BMW 5 series (F10) (BMW F10 Almost Full)

Bang&Olufsen, еквалайзер, налаштування, тест

Я їжджу на BMW 5 series (F10)
Львів, Україна

Ще нещодавно я писав допис на тему аудіосистеми Harman&Kardon, вона ж Top HI-FI або опція S677A/S688A у автомобілі BMW F10. На той момент саме така система була у мене встановлена. І вона хоч і є преміальною та з точки зору на її вартість, є чудовою аудіосистемою. Але мене все ж не влаштовували деякі нюанси, про які я неодноразово писав у своєму бортжурналі. Конкретно запис, по тесту системи H/K можна знайти ось тут.

Але так трапилось, що я зібрав усі свої сили та вирішив замінити преміальний автозвук, на індивідуальний, а саме на Bang&Olufsen із кодом опції - S6F2A. Про неї також можна знайти усі записи до мого автомобіля.

І маючи можливість покататись деякий час із прослуховуванням саме цієї аудіосистеми, я зміг вже зрозуміти для себе, чи дійсно вона краща за H/K та чи вартувала усіх зусиль та коштів.

Плюси:

  • Безперечно чистий та деталізований звук на будь-якій гучності.
  • Хороші низькі частоти та потужний бас (хоч я і думав що в H/K є якісь низькі частоти, але як виявилось дуже помилявся у цьому).
  • Відсутні абсолютно будь-які зайві шуми, при досягненні максимальної гучності.
  • Прекрасне звучання практично будь-яких жанрів музики. Від ліричної класики, до електронної або рок музики.
  • Неймовірний об'єм, так як ця система працює у форматі 16-ти каналів (на відміну H/K із 9-ма каналами). То і об'ємне звучання у ній значно краще
  • Значно потужніший звук та більша гучність. Хоча інколи все ж, хотілось би і ще більше та виникає відчуття, що до максимуму ще далеко. Але це обмеження саме автомобіля BMW.

А щодо мінусів? Особисто я вважаю, що їх немає. Я розумію, що в цілому із кастомною аудіосистемою, де обмежень просто не існує, завжди можна зібрати щось краще, потужніше, а найголовніше налаштувати під індивідуальні потреби. І практично "найкращого" рішення не існує. Але саме ця система видає все те, щоб не доводилось більше гратись із еквалайзером, налаштовувати гучність у залежності від композиції тощо. Тому для себе я вирішив, що саме вона задовільняє максимально усі мої потреби. І мабуть, навіть якщо б довелось щось почути десь краще, то скоріш за все це не додасть бажання усе знову змінювати.


І з першого дня до сьогодні, у мене не виникало жодного разу бажання щось змінювати, експериментувати тощо. Але ж раптом, можна ще щось покращити? Тому я поліз знову у неосяжні простори інтернету, для того, щоб підшукати якісь налаштування еквалайзеру, які вже змогли перевірити користувачі цієї системи та зібрати щось, що мабуть я сподіваюсь, хоч комусь знадобиться. Адже автомобілей із системою B&O дуже мало. 


Що ж, почнемо із загальної характеристики системи:

Високоякісна система об’ємного звучання Bang & Olufsen є результатом сотень годин експертного налаштування звуку командою звукорежисерів, дизайнерів і тонмейстерів Bang & Olufsen. Завдяки 16-тьом повністю активним динамікам, ретельно розташованим і налаштованим, система забезпечує послідовний і ідеально збалансований звук через кожен дюйм автомобіля. Ця захоплююча продуктивність народжується завдяки потужності 1200 Вт, причому 500 Вт розподіляються лише на два сабвуфери у підлозі автомобіля. Кожен гучномовець має власний виділений канал підсилювача із розподілом DSP і об’ємним звуком 5.1. Данська ікона також включила свою запатентовану 180-градусну дисперсію ALT (Технологія акустичних лінз) і VNC (Компенсація транспортного шуму), систему, яка через вбудований мікрофон регулює звук для компенсації зовнішнього та внутрішнього шуму. Усі ці технології створюють унікальну для моделі звукову сцену, забезпечуючи насичене та захоплююче звучання. Чітке та збалансоване відтворення звуку. Описували B&O її у автомобілі BMW у свій час, як: "Музика за задумом митця."

ALT (Acoustic Lens Technology) - 

VNC (Vehicle Noise Compensation) - 

Технічні специфікації:

Динаміки

16 повністю активних динаміків

7 твітерів

7 динаміків середніх частот

2 сабвуфера

Підсилювач

Повністю активне 16-канальне підсилення звуку.

Максимальна потужність 1200 Вт – 500 Вт виділено для сабвуферів.

