BMW 5 series (E39) (SATAN)

Зовнішні ручки з підсвіткою ч.1 - довгий шлях проб і помилок

Я їжджу на BMW 5 series (E39)
Київ, Україна

Цей допис має бути цікавим людям, які на рівному місці люблять вигадати собі проблему в рамках задачі дооснастити собі чимось авто, а потім цю проблему мужньо розв'язувати...  Взагалі-то подумав, що буде корисно викладати те, як народжується якась ідея, і які помилки виникають в процессі опанування якихось нових навичок. Ну щоб ті, хто про себе думає, що він рукодуп, розуміли, що всі з чогось починають, і не у всіх одразу виходить. 

Цей лісапєд я придумував капець як довго... давно вже хотів собі підсвітку зовнішніх ручок, як в 38й. Ну, стандартна ситуація - в кожному поколінні BMW власники тягнуть в молодші моделі ніштяки зі старших, а потім тягнуть ніштяки з новіших поколінь. І я вже був думав купити ручки з 38ї і пересадити собі з них підсвітку (бо самі ручки там інші і не підходять), почав шукати, дізнався, що дивні хочуть за них 150 баксів, і подумав, що краще я ту підсвітку зроблю сам. Тим паче там дуже і дуже дивна технологія підсвітки - через всі двері тягнеться світловод, а лампа стоїть в окремій бочці під картою. 

Отже, що мені дуже і дуже не хотілося, то це пиляти ручки. Тому я спочатку шукав шлях обійтися без цього. Перше, що спало на думку, коли роздумував про конструкцію зі світловодом в оригінальних ручках - а чи не можна якось так самопровести тоненьке світловолокно між верхньою частиною ручки і нижньою, і приклеїти його там, а джерело світла буде десь в дверях, як і в оригіналі?

Купив собі метр пласткового світловоду і пару діодів до нього. Діоди були білі, а мені хочеться помаранчеву підсвітку в тон ангельським очам. Довго думавЮ чим їх пофарбувати. Може цапон-лак якийсь. Але згадав, як ми на зйомках фарбуємо спалахи пластиковими фільтрами. Тож спробував під лінзу діоду покласти шматочок помаранчевого пластикового стаканчику - і отримав жовте світло. Хм.. Дивно, ну ок. 

Додав туди ж ще шматочок червоного пластикового стаканчику - і отримав те, що хотів! І якби отак цей світловод закріпити в ручці - було б класно!

Але, нажаль, розібравши ручку, виявилося, що ніяк світловод там розмістити не вийде. Конструкція ручки заважає його вигнути потрібним чином. А підпилювання послабить силові елементи конструкції. Отже, шукаємо інший шлях. 

Так чи інакше я прийшов до того, що пиляти ручку таки прийдеться. І тепер питання - з чого зробити світловоди. В оригіналі елементи, що входять в ручку виглядають ось так. 

Почав шукати щось схоже, з чого зможу зробити світловоди. Пішов гуляти по Епіцентру, і в рекламному відділі наштовхнувся на от такі цікаві тримачі для цінників. Взяв собі 4 шт на перевірку гіпотези. Світло проводять добре, ало тонкуваті. Ну, може для чогось іншого використаю. Шукаємо далі. 

А поки шукав світловоди, вирішив розібратись, як пиляти ту ручку, і чим підсвічувати. Як там мало б бути в 38й я все одно не знаю, тож просто зробив отвір на місці круглої позначки на ручці. І не прогадав.

Далі почав шукати, чим саме буду ту ручку підсвічувати. Був варіант використати CREE світлодіоди з лінзою. Колись знайомий з клубу робив собі підсвітку на ультра яскравих CREE діодах, і я за його ідеєю купив собі 6 штук + драйвери до них. Вирішив спробувати, як воно світитиме через просвердлений отвір. 

З його схемою діод світив через отвір, десь так 

Світить дуже яскраво. Але є багато нюансів. І головний - гріється так, що підложку неможливо тримати руками! Я пам'ятаю, товариш городив до них радіатори з  шматків радиаторів до комп'ютерних кулерів, і все одно жалівся, що вони періодично горять. Таке мене не влаштовувало. Знімати ці ручки я більше не хочу. 

