Вітаю усіх!
Перед початком запису хочу повернутися думками десь на початок 2024 року і розповісти про одну ситуацію.
Катався я тоді ще з таким комплектом: Match10 DSP + нові динаміки на фронт СЧ/ВЧ/міди + динаміки Хармана на тил та сурраунд. Цікавенький набір, ага, і наче все влаштовувало, і грошей не сильно багацько було спалено у пічці автозвуку. Але почав тулити MOST адаптер, і пригадався один момент на студії Next Level. Точніше, діалог з людиною, якої немає на DT, але раптом ти це читаєш: Саня, привіт тобі, як бачиш, я все ж дійшов до цього😅
Він мені ще на той момент казав, що з моїми запитами по гучності і жанрам, які переважно слухаю, Match'a буде замало, і треба відразу замість нього ставити щось із запасом, якусь ультимативну залізяку, а далі уже гратися із динаміками. Пораду я прийняв, але не прослідував їй, залишивши Match серцем усієї системи. Грає, та й грає собі на свої гроші, але після багатьох доопрацювань є факти, що з його 10 каналів використовувалися лише 4(або 5, якщо рахувати пресет з використанням центрального динаміка HK) канали для підсилення; сигнал на підсилювач мідів передавався по високому рівні. От ці моменти і спонукали весь час до того, що пора... пора його на ОЛХ(ага, це реклама, що продаю якраз), або у чиїсь добрі руки.
Але що замість нього поставити? Невже у назві запису заховався спойлер, не може такого бути, хех. Уявімо, що якась інтрига є, а я поки опишу, як вибирав і чому так.
Для початку нам потрібен процесор(він же DSP), ще потрібно чимось підсилювати СЧ та ВЧ канали, а також подавати сигнал на підсилювач мідів та підсилювачі(сигнал треба подати на один із них, той що master) сабвуфера.
Хоча ні, спочатку бюджет. Ідеально було б вписатися у 800-900 баксів, 1200 - скрегочи зубами, але ще терпимо. На щось вище не готовий поки що😅
Почнімо з DSP.
Не скажу, що я якийсь прихильник монобренду: якщо на ринку буде якийсь супер-дупер девайс на голову вище за інших за ті ж гроші, то я його поставлю, навіть не дивлячись на логотип компанії (аби тільки не кацапське). Проте навряд хтось буде заперечувати, що у контексті комп'ютерного програмного забезпечення через яке відбувається налаштування DSP, німцям із Audiotec Fischer немає рівних.
Тому вибір буде саме з них, а точніше - серед лінійки Helix. Флагманський Brax DSP за майже 5к баксів явно не кандидат у мою систему.
Якщо говорити за конфіг DSP + окремий підсилювач на СЧ/ВЧ, то у якості підсилювача від того ж Helix теоретично є 3 варіанти:
Helix M Four
4 канали по 100 Вт. D клас. Напевно, буде на рівні Match, або ж трішечки краще. Зате класна ціна - 10700 грн.
Helix H400X
Уже AB клас. 4 канали по 75 Вт. Ціна підскакує до 28000 грн, недешево, але вкладається у бюджет.
Helix C Four
Це уже жирний жир для відтворення звуків третьої скрипки у четвертому ряді. 4 канали по 150 Вт. Заявляється, що можливості підсилювача наближені до класу А. Ціна трохи перевалює за тисячу доларів - 46000 грн.
З інших брендів можливий вибір серед:
Ground Zero GZUA 4SQ
Ще один німецький представник AB класу з 4 каналами по 115 Вт. І більш менш адекватною ціною в 25000 грн.
Focal FPX 4.400 SQ
І перший француз серед цього списку. Також AB клас, 4 канали по 70 Вт. Є у продажу за 22000 грн. По ньому не зустрічав ніяких особистих відгуків. Та і в інтернеті не сильно він популярний.
З вищеописаних варіантів найкращим вибором в плані якості звуку стала б комбінація окремого DSP та Helix C Four, але, як завжди є "але". Ціна такого комплекту перевалить за 1500 баксів, що помітно перевищує закладений бюджет. Також виконання підсилювача у AB класі крім плюсів має і свої мінуси у порівнянні з D класом. Розміри, теплонавантаженість та помітно менший ККД - у сфері SQ звуку на це не зважають, але з розміщенням такого комплекту у багажнику Ікса довелося б повозитися. Ціна робіт також виросте від цього. Саме тому у заголовку цього запису вказаний процесорний підсилювач. Адже у Helix є один девайс, який відповідає моїм запитам, краще вписується у бюджет, а відносно компактний корпус дозволить провести оновлення шляхом "старий зняв, новий поставив".
