мене зовсім не цікавлять Ваші сумніви.
То на всіх авто роблю кожні 7 тис км. Рахуйте. Електричкою їзджу не менше. При тому, що одночасно є ДВЗ.
Щодо вартості ремонту двигуна - якщо не стикались, Вас чекає несподіванка.
З повагою.
вчора о 22:16
Я їжджу на BMW X7 (G07), BMW X3 (F25)
sly401
oleh_o, мене зовсім не цікавлять Ваші сумніви. То на всіх авто роблю кожні 7 тис км. Рахуйте. Електричкою їзджу не менше. При тому, що одночасно є ДВЗ.Щодо вартості ремонту двигуна - якщо не стикались, Вас чекає несподіванка.З повагою.
sly401, Люблю людей, які за свої ж слова взагалі не відповідають. Пройшовся по БЖ ID6 (я ж так розумію, за нього мова йде?).
Отож,
Ціна питання 4905 UAH, Пробіг 15000 км.
Опубліковано: 30 серпня 2025р. 23:23

Ціна питання 1300 UAH, Пробіг 27000 км.
Опубліковано: 23 квітня 10:58

Отож, за 8 місяців маємо пробіг 12к км. Можна дорахувати, що за повний рік буде 18к. Ну нехай округлимо до 20к.
Але щось це все одно не схоже на "масло міняв до 5 разів на рік" - ніякий дизель за 20к км пробігу не буде потребувати заміни мастила 5 разів.

Про двигуни знову ж. За 5-7-10к - у ці гроші більшість(не всі, звісно) двигунів можна купити, не те що відремонтувати.

Подобається електричка - та на здоров'я, хто ж проти то? Але не треба тут видавати свої міфи про ДВЗ та економію за реальність
вчора о 22:30