Отже, наступний варіант - шукати звичайні помаранчеві світлодіоди. Накупив різних від 3 до 10мм. 10 мм взяв з ідеї, що чим більше діод - тим більше там елемент, що світиться. Але виявилося, що в 5 і 10 мм елементи однакові, тільки скляна частина різна. Почав випробовувати. 2 Варіанти по 5 мм - це куплені у різних продавців. 

Почав з малого 3мм - непогано, і колір підходить

А далі обідві партії по 5мм та діоди на 10мм, на превеликий мій жаль, давали світло більш червоного відтінку, що зовсім не входило в мої плани. А на фотографіях взагалі виглядає, як червоне світло. 

Інших світлодіодів я на промі не знайшов. А чекати з Алі не хотілося - думав буде довго, а я зроблю швидше. Як же я помилявся... Цей допис я почав робити в Лютому, а зараз вже квітень...

Отже, вирішив гратись з 3 мм. Наприклад, що буде, якщо використати одразу 2 діода? Світла ж буде більше. А вірніше можна буде покрити більшу площину

Наче непогано. Залишилось придумати світловоди. Шукаючі варіанти встановлення підсвітки ручок трапилася мені ідея відлити світловоди з епоксидки. Але перед цим я подумав, що якщо 2 діоди - це добре, то 3 ж, мабуть, будуть краще? І допаяв ще по одному

Купив епоксидку. Перша заливка пішла комом. Я щось не розрахував пропорції і за добу нічого не застигло, а половина взагалі витікла.. Але наступний варіант вже був кращий. Я замішав, як було написано в інструкції. 5:1 смоли із затверджувачем. За першу добу епоксидка застигла, але залишилась гнучкою, як резина. А на скло перетворилася вже під кінець тижня, тож процес виявився затратний по часу. Трубочки з під соку заповнені епоксидкою. В них встромлені діоди. І все це діло стирчить у FIMO, щоб не витікало. 

Через тиждень отримуємо от такі світловоди

Але біда в тому, що я думав, що вони в ручках 38ї паралельно землі. І така конструкція цілком мала б місце бути. Але мені не сподобалося, по-перше, що світловод відчувається пальцями під час відкривання ручки. І друге - ручка може прищемити палець між світловодом. Не боляче, але неприємно. Закралась в мене думка, що щось я провтикав... 

І дійсно провтикав, бо світловоди в оригінальних ручках вставлені під кутом і сточені. А отже все треба перероблювати...

Ок, гугл. Починаємо все з початку, тож далі буде, не перемикайтесь)

Напишіть в коментах, чи цікаво читати подібні "пошуки шляхів до успіху"? Чи вам тільки результат показувати?





