МКПП - це водіння, яке не піддається автоматизації.

Опубліковано: вчора о 02:58
Я їжджу на Volvo XC60 (1G)
Івано-Франківськ, Україна

Привіт друзі та шановні читачі. Чи не погоджуєтесь ви зі мною?,  що 

“Механіка — це живий зв’язок між водієм та машиною. Автомат зробив нас пасажирами.”

Це не просто пафос. У 2025 році, коли авто стають все більш цифровими, а водіння — максимально простим, МКПП стає новою розкішшю. Розкішшю контролю, відчуттів і драйву.




чому “ручка” — це не минуле, а новий культ:


Це керування без посередників

Кожна передача — твоє рішення. Кожне переключення — твоя відповідальність. Це не машина керує тобою, а ти — нею.

 Механіка — це драйв, а не просто їзда

Плавність, ривки, контроль тяги — відчуття, як працює двигун, як оживає коробка. Це не цифри — це відчуття.



“Ручка” — це емоція, яку не дасть жодна  АКПП.

Це як аналоговий годинник або вініл — не найзручніше, але найчесніше. І від того — найприємніше. 

Вона рідкісна — і саме тому бажана.

У США менше 1% авто з МКПП 🤦‍♂️. У Європі — близько 30%🤨. Це те, чого вже майже не існує.

Але фанати хочуть саме цього.



Механіка — не просто коробка передач, це стиль життя, це філософія водіння, це характер.

В які авто ще ставлять механіку у 2025:

Mazda MX‑5 Miata — 60% з ручкою.

Subaru BRZ / Toyota GR86 — 79% продажів з МКПП.

Porsche 911 GT3, BMW Z4 Handschalter, Toyota GR Corolla, Mustang GT, Civic Type R — все ще на “ручці”



Друзі а ви ще пам’ятаєте, як це — «ловити момент» під час перемикання з 3-ї на 4-ту?.



Поділіться у коментарях: яка ваша улюблена “ручка МКПП”?.

І чи повернулись б до неї, якби був шанс?.