Звукові особливості

Об'ємний звук 5.1 з розподілом DSP на 16 активних динаміків.

Режими звуку

Студійний режим (Studio) відтворює автентичний звук, як задумав виконавець.

Розширений режим (Expanded) розширює звукову сцену, створюючи у пасажирів враження, що вони знаходяться в набагато більшому просторі.


А ось на режимах відтворювання зупинимось трохи детальніше із моєю суб'єктивною думкою.

Хоч я ці режими закодував собі, ще використовуючи, систему Harman/Kardon, але відтепер зрозумів, що покращення які я відчув тоді, були всього лиш психологічним ефектом.

Studio переміщує увесь звук у верхню частину автомобіля, тобто туди де вуха і будуть повністю відчувати кожен діапазон частот. Цей режим я використовую постійно, як ми можемо писати у описі, він дійсно прекрасно створює присутність у якійсь міні студії де навколо вас розташовані динаміки. Глибина звуку видається на увесь максимум і усі деталі які була доступні під час прослуховування у навушниках до прикладу, будуть відтворюватись, на будь-якій гучності.


Expanded, як запевняє виробник, імітує звук, як наче ми прослуховуємо його у великій кімнаті. Десь так цей режим і відчувається. Особисто мені він не дуже сподобався, у порівнянні із Studio. Так як звук дійсно віддаляється далеко, через це деякі деталі втрачаються, але якщо комусь саме подобається подібне звучання, то він має право на існування.


У випадку H/K режим Surround змінював об'єм звучання, але саме режим Expanded у B&O кардинально змінює звук і це перша відмінність між цими системами.

Цікавий факт, що стосується саме мультимедійної системи NBT Evo, у якому б автомобілі ви не прослуховували вашу B&O, на екрані мультимедіа під час налаштування сцени, ви все ще будете бачити BMW 6 серії, так як це єдиний автомобіль візуалізація якого наразі є у самій NBT EVO. Чому саме BMW 6-er? Мабуть тому, що це єдиний автомобіль F серії у якому одночасно могла існувати NBT Evo та Bang&Olufsen. У NBT та CIC звичайно таких проблем не буде. Винятком є F15/F16, яка також змогла побачити усе це штатно на борту.


Як і попереднього разу, проводити тестування налаштувань еквалайзерів я буду саме із водійського місця.

Налаштування еквалайзеру:

1. Базовий, без змін

Bass: +0

Treble: +0

100 Hz: +0

200 Hz: +0

500 Hz: +0

1000 Hz: +0

2000 Hz: +0

5000 Hz: +0

10000 Hz: +0

Balance: +0

Fader: +0

Mode: Studio


Із подібним налаштуванням я прослуховував B&O майже увесь час. Цей звук ідеальний, жодних змін не потребує у всіх композиціях. Звичайно рок композиції (більш важкі) на великих гучностях можуть викликати бажання ваших барабанних перетинок покинути автомобіль. Але це стосується будь-якої потужної системи в цілому.

І що є великим плюсом, для людей які не люблять щось налаштовувати, то саме ця система дає чудове звучання без будь-яких налаштувань, чого у H/K особисто як мені здається, відтворити нереально.


2. Варіант 1

Bass: +7

Treble: +6

100 Hz: +7

200 Hz: +3

500 Hz: +1

1000 Hz: -2

2000 Hz: -4

5000 Hz: -2

10000 Hz: +0

Balance: +3

Fader:  -6

Mode: Expanded


Дуже дивакуваті налаштування які вдалось відшукати, орієнтовані саме на режим Expanded та об'ємний звук. Так як я не є любителем саме цього режиму, то не можу його оцінити. Але що стає помітно, що еквалайзер у системі B&O на відміну від H/K значно більше впливає на звучання.


3. Варіант 2

Bass: +7

Treble: +6

100 Hz: +7

200 Hz: +3

500 Hz: +1

1000 Hz: -2

2000 Hz: -4

5000 Hz: -2

10000 Hz: +0

Balance: +3

Fader:  -6

Mode: Expanded


Цей трохи виділяє баси і моментами спотворює баси, але як на мене має право на життя у випадку, якщо музика яка прослуховується саме у подібних жанрах, де постійно звучать баси". Із рок композиціями на подібних налаштуваннях усе звучить дивно.


4. Варіант 3

Bass: +2

Treble: +0

100 Hz: -5

200 Hz: -5

500 Hz: -4

1000 Hz: -3

2000 Hz: -4

5000 Hz: -2

10000 Hz: +0

Balance: +0

Fader:  -2

Mode: Studio


Теж непогане звучання і накінець-то у варіанті Studio, який наразі найбільше мабуть сподобався із усіх, якими ще користуються люди на просторах мережі інтернет. Трошки збільшує баси і понижує частоти, що трохи додає чіткості.