Ціна питання 20 UAH,
Опубліковано: 01 квітня 11:50
43 2 0

Коментарі

Щоб залишати коментарі, потрібно авторизуватись.
в будь якому випадку, весь шлях того вартий) 😎
1
18 травня 01:39
Цікаво буде глянути фінальний результат)
1
04 квітня 23:33
Крута підсвітка)
1
04 квітня 10:42
Я їжджу на BMW X3 (F25)
"Отже, що мені дуже і дуже не хотілося, то це пиляти ручки" - прочитавши це речення, уже зрозумів, що далі буде розпил=)
"І головний - гріється так" - хмм, але ж там підсвітка повинна бути лише у момент, коли авто розблокувалося. Чи навіть цього часу вистачає, аби нагріти то усе?
"І дійсно провтикав, бо світловоди в оригінальних ручках вставлені під кутом і сточені" - ага, значить баварці також з ними намудохалися, ахаха
2
02 квітня 13:11
Я їжджу на BMW 5 series (E39)
oleh_o
"Отже, що мені дуже і дуже не хотілося, то це пиляти ручки" - прочитавши це речення, уже зрозумів, що далі буде розпил=)"І головний - гріється так" - хмм, але ж там підсвітка повинна бути лише у момент, коли авто розблокувалося. Чи навіть цього часу вистачає, аби нагріти то усе?"І дійсно провтикав, бо світловоди в оригінальних ручках вставлені під кутом і сточені" - ага, значить баварці також з ними намудохалися, ахаха
oleh_o,
- діод в ручці по факту світитиметься кожного разу, коли світиться світло в салоні. І це, наче і не багато часу, але підложку вже неможливо тримати руками за 30 сєк. То ж якісь радіатори треба городити. І все одно воно потім горить, як показує статистика товариша. А оскільки ручки знімати це просто лютий гемор, то хотілось зробити раз і забути років на 5 хоча б.
- У баварців там взагалі оригінальна система космічна на 38й... Ото на фотці не проводка, а оптичний світловод. Він вставляється в ручку, і передає світло від отієї діжки, в якій горить лампа накалювання. Діжка розміщається під картою, а світловод йде через усі двері. Тож в порівнянні з тим, як намудохались баварці без світлодіодів, я вже просто проходжу дуже спрощений шлях)
1
02 квітня 16:07
От наскільки я байдужий до підсвітки в ручках, настільки ж обожнюю таку безпорадну та водночас крутецьку маячню. Приголомшливо (без сарказму). Ти там питав, де я хоробрість та свердла беру, отже я пропоную тобі обмін частини моєї відчайдушності на хоча б трішки терпіння, що є у тебе. Бо я б вже давно туди будь-що запхав та вигадав купу аргументів, чому саме так і має бути.
3
01 квітня 21:59
Я їжджу на BMW 5 series (E39)
LOWERANDWIDER
От наскільки я байдужий до підсвітки в ручках, настільки ж обожнюю таку безпорадну та водночас крутецьку маячню. Приголомшливо (без сарказму). Ти там питав, де я хоробрість та свердла беру, отже я пропоную тобі обмін частини моєї відчайдушності на хоча б трішки терпіння, що є у тебе. Бо я б вже давно туди будь-що запхав та вигадав купу аргументів, чому саме так і має бути.
LOWERANDWIDER, ох дядьку, дякую на доброму слові. Але там немає ніякого терпіння. Там клятий перфекціонізм, який постійно каже, що якщо ти не зробиш максимально ідеально - то будеш горіти в пеклі самознецінення пожиттєво. І є депресивний розлад, який каже - немає сил робити аби як і перероблювати. Давай повільно, але щоб "на вєрочку". Не чуєш в собі сили зробити "на вєрочку"? Походи ще подумай. От якось так і відбувається це)) Не треба воно тобі таке))
3
01 квітня 23:19
Звісно, що цікаво почитати про весь процес, а не просто подивитись фото результату.
Я взагалі не дуже розумію сенс записів у бортовиках, з одною фоткою, і текстом типу, от що у мене є! Який з нього толк... ? Хіба, що просто похваститись... ))
2
01 квітня 21:36
Я їжджу на BMW 5 series (E39)
TheGlory
Звісно, що цікаво почитати про весь процес, а не просто подивитись фото результату. Я взагалі не дуже розумію сенс записів у бортовиках, з одною фоткою, і текстом типу, от що у мене є! Який з нього толк... ? Хіба, що просто похваститись... ))
TheGlory, та я теж не розумію... Я пам'ятаю на Д2 була 39ка, в яку чувак що тільки не встановлював. Але бортовики були в стилі: "Захотів всунути шторки від 60ки. Завіз пацанам, вони довго думали як. Придумали. Ось фотка, як виглядає. " І я скільки раз писав, типу: "ну хоч попитай пацанів, що до чого" - у відповідь тиша. Мабуть самоствердження важливіше було. А мені навпаки цікаво обмін ідеями, досвідом, енергією. Он на днях приїжджав до мене в гості @540iANDREY Ми з ним до цього обговорювали встановлення підсвітки амбієнтної. Я собі почав ставити, поділився з ним досвідом. Розказав, де накосячив. Він подивився, сказав буде ставити по-іншому. Розказав як. Я спробував. Вийшло класно. Він заїхав в гості - я йому показав напрацювання свої різні, ми перевірили одразу пару його ідей. Він показав, як він собі підсвітку реалізував. Я на базі цього своє вдосконалив, скинув йому, як вийшло. По ітогу і поспілкувались, і обидва досвід отримали, і надихнули одне одного, і кожен собі своє зробив, і всі задоволені. Закінчу - викладу, як все зробив, покажу на що увагу звернути - може на базі цього хтось ще щось круче вигадає, а я собі потім вдосконалю. Багато голів точно краще ніж одна. І разом щось будувати точно веселіше.
2
01 квітня 23:13
Тернистий шлях до смачного пирога)
1
01 квітня 19:00
Я їжджу на BMW 5 series (E39)
Пан_Олекса
Тернистий шлях до смачного пирога)
Пан_Олекса, в більшості випадків саме в цьому і цікавість життя - в цьому тернистому шляху)
01 квітня 20:54
Так, записуємось швиденько на апгрейд 🙂👍
1
01 квітня 18:20
Я їжджу на BMW 7 series (E38)
Мда кожен божеволіє по своєму)))
1
01 квітня 16:42
Я їжджу на BMW 5 series (E39)
Кошак
Мда кожен божеволіє по своєму)))
Кошак, це ж комплімент, я правильно розумію?))
1
01 квітня 17:42
Я гадав, що то тільки у мене така хвороба - постійно щось вигадувати по дрібним доопрацюванням своїми кривими рученятами.
А ні...
Я підтримую такі дописи та дужне уважно читаю, паралельно проектуючі твої доробки на свою техніку!
1
01 квітня 14:56
Я їжджу на BMW 5 series (E39)
Garyk
Я гадав, що то тільки у мене така хвороба - постійно щось вигадувати по дрібним доопрацюванням своїми кривими рученятами. А ні... Я підтримую такі дописи та дужне уважно читаю, паралельно проектуючі твої доробки на свою техніку!
Garyk, нє, бач, я теж такий хворий)) Я спочатку думав, ну кому воно нафіг треба? Куплять люди готове рішення та і все. А потім подумав, що я ж не тільки БМВ читаю, а багато різних БЖ, і в них теж беру якісь знання для себе. Тож може хтось теж вигадує щось для своєї машини, для якої не було заводського рішення - і цей допис стане в нагоді.
2
01 квітня 17:45
Процес створення,проб та помилок завжди цікавіше читати чим сирий готовий варіант. Це моя думка
01 квітня 13:46
Я їжджу на BMW 5 series (E39)
AndreDeLux25DX
Процес створення,проб та помилок завжди цікавіше читати чим сирий готовий варіант. Це моя думка
AndreDeLux25DX, я теж так вважаю. Навіть, якщо очікуваний результат не вийшов - в процессі можна багато чому повчитись
1
01 квітня 14:13
Я їжджу на Nissan X-Trail IV
Ну то сточи :) Думаю, це просто :)
01 квітня 13:40
Я їжджу на BMW 5 series (E39)
yuzo
Ну то сточи :) Думаю, це просто :)
yuzo, трохи не так просто, як хотілося б... Там інший кут нахилу + діоди вийшли занадто далеко один від одного + нахилені під іншим кутом. Коротше, довелося все переробляти)
1
01 квітня 14:12
гарно розписано, ще цікавіше буде продовження))
01 квітня 13:12
Я їжджу на BMW 5 series (E39)
Kevlar_5
гарно розписано, ще цікавіше буде продовження))
Kevlar_5, дякую! Так, і фінал має бути більш оптимістичним)
1
01 квітня 13:59
Я їжджу на BMW 5 series (E39)
Як завжди дуже класний і інформативний допис 🔥
Я думала це простіше, зробити підсвітку ручок )
1
01 квітня 13:07
Я їжджу на BMW 5 series (E39)
Ліна
Як завжди дуже класний і інформативний допис 🔥 Я думала це простіше, зробити підсвітку ручок )
Li_photographer, дякую. Та можна і простіше - вивести діод через отвір, та й все по тому. Але я ж не шукаю легких шляхів - мені хотілося, щоб як по заводу було)
1
01 квітня 13:59
Я їжджу на BMW 5 series (F10)