22 0 1

Коментарі

Щоб залишати коментарі, потрібно авторизуватись.
Я їжджу на Ford Focus III Sedan
“Навіщо їсти капусту, якщо є картопля?” 😁
вчора о 17:19
Без коліс :(
Чесно,ніколи не мав авто з АКПП,але доводилось їздити на авто з автоматом.
Відчуття позитивні.АКПП полегшує керування автомобілем і ти просто їдеш і відпочиваєш,особливо коли пересуваєшся як черепаха в заторі або між світлофорами в місті.Ну і звичайно що ліва нога не зайо... ой,не змучується.
Але механіка дає якийсь особливий кайф від водіння,ти справді контролюєш авто більше(уявно),особливо взимку на великих спусках в гірській місцевості.
Звичайно що в кожного свої вподобання,але людина яка вчилась на механіці то поїде і на авто з автоматом,але не навпаки.
Пи.Си.Як приклад згадую перше авто на якому я вчився їздити.Це був Іж 2715 "Пиріжок".От в ньому кпп це суцільна лотерея.Там треба було добре знати як вкл передачу і скільки раз тиснути зчеплення і в який момент😁😁😁😁😁
1
вчора о 15:24
Я їжджу на Volvo XC60 (1G)
ANSEN
Чесно,ніколи не мав авто з АКПП,але доводилось їздити на авто з автоматом.Відчуття позитивні.АКПП полегшує керування автомобілем і ти просто їдеш і відпочиваєш,особливо коли пересуваєшся як черепаха в заторі або між світлофорами в місті.Ну і звичайно що ліва нога не зайо... ой,не змучується.Але механіка дає якийсь особливий кайф від водіння,ти справді контролюєш авто більше(уявно),особливо взимку на великих спусках в гірській місцевості.Звичайно що в кожного свої вподобання,але людина яка вчилась на механіці то поїде і на авто з автоматом,але не навпаки.Пи.Си.Як приклад згадую перше авто на якому я вчився їздити.Це був Іж 2715 "Пиріжок".От в ньому кпп це суцільна лотерея.Там треба було добре знати як вкл передачу і скільки раз тиснути зчеплення і в який момент😁😁😁😁😁
ANSEN, якщо твоє перше авто було Іж2715 то ти top водій!.
1
1
вчора о 17:01
Без коліс :(
AndV
ANSEN, якщо твоє перше авто було Іж2715 то ти top водій!.
AndV, Ціле дитинство пройшло за кермом цього "пиріжка"😁😁😁😁
1
вчора о 17:03
Я їжджу на Toyota Corolla Verso
Ніяких страждань від користування МКПП 6, свідомий вибір. Не люблю коли машина за мене щось вірішує.
1
вчора о 12:46
Якщо брати до уваги звичайні авто, то механіка це вже рудимент, в ньому на сьогоднішній день немає сенсу. Пару разів їздив на автоматі але в самого механіка, і впевнено можу сказати, що хочу собі автомат (тільки не вариатор), а якщо мова йде про контроль автомобіля то це вже точно не на дорогах загального користування, автомат в рази спрощує життя, ну і для більшості людей механіка абсолютно непотрібна.
1
вчора о 11:28
Я їжджу на Volvo XC60 (1G)
DRAFTSMAN
Якщо брати до уваги звичайні авто, то механіка це вже рудимент, в ньому на сьогоднішній день немає сенсу. Пару разів їздив на автоматі але в самого механіка, і впевнено можу сказати, що хочу собі автомат (тільки не вариатор), а якщо мова йде про контроль автомобіля то це вже точно не на дорогах загального користування, автомат в рази спрощує життя, ну і для більшості людей механіка абсолютно непотрібна.
DRAFTSMAN, в самого вже 6-а машина із автоматичною коробкою передач, вона дійсно спрощує рух на будь-якому учаснику дороги!. Але вартість її обслуговування це капут (чого не скажу про попередні напевно 10-ть автівок які були на механіці, в які я не вложив навіть 5 копійок).
2
вчора о 11:39
Я їжджу на Mitsubishi Lancer X
Не повернувся б на ручку добровільно.
Якщо хочеться контролю - маю квадроцикла, там МКПП.
Якщо хочу повного контролю - катаюся на велосипеді.
Якось бачив Порша Кайена 4.8 МКПП, в чому кайф так і не зрозумів.
2
вчора о 11:16
Я їжджу на Nissan Rogue (2G)
Вся ця радість від механіки проходить в кілометрових заторах. Наприклад, Києва)
1
1
вчора о 10:06
Я їжджу на Volvo XC60 (1G)
Monomaxxp
Вся ця радість від механіки проходить в кілометрових заторах. Наприклад, Києва)
Monomaxxp, погоджуюсь, затори + механіка це - Пу-пу-пу(мʼяко кажучи)
вчора о 10:25
Неістово плюсую) Теж обожнюю механіку, та отримаю насолоду за кермом, в будь яких дорожніх умовах)
2
1
вчора о 09:37
Я їжджу на Volkswagen Jetta II
Взагалі смішно, коли хтось пише за механіку у межах сучасних машин. У вас зв'язок із двигуном взагалі є? Чи по дротах? І вже не ви вирішуєте, скільки додати палива і чи взагалі додати його. А зчеплення коли відпускаєте, ЕБУ підтримує оберти, щоб було приємно? Звісно, що так. І таких нюансів ще купа.
За механіку треба балакати, коли йде мова за старий карбюратор чи дизель, там у вас є якийсь зв'язок. А то хлопець пише за якесь фентезійне керування і зв'язок на сучасному авто, де: двигун сам вирішує, коли йому їхати, рульове кермо саме вирішує, коли зробити підсилення, гальма самі вирішують, коли треба додати зусиль і так далі. Це приблизно, як зв'язок і любов із ChatGPT, а не з реальною людиною.
3
2
вчора о 08:41
Я їжджу на Volvo XC60 (1G)
MaxOd
Взагалі смішно, коли хтось пише за механіку у межах сучасних машин. У вас зв'язок із двигуном взагалі є? Чи по дротах? І вже не ви вирішуєте, скільки додати палива і чи взагалі додати його. А зчеплення коли відпускаєте, ЕБУ підтримує оберти, щоб було приємно? Звісно, що так. І таких нюансів ще купа.За механіку треба балакати, коли йде мова за старий карбюратор чи дизель, там у вас є якийсь зв'язок. А то хлопець пише за якесь фентезійне керування і зв'язок на сучасному авто, де: двигун сам вирішує, коли йому їхати, рульове кермо саме вирішує, коли зробити підсилення, гальма самі вирішують, коли треба додати зусиль і так далі. Це приблизно, як зв'язок і любов із ChatGPT, а не з реальною людиною.
MaxOd, на сміялись 😁?. Звʼязок у мене із двигуном є, почався ще у 2004 році!.
Ви влучно підмітили, що сучасна “ручка” вже не те саме, що у старих дизелях чи карбюраторних авто. Так, електроніка всюди: зчеплення, підсилювачі, навіть підгазовка в деяких моделях.
Але суть мого посту була не в технічній “чистоті”.
А в тому, що МКПП — це останній клаптик живого керування, який ще можна отримати в нових авто. Так, справжній зв’язок був у старих машинах. Але в тому й суть: сьогодні це стало рідкісним досвідом, майже культовим. І навіть той “компромісний” зв’язок — все одно дає кайф.
вчора о 10:57
Я їжджу на Volkswagen New Beetle
Кажеш механіка дає справжні емоції? Нуууу….мої емоції поки що це піт на лобі і молитви, щоб не скотитися назад на світлофорі 🤣🥹
6
1
1
вчора о 08:01
Я їжджу на Volvo XC60 (1G)
Beniia
Кажеш механіка дає справжні емоції? Нуууу….мої емоції поки що це піт на лобі і молитви, щоб не скотитися назад на світлофорі 🤣🥹
Beniia, Настя, це в твоїх пасажирів має виступати піт на лобі, але не в тебе! Ти ще занадто молода щоб адреналін в крові міняти на молитву 🤭(Господи Прости).
1
вчора о 17:58
Гарний пост
Але:
Для мене є кайф і там і там
Сідаю в соренто дружини і йде гра педаллю акселератора - газнув і тачка скинула кілька передач і полетіла!)
А хочеш то відпочивай - кайфуй заки тачка пливе
Но мій луаз чи запорожець дає інший букет емоцій!)) ти увімкнув і погнав…можна навіть перетримати трохи або скинути - тут вже гра механіки і руху!)
1
вчора о 07:52
Не згоден, що автомобіль з АКПП дає менше емоцій.
Передачі гідротрансформатора перемикаються так само, як і механіки, лише не треба смикати за ручку. Це робиться педаллю газу. З часом розумієш, як її треба натискати, щоб автомобіль розганявся на тій передачі, яка зараз увімкнена, наскільки різкіше наступити, щоб скинути одну, чи дві вниз, як заставити його перемкнутись вверх.
Просто є різні автомобілі: ті, яким більше пасує ручка, і ті, яким більше пасує гідротрансформатор.
А от роботи усілякі - оце вже так, не цікаво.
І, до речі, не ними єдиними, в машинах вже давно купа помічників, які їдуть замість водія, усі ці антибуксувальники, контролі тяги...
3
вчора о 04:18
Я їжджу на BMW 3 series (E46)
> Поділіться у коментарях: яка ваша улюблена “ручка МКПП”?.
Звісно 6-ти ступка BMW :)

> І чи повернулись б до неї, якби був шанс?.
Є шанс, від неї нікуди не йти ;)
2
2
1
вчора о 03:30