Helix P Six, який у народі називають ПСИХом за його жирний фірмовий стиль подачі звуку і здатність розкачати майже будь-яку фронтальну акустику. Модель з'явилася на ринку у далекому 2013 році у свої першій ревізії.
Через три роки світ побачила наступна його версія, де одним із найбільш помітних покращень була збільшена частота дискретизації з 48 кГц до 96 кГц.
А з багатостраждального 2022 і до тепер можна купити актуальну версію Ultimate. Додали ACO платформу для підтримки віртуальних каналів та інших програмних покращень звуку. Значно покращився сам DSP, який складається тепер із двох аудіо процесорів (раніше був один). До цифрового входу додали ще один коаксіальний, що оцінять люди, у який кілька джерел звуку.
Порівняти наживо різні версії у мене можливості не було, тому тут тільки повірити відгукам людей, хто змінював у себе у авто той же MK2 на Ultimate. І з їх слів різниця прямо помітна була, МК2 грав чисто, але сухо, Ultimate же дає драйв та енергетику. Що ж, згодом перевірю особисто.😋
У наших магазинах продається саме така версія з ціною 50500 грн. Дорожче за вищезгаданий Helix C Four виходить, ага, але ж тут 2в1 девайс та ще й у значно компактнішому корпусі.
Для порівняння основних параметрів з моїм поточним Match 10DSP створив окрему табличку. З цікавості додав туди ще Helix DSP 3S, як окремий DSP.
До речі, ліричний відступ про Match. Останню версію системи, де він був, слухали @DomCobb @adrennn @YuriiDok @EvilFrees (тебе тегну окремо у коментах, дурне обмеження ресурсу на кількість людей сильно бісить) . Можливо, вони дадуть свій відгук у коментарях зі сторони, який розвіє(або підтвердить) міф від деяких людей про те, що Match DSP немає нічого спільного з SQ. Я ж особисто повністю залишаюся при своїй думці, що це найкращий девайс за свої гроші для апгрейду штатної системи, особливо, якщо треба підключити тилові динаміки.
Усі за і проти зважені, рішення прийнято, гроші передані, тепер чекати доставки та початку етапу встановлення ПСИХа.
І через пару днів очікувана коробка, наповнена поки що мовчазним німецьким звуком, приїхала😏
Попередньо треба вийняти все із багажнику та перебрати ліву нішу, де стоїть частина обладнання. Match10 зняли, адже платформа, на яку він закріплений, не підходить для більшого P Six.
Ще є проблема з вільним місцем, адже розмістити його і MOST адаптер у ніші не так і просто. Рішення досить просте: закріпити MOST адаптер за внутрішній бік нової платформи, ближче до крила і заховати його там, а ПСИХа поставити на те ж місце, де і був Match, аби його було видно, коли відриваєш саму нішу. Такий собі бутерброд виходить. А ось так виглядає підготовлена нова платформа:
Забігаючи наперед, скажу, що інсталювати P Six у якийсь тісний простір зі слабкою вентиляцією точно не варто - він гріється досить сильно(у пару до N20 якраз😅), незважаючи на свій D клас.
Повертаємося назад до коробки з поважним гостем. Ясно що запаковане усе якісно, акуратно, з ретельно підібраними розмірами наповнювачів і т.д.
"Вага відчувається", "металевий корпус", "міцно зібраний" - ці та ще декілька стандартних банальних епітетів приходять на думку, коли береш ПСИХа на руки. Дизайн класично німецький: консервативний, мінімалістичний та стриманий. Подобається таке.
Перенесення MOST адаптера на зворотній бік платформи кріплення відразу виправдалося, адже від Match10 P Six більший майже у 2 рази за площею.
Підключення розпочалося із заміни кабеля живлення: на Match10 йшов кабель 8 AWG(10 mm2), замість нього протягли потовщений на 4 AWG(25 mm2).
Загальна схема комутації усіх компонентів не сильно змінилася, але деякі покращення є.