Звичайно цікаво, це вже зайшло за рамки довстановлення заводських речей у допрацьовування того, що інженери зробити не змогли\не захотіли у свій час)
01 квітня 12:54
Я їжджу на BMW 5 series (E39)
DimAssBMW
Звичайно цікаво, це вже зайшло за рамки довстановлення заводських речей у допрацьовування того, що інженери зробити не змогли\не захотіли у свій час)
DimAssBMW, та я поки з цим мудохався, то подумав, що треба було просто заплатити 150 баксів і не морочити голову. Але тоді б було не так весело))) Я з дитинства люблю щось вигадувати. А тут ще ж треба вигадати це так, щоб не гірше заводу було. Це вже цікава задачка для довгих зимових вечорів)
1
01 квітня 13:57
Я їжджу на BMW 5 series (F10)
EvilFrees
DimAssBMW, та я поки з цим мудохався, то подумав, що треба було просто заплатити 150 баксів і не морочити голову. Але тоді б було не так весело))) Я з дитинства люблю щось вигадувати. А тут ще ж треба вигадати це так, щоб не гірше заводу було. Це вже цікава задачка для довгих зимових вечорів)
EvilFrees, хехе, ну шкода що ти в Києві) Приїхав би я до тебе зі своїм бенгом і пробували доробити те що інженери не змогли, підсвітку)
Схоже це прокляття усіх власників 5-ої серії, спроба доробити провтики інженерів, які це зробили в 7-ій серії і забили болт на 5-ірку)
1
01 квітня 14:37
Я їжджу на BMW 5 series (E39)
DimAssBMW
EvilFrees, хехе, ну шкода що ти в Києві) Приїхав би я до тебе зі своїм бенгом і пробували доробити те що інженери не змогли, підсвітку)Схоже це прокляття усіх власників 5-ої серії, спроба доробити провтики інженерів, які це зробили в 7-ій серії і забили болт на 5-ірку)
DimAssBMW, "Схоже це прокляття усіх власників 5-ої серії, спроба доробити провтики інженерів, які це зробили в 7-ій серії і забили болт на 5-ірку)" - я тобі навіть картинку під це зробив)))
1
01 квітня 16:07
Я їжджу на BMW 5 series (E39)
oleh_o
EvilFrees, Головне, що на картинці правильний кузов вибраний, ахаха
oleh_o, Не надто розслабляйся там))) Я і тебе "порахував"))
02 квітня 16:59
Інформативно детально корисно і дуже цікаво , тримаєш високий рівень , чекаємо продовження
1
01 квітня 12:37
Я їжджу на BMW 5 series (E39)
Samael
Інформативно детально корисно і дуже цікаво , тримаєш високий рівень , чекаємо продовження
Samael, якраз в процессі виготовлення! Наступний допис має бути з більш успішним фіналом)
01 квітня 13:54
EvilFrees
Samael, якраз в процессі виготовлення! Наступний допис має бути з більш успішним фіналом)
EvilFrees, це дуже радує . Тема дуже корисна , давно вже обдумую над тим ніяк нема можливості зайнятися тим
01 квітня 14:32
Звісно пиши, адже таких маніяків мало і це цікаво)
2
01 квітня 12:18
Я їжджу на BMW 5 series (E39)
Oleshchuk
Звісно пиши, адже таких маніяків мало і це цікаво)
Oleshchuk, оок, буду продовжувати)
1
01 квітня 13:53
Я їжджу на Mitsubishi Lancer X
Початок - топчик, одразу вдвічі цікавіше читати далі🙂
Звісно мені цікаво подробиці, хоча сам звик з того драйву, що достатньо результат показати, типу " дівітеся, як я магу".
01 квітня 12:15
Я їжджу на BMW 5 series (E39)
veti-k
Початок - топчик, одразу вдвічі цікавіше читати далі🙂Звісно мені цікаво подробиці, хоча сам звик з того драйву, що достатньо результат показати, типу " дівітеся, як я магу".
veti-k, та мені так теж. Але подумав, що це ж лонгрід без якогось передбачуваного фіналу, або з результатом, що нічого не вийшло. А люди звикли, що вжжух - і результат! То може й нецікаво їм таке.
1
01 квітня 13:53
Я їжджу на Chery Beat, Isuzu midi
Добрий день. А до чого плануєш під'єднати: до габаритів, до салонного освітлення чи окремо якусь схему до сигналізації будеш вигадувати?
01 квітня 12:09
Я їжджу на BMW 5 series (E39)
angy76
Добрий день. А до чого плануєш під'єднати: до габаритів, до салонного освітлення чи окремо якусь схему до сигналізації будеш вигадувати?
angy76, до підсвітки дверей підключатиму. Натис кнопку відкриття дверей на ключі - засвітилось світло в салоні, і ручки світитимуться. Хоча по заводу в e38 там інша схема, ручки вимикаються, як відкриваєш двері. Але мені так не подобається.
2
01 квітня 13:50