BMW X5 (E53) (Maritime Edition - яХта5)

Заміна термостата

Я їжджу на BMW X5 (E53), BMW 3 series (E30)
Крюківщина, Україна

Заміна термостата

Термостат лежить в гаражі десь ще з початку року...
WAHLER 432697D







Wahler Made in Germany



Але, раптово почалася справжня зима! ) То сніг, то дощ, то мороз, то лід... жесть. Я вже писав про це раніше. І от знову ось таке:







Розгріб, машину та дорогу. В таких умовах не до ковиряння термостату... )



Але ж, нарешті, цей день настав! ) Прийшла "плюсова" температура і майже весна! ) Отже, пора міняти термостат! )



Виймаємо 4 кліпси та знімаємо повітрозабірник.



Ключем на 32 відкручуємо муфту з крильчаткою. Там ліва різьба. Для цього потрібен "спешл тул" - молоток. Різким ударом по ключу ЗА годинниковою стрілкою зриваємо гайку муфти.



Далі вона легко відкручується рукою.



Крильчатку кладемо в дифузор.



Відключаємо роз'єм датчика забруднення зовнішнього повітря, та знімаємо проводку з дифузора. Виймаємо три розпірні кліпси з планки радіатора, та витягуємо дифузор разом з крильчаткою. Тепер є доступ до термостата. Минулого разу мені його міняли на СТО, - встановили MAHLE Made in Italy.



Прослужив він десь три роки. Відключаємо роз'єм та витягуємо скоби на фланцях шлангів.



Знімаємо шланги та піднімаємо їх догори. Відкручуємо головкою на 10 три болта М6, та головкою на 13 один болт М8, виймаємо термостат. Витече десь 1-2 літри антифризу.



Візуально термостати відрізняються положенням роз'єму.



В інеті є чимало негативних відгуків про італійські MAHLE - три роки служби, це якось замало, як на мене... Раніше стояв німецький термостат Wahler, і прослужив значно довше. Тому і цього разу я вирішив ставити Wahler.



Часто на М54 ставлять більш "холодні" термостати, але я вирішив залишити все, як було по заводу - 97 градусів.



Ретельно почистив площину прилягання та різьби.



А далі все в зворотньому порядку - прикручуємо термостат, надіваємо шланги та фіксуємо їх скобами, підключаємо роз'єм.



До речі, гофру з проводкою потрібно прокласти за роз'ємом, щоб її не зачепила крильчатка. Потім я переклав її.
Ретельно почистив та помив очисником все, на що потрапив антифриз. Почистив та продув компресором соти радіатора.



Також помив крильчатку з муфтою, дифузор та повітрозабірник.



Вкладаємо крильчатку в дифузор та вставляємо його в нижні та бокові пази. Прикручуємо крильчатку з муфтою. Фіксуємо дифузор трьома кліпсами до верхньої планки радіатора, підключаємо та фіксуємо на дифузорі роз'єми електрорвентилятора та датчика забруднення зовнішнього повітря. Перевіряємо, чи вільно крутиться крильчатка.



Встановлюємо та фіксуємо чотирма кліпсами повітрозабірник.



Доливаємо антифриз до необхідного рівня, заводимо мотор та стравлюємо повітря через спеціальну пробку біля горловини бачка радіатора. При необхідності ще доливаємо антифриз. Система прокачалася, - тепер мотор швидко прогрівається і тримає нормальну робочу температуру.



Навіть без картонки за "ніздрями"! )) Я вже якось аж відвик, що в салоні може бути так тепло! ))


АЛЕ... додаткова електропомпа все-одно не вмикається... Потрібно буде з цим ще розбиратися... Може проблема в блоці клімату, чи десь в проводці... Адже, якщо підключити на пряму, то помпа працює. Буду вдячний, якщо хтось підкаже, в чому може бути ця проблема.

Реклама
Акція -50% на діагностику
Опубліковано: 03 березня 11:43
14 0 0

Коментарі

Щоб залишати коментарі, потрібно авторизуватись.
Чудова робота!
1
06 березня 20:10
Автор Я їжджу на BMW X5 (E53), BMW 3 series (E30)
PROJECT_007
Чудова робота!
PROJECT_007, дякую.
І результат чудовий! )
Зверху розхід ДО(було 27)
Знизу розхід ПІСЛЯ (практично паспортний)
06 березня 21:30
Чудовий звіт 👍
Ви просто безсовісно позбавили майстрів автосервісу можливості здерти з вас 2000-3000 грн за цю роботу 😂
1
03 березня 12:07
Автор Я їжджу на BMW X5 (E53), BMW 3 series (E30)
Danylo_Galytckyi
Чудовий звіт 👍Ви просто безсовісно позбавили майстрів автосервісу можливості здерти з вас 2000-3000 грн за цю роботу 😂
Danylo_Galytckyi, Якщо не більше ) Хоча, це ж доволі проста "операція", по суті - 4 болта ) Якщо робити, як на СТО, - старе відкрутив, нове прикрутив, то можна вкластися в 20-30 хвилин роботи. А якщо, "як для себе", з цими всіма чистками/мийками, то зайняло десь години півтори-дві.
1
03 березня 12:22
Автор Я їжджу на BMW X5 (E53), BMW 3 series (E30)
Danylo_Galytckyi
TheGlory, поясніть один момент. Як розумію там є віскомуфта вентилятора. Тобто він приводиться не електрично, а механічно, від шківу двигуна?
Danylo_Galytckyi, так, поки двигун не прогрітий, крильчатка крутиться просто по інерції від шківу помпи двигуна. Її навіть можна чимось зупинити, але все ж краще не рукою ) Коли двигун набирає необхідну температуру, гаряче повітря від радіатора нагріває термопару в муфті і блокує її, і крильчатка починає крутитися з тими ж обертами, що і шків помпи двигуна.
Окрім цього, перед радіатором ще є електровентилятор кондиