Skoda Kodiaq (2G) (Cірий Ведмідь )

Travel-assist (адаптивний круїз-контроль + система утримання в смузі руху)

Я їжджу на Nissan X-Trail IV, Skoda Kodiaq (2G)
Полтава, Україна

Слава Українцям!

Добрий день шановна спільнота.

От, я не знаю, як всім вам, але, коли дивишся огляди від ведучих наших відомих авто-каналів, то здебільшого всі розказують про авто зовні, всередині та трохи про тек як воно їде,  без занурення в системи безпеки, мультимедіа, а, головне, в системи допомоги водієві, а це, на мій погляд важливіше за інформацію про те, чим надихнувся дизайнер, коли малював зовнішнішність автомобіля😕


Отже, якби у мене був оператор, чи я мав би екшн-камеру, то це все можна було вкласти у 5хв відеоролік, але у мене цього всього немає, тож будуть слова та фотки….


Постараюся описати як працює Travel-assist - це поєднання адаптивного круїзу (ACC) та асистенту утримання в смузі (Lane Assist), активна система утримання автомобіля в смузі руху з напівавтоматичним контролем у випадку аварії та з асистентом руху в заторі, та що показує Head-up дисплей.


Почну з того, що, на мою думку, всі сучасні авто мають мати таку функцію за замовчуванням, бо це реально сучасні, корисні та передові системи допомоги водієві, які беруть частину навантаження від довгих подорожей на електронні системи автомобіля, також вони можуть взяти частину відповідальності у разі виникнення аварійної ситуації (перевірено на собі). Звісно, водій завжди буде відповідальним за все, але маючи доволі великі пробіги, я впевнено можу сказати, що маючи такі функції, втоми від довгих подорожей значно менше.

Працює система дуже і дуже класно, вона впевнено тримає полосу, автомобіль не рискає, при чому, навіть коли полоса вузька, вона все одно добре тримається і плавно повертає абсолютно автономно, так-так, саме повертає по дорозі, звісно розворот чи різкий поворот в автономному режимі вона не виконає, але 95% всіх плавних поворотів зробить. Коли немає розмітки, але є автомобіль попереду, то система зачепиться за нього і буде повторювати його траєкторію – але у разі, якщо таке відбувається слід проявляти більшу пильність і контролювати ситуацію самостійно.


Система впевнено працює, коли бачить обидва боки полоси, і, навіть, якщо розмітка ледве видна, то система все одно розпізнає її доволі добре, тому я впевнено ставлю оцінку «відмінно»! Саме її робота поставила остаточну крапку у виборі авто, бо я був приємно вражений, також був вражений  системою напівавтоматичного контролю автомобілю, якщо водій перестає кермувати автомобілем – про це згодом напишу.  Але я розумію, що це не автономний автопілот, це лише система допомоги водієві, для неї написані певні алгоритми роботи, і розраховувати на те, що все завжди буде так, як хоче водій глупо, тому основна задача водія зрозуміти алгоритми роботи системи і вдало ними користуватися, і, звісно, завжди розуміти, що водій швидше виконає маневр чи раніше задіє, наприклад, гальмо чи газ, але, якщо вивчити алгоритми та обмеження роботи систем, водити авто по трасі просто КАЙФ!


Head-up дисплей добре все відображає, він показує підказки навігації, швидкість і стан системи Travel-assist. Це моє перше авто з проекцією, і я не можу сказати, що без цього водити авто важче, але факт того, що очі переводити униз на панель приладів я став значно рідше присутній-100%. Зробити фотку дуже важко, бо навести фокус проблематично, але трохи буде.


Тепер трохи світлин. За якість прошу вибачення, бо все робилося за кермом, під час поїздки, тож у пріоритеті була безпека, а не якість кадрів.

1. Коли системі все зрозуміло, і вона активно приймає участь у кермуванні, то все світиться зелененьким, а між розпізнаними полосами, дорога залита білим, то можна кайфанути, але все одно система слідкує чи руки на кермі, і якщо вона не буде відчувати опір від рук водія, то спочатку видасть піктограмку, а у разі відсутності реакції водія, почне більш активно просити водія взяти керування на себе і супроводить це нагадування звуковим сигналом, виведе червоне попередження проборку та HUD, але, якщо і це проігнорити, то будем потім дуже цікаво, про це окремо напишу.




2. Систама розпізнає полосу суцільну, узбіччя, полосу приривісту, бордюрний камінь, відбійники показує суцільною полосою, тобто, бачить все, що потрібно і змінює це все в реальному часі.

Не розпізнає ні смугу не узбіччя



полоса вздовж узбіччя, розділової немає


дві полоси


суцільна і розділова смуги



3. Система розпізнає тип ТЗ попереду (легкове авто, автобуси чи вантажівки, двоколісні ТЗ). Показує горизонтальну смужку налаштованої дистанції до виникнення перешкоди.

вантажівка

мотоцикліст

4. Система показує, якщо в полосу заїжджає авто, показує поворот, тобто активно моніторить стан попереду та навколо автомобіля.



5. В заторі при активованій системі машина повністю гальмує і сама починає рух, але у разі якщо зупинка не перевищує приблизно хвилину, потім для початку руху треба торкнутися педалі акселератору.


Пару "трюкових" фото, де була вузька полоса і я не тримав кермо на протязі всього затяжного повороту, все пройшло добре, живий здоровий, але руки буду тримати на кермі🤪


Вхід у поворот



Вихід з повороту


P.S.

Чому я свідомо робив акцент на ширину смуги, а тому що РАВ-4, де я вперше спробував аналогічну систему, добре тримав широку смугу, а на вузькій йому було не дуже комфортно - він рискав, але то було у далекому 2021 році, може там вже теж пофіксили...


Ну наче все, може комусь стане у нагоді мій допис.

Якщо є питання, то залюбки відповім.

Досліджую далі🧐...


Героям Слава!

Реклама
Комплексне обслуговування автокондиціонерів: повертаємо ідеальний клімат в авто з першого разу
Пробіг 600 км.
Опубліковано: 11 травня 13:27
17 0 0

Коментарі

Щоб залишати коментарі, потрібно авторизуватись.
Якщо руку прибрати а потім покласти на кермо знов, то відлік 1 хв починається заново
1
15 травня 14:59
Автор Я їжджу на Nissan X-Trail IV, Skoda Kodiaq (2G)
gamester1
Якщо руку прибрати а потім покласти на кермо знов, то відлік 1 хв починається заново
gamester1, Я помітив, що якщо тримати ліву руку унизу керма зліва від спиці, то попередження дуже рідко з'являється
15 травня 15:23
Viacheslav1983
gamester1, Я помітив, що якщо тримати ліву руку унизу керма зліва від спиці, то попередження дуже рідко з'являється
Viacheslav1983, можливо особливості ємностного датчика керма. Бо з старими версіями були певні проблеми
1
15 травня 15:44
Автор Я їжджу на Nissan X-Trail IV, Skoda Kodiaq (2G)
gamester1
Viacheslav1983, можливо особливості ємностного датчика керма. Бо з старими версіями були певні проблеми
gamester1, можливо, але це повідомлення мене особливо не напрягає, бо плюси перевищують умовні "недоліки"
15 травня 15:55
Супер, дуже потрібний огляд!! Дякую! Таке питання: а на HeadUp дисплеї швидкість відображається не завжди? Бо бачу одне фото з ним де швидкості не видно... А попередження про перебільшення швидкості є? Знаки зчитувати вміє?
14 травня 10:42
Автор Я їжджу на Nissan X-Trail IV, Skoda Kodiaq (2G)
Zero
Супер, дуже потрібний огляд!! Дякую! Таке питання: а на HeadUp дисплеї швидкість відображається не завжди? Бо бачу одне фото з ним де швидкості не видно... А попередження про перебільшення швидкості є? Знаки зчитувати вміє?
Zero, HUD показує швидкість завжди, то просто зловити його камерою не завжди виходить. Проекція дуже якісна видно добре у будь яку погоду і час дня. Можна змінити колір, якщо рухатися взимку по засніженій дорозі. Знаки зчитує і показує їх на карті завжди, попередження перевищення швидкості вмикається окремо в налаштуваннях навігації, я вмикав, то воно пікнуло разочок, і горить поруч із знаком обмеження швидкості знак оклику. Не кошмарить постійно, треба буде ще повивчати, бо сильно не занурювався.
14 травня 11:34
Я їжджу на Nissan X-Trail IV
Це саме то, як мав зробити Nissan з першого разу.
1
1
11 травня 13:52
Я їжджу на Nissan X-Trail IV
yuzo
Це саме то, як мав зробити Nissan з першого разу.
yuzo, Так вони зробили, називається Nissan Propilot. Битки з Америки приїзжають і мають цю опцію. Доречі Nissan у 2007 році першою впровадила систему кругового огляду. В плані технологій і експериментів це цікавий виробник. Ваг завжди був консервативний бренд з гарною ергономікою і при чому дуже скупий на опції в простих комплектаціях.
2
11 травня 14:18
Автор Я їжджу на Nissan X-Trail IV, Skoda Kodiaq (2G)
yuzo
Polbat, так я ж про своє авто, а не про биток зі штатів
yuzo, я коли дізнався, що Роги це вміють, то був обурений, моє обурення тривало весь час володіння Бродягою, триває і досі!
11 травня 17:54
Я їжджу на Nissan X-Trail IV
yuzo
Це саме то, як мав зробити Nissan з першого разу.
yuzo, Мабуть Ніссан з якогось переляку вирішив не перевіряти свої системи на наших далеко не ідеальних дорогах, де не всюди можна зустріти покриття та розмітку. Аби не зіпсувати раптом собі репутацію))
1
11 травня 21:39
Я їжджу на Nissan X-Trail IV