На СЧ/ВЧ пішли 4 канали із ПСИХа. 1 RCA, як і раніше, на мастер Helix M One X для сабвуфера. Тут усе без змін, а от із AudioBeat, що підсилює міди, цікавіше. Проти 1 RCA, який був у Match10, ПСИХ має аж 4 RCA, що не може не радувати. Тому Audiobeat тепер не по високому рівні бере сигнал на міди, а по двох RCA.
І, власне, з установкою готово, далі перейшли до налаштування всього і тут не все так просто, як мені здавалося спочатку.
Завдяки Helix Director я маю декілька пресетів звуку під різні ситуації. Був впевнений, що достатньо буде їх перенести з Match10 у P Six, правильно встановити відповідність каналів, трохи підналаштувати і готово. Затримки, наприклад, взагалі ті самі: динаміки ж не змінили своє положення. Але увімкнення системи на готових пресетах показало, що доведеться все з 0 налаштовувати. Звук суттєво змінився, треба точно змінювати еквалізацію та фільтри. Стрілки годинника показували уже пізній вечір, тому попросив поки що зробити лише один SQL пресет під рокешник - саме у такому жанрі ПСИХ повинен розкривати себе на 100%. Ще година очікування і нарешті сів послухати, наскільки була виправдана заміна серця системи. І уххх, P Six цілком заслуговує свою жаргонну назву. Сцена додала трохи по ширині, а образи інструментів мають більш чіткі форми, краще відділені один від одного, але при цьому формують єдину картину з класною атакою на усьому спектрі частот. Гучність зросла так взагалі десь на 30%, тепер крутити можна уже до граничних меж, які витримують СЧ/ВЧ Helix i7. І деталізація на великій гучності нікуди не зникає - це, певно, одна із найбільш помітних відмінностей після Match10. Один словом, дійсно - ПСИХ😂
Є думка, що підсилювачу також потрібен час, аби "розігратися". Я не сильно у те вірю, адже не розумію, які із його параметрів можуть змінювати свій стан із часом. Це ж електроніка, а не дифузор динаміка, який має свої фізичні властивості, котрі дійсно можуть змінюватися. Тим не менш потрібно ще кілька вечорів, аби доробити інші пресети, які у мене були. То ж, це ще не кінець🧐
Та і загалом маю ще декілька ідей та планів щодо покращення системи, а точніше прибирання її слабких місць. Усьому свій час, до наступних автозвукових записів. І пам'ятайте: ніяких mp3, тільки flac🤣 Жартую: mp3 - топ на свій розмір.
І куди ж без моїх старань у Paint по оноловленню схеми:
----------------------------------------------------------------------
Дякую, що дочитали! Підписуйтесь, коментуйте, поширюйте
Можу тільки додати цікавого гравця MusWay від китайців, який робить досить гарні DSP з посилювачами D класу, та ще й по дуже цікавим цінам. Дружині у форестер поставив такий, M6V3 (https://musway.de/english/m6v3.html) працює від лінійок Pioneer Z9200 -- якість звуку дуже подобається при його демократичній ціні.
Та куди ж зупинятися, ще трохи планів є, треба доробити бажане)
"Можливо, вони дадуть свій відгук у коментарях зі сторони, який розвіє(або підтвердить) міф від деяких людей про те, що Match DSP немає нічого спільного з SQ." - має все там спільне, якщо знати де його межі та як все налаштувати. Для людей що хочуть краще штатки, мають відповідну акустику не дуже прожерливу і не довбатись із встановленням особливо вдало. Головне багато не просити і всьо, ІМХО.
"До речі, він не потягне Ci5?" - не думаю, все ж там 120 Вт канал дає, i5 треба побільше потужності вливати. Дешманський Audiobeat все ж закидує туди 2 канали по 120 Вт.
Та і P Six гарячий, шо уххх, навіть на 4 каналах там 45 градусів, задється (у Матча було трохи більше 30). Якщо на нього ще й міди кинути... не хочу, коротше. Але ідеї є =)
Дійсно, Хелікс працює над своїми моделями і нові ревізії отримують покращення, а не просто зміну лейбла.
Бо є кацапи і китайці, техніку яких так нахваляють кацапські студії інсталяції(назву не буду давати, аби не рекламувати цих гнид), порівнюючи її з Браксом тим же. Але там часто ПЗ просто немає. Вийшло оновлення - іди купуй нову залізяку.