І на диво, найкращими налаштуваннями еквалайзера у випадку Bang&Olufsen, є стандартні налаштування, хороше звучання у всіх режимах для усіх композицій будь-яких жанрів, яким я і продовжу користуватись наразі.

Так як ця система є досить рідкісною, тому мабуть цікавості до неї не дуже і очікую. Але для себе якісь знайдені налаштування залишу, у випадку, якщо в якийсь момент захочеться щось спробувати ще. Та і можливо знайдуться і користувачі B&O у автомобілі BMW, тому залишайте у коментарях свої враження від прослуховування B&O та можливо навіть і свої варіанти налаштувань еквалайзера

Опубліковано: 05 травня 15:03
9 1 1

Коментарі

Щоб залишати коментарі, потрібно авторизуватись.
Я собі еквалайзер сам підкручував трошки, правда не зберіг налаштувань які були. Я казав що різниця з Харманом велика, і ви не пошкодуєте, от бачите :)
1
12 травня 14:45
Я їжджу на BMW 5 series (F10)
Chugaister
Я собі еквалайзер сам підкручував трошки, правда не зберіг налаштувань які були. Я казав що різниця з Харманом велика, і ви не пошкодуєте, от бачите :)
Chugaister, взагалі не шкодую, це мабуть найкраще що довелось робити в цій машині. Музику то слухаєш кожен день, можна навіть нікуди не їздити і просто постояти на парковці)
1
12 травня 14:52
Я їжджу на Mitsubishi Lancer X
Як це "16 повністю активних динаміків"?
Це типу шістнадцять окремих динаміків, на кожний динамік іде окремий канал підсилювача?
06 травня 15:02
Я їжджу на Mitsubishi Lancer X
DimAssBMW
veti-k, саме так, 16 каналів із підсилювача для кожного динаміка
DimAssBMW, та якесь заморочене формулювання, мабуть огріхи перекладу🙂
06 травня 15:06
Я їжджу на BMW 5 series (F10)
veti-k
DimAssBMW, та якесь заморочене формулювання, мабуть огріхи перекладу🙂
veti-k, І так, і ні.
Важко перекладати ось ці технічні терміни з англійської.
Оригінал із документації виданий виробником Bang&Olufsen: "With its 16 fully active loudspeakers painstakingly positioned and tuned, the system delivers its consistent and perfectly balanced sound."
Тепер пояснення, що ж це таке "Fully active loudspeaker". Так як у даному випадку сигнал із мультимедії надходить у підсилювач через оптику. Далі цей сигнал обробляється за допомогою DSP. І хоча цей термін позначає, що підсилювачі окремо знаходяться у кожному динаміку, але у автомобілі це неможливо, скоріш за все здогадуюсь, що малось на увазі, що завдяки тому, що підсилювач має 16 каналів на кожен динамік, тому таким чином вважається, що цей динамік теж є активним.
У будь-якому випадку це офіційна документація Bang&Olufsen, а не мої конкретні висновки)
1
06 травня 19:58
Я їжджу на Mitsubishi Lancer X
DimAssBMW
veti-k, І так, і ні.Важко перекладати ось ці технічні терміни з англійської. Оригінал із документації виданий виробником Bang&Olufsen: "With its 16 fully active loudspeakers painstakingly positioned and tuned, the system delivers its consistent and perfectly balanced sound."Тепер пояснення, що ж це таке "Fully active loudspeaker". Так як у даному випадку сигнал із мультимедії надходить у підсилювач через оптику. Далі цей сигнал обробляється за допомогою DSP. І хоча цей термін позначає, що підсилювачі окремо знаходяться у кожному динаміку, але у автомобілі це неможливо, скоріш за все здогадуюсь, що малось на увазі, що завдяки тому, що підсилювач має 16 каналів на кожен динамік, тому таким чином вважається, що цей динамік теж є активним.У будь-якому випадку це офіційна документація Bang&Olufsen, а не мої конкретні висновки)
DimAssBMW, та я так і подумав, що переведено з іншої мови. Я не дуже англійську знаю, перевожу через переклач🙂
Доречі, я бачив на якійсь старій ауді динаміки і на кожному стояв підсилювач.
1
06 травня 21:02
Я їжджу на BMW X3 (F25)
Як людина, хто слухав B&O на F11, також додам, що режим Expanded взагалі краще не чіпати: він робить просто гімнозвук на цій системі. Відчуття об'ємності достатньо (занадто, навіть, особисто для мене) і на режимі Studio.
1
06 травня 14:14