RenegadeN
yuzo, Мабуть Ніссан з якогось переляку вирішив не перевіряти свої системи на наших далеко не ідеальних дорогах, де не всюди можна зустріти покриття та розмітку. Аби не зіпсувати раптом собі репутацію))
RenegadeN, Коли багато їздите по місту то підрулювання взагалі не потрібне. А по трасі з нашими дорогами це капець якийсь. Довелось мені якось спробувати таку опцію. Здається то було по Одеській трасі, потрібно було багато маневрувати об`їзжати ями, а воно верещить і пручається, постійно треба вимикати. А потім коли дорога краща ти їдеш, а воно валує щоб руки на кермі були. Для мене ця історія не про комфорт, мабуть про безпеку. В теорії вона має спасти коли водій знепритомнів або заснув за кермом.
11 травня 22:49
Я їжджу на Nissan X-Trail IV
Polbat
RenegadeN, Коли багато їздите по місту то підрулювання взагалі не потрібне. А по трасі з нашими дорогами це капець якийсь. Довелось мені якось спробувати таку опцію. Здається то було по Одеській трасі, потрібно було багато маневрувати об`їзжати ями, а воно верещить і пручається, постійно треба вимикати. А потім коли дорога краща ти їдеш, а воно валує щоб руки на кермі були. Для мене ця історія не про комфорт, мабуть про безпеку. В теорії вона має спасти коли водій знепритомнів або заснув за кермом.
Polbat, згоден. Навіть вчора їхав трасою, так канава попереду, повернув кермо, а воно мені трясе і свариться типу "куди ти валиш на зустрічну"?
А коли я їхав до Тернополя з Острога (а там "напрям") і їхав по де-завгодно (по центру, узбіччям, по зустрічній), то воно просто з розуму сходило, бо не могло зрозуміти як так можна їхати))) Якби в ньому була програма "шановний водій, вам потрібен маршрут до психлікарні чи до витверезника", то вона б запустилася)))
1
1
12 травня 09:23
Автор Я їжджу на Nissan X-Trail IV, Skoda Kodiaq (2G)
RenegadeN
Polbat, згоден. Навіть вчора їхав трасою, так канава попереду, повернув кермо, а воно мені трясе і свариться типу "куди ти валиш на зустрічну"? А коли я їхав до Тернополя з Острога (а там "напрям") і їхав по де-завгодно (по центру, узбіччям, по зустрічній), то воно просто з розуму сходило, бо не могло зрозуміти як так можна їхати))) Якби в ньому була програма "шановний водій, вам потрібен маршрут до психлікарні чи до витверезника", то вона б запустилася)))
RenegadeN, Ну впевнено можу сказати, що у Nissan ця система реально нервова, а головне малоефективна! Я на поганій дорозі, де по одній смузі у кожен напрямок, де треба триматися не полоси, а центру дороги і активно маневрувати, теж вимикаю line-assist (аж два кліки треба зробити)))), але в Шкоді він не такий нервовий, кермо вібрує, вискакує повідомлення з проханням триматися центру смуги, але при цьому він докучливо не набридає ніякими пісками - претнзій у мене до нього НУЛЬ!
Ви ж теж могли її вимкнути....
13 травня 13:17
Автор Я їжджу на Nissan X-Trail IV, Skoda Kodiaq (2G)
Polbat
RenegadeN, Коли багато їздите по місту то підрулювання взагалі не потрібне. А по трасі з нашими дорогами це капець якийсь. Довелось мені якось спробувати таку опцію. Здається то було по Одеській трасі, потрібно було багато маневрувати об`їзжати ями, а воно верещить і пручається, постійно треба вимикати. А потім коли дорога краща ти їдеш, а воно валує щоб руки на кермі були. Для мене ця історія не про комфорт, мабуть про безпеку. В теорії вона має спасти коли водій знепритомнів або заснув за кермом.
Polbat, Ну звісно у кожного своя думка на цей рахунок, але ці системи допомоги треба вивчати і розумити їх логіку роботи. Вимкнути їх завжди можна за допомогою пару кліків, але у кохного своя правда.... Я у Києві в заторі взагалі кайфонув, сама зупинилася, сама поїхала, сама підкермувала, в місті їжджу і не вимикаю, зробити маневр з покажчиком повороту не складно, тоді система розпізнає його, навіть якщо екстренно без покажчика, то подолати супротив утримання не виникає проблем. По трасі їхав і все було норм, бо узбіччя бачить, чи розділовий відбійник, навіть стик асфальту, ну той, що між полосами, розпізнає як смугу. Не знаю на якій Ви автівці пробували таку "опцію", але для повного розуміння логіки роботи слід проїхати не одну сотню, а може і тисячу км і спробувати безліч різноманітних ситуацій, щоб потоваришувати із системою і користуватися нею.
13 травня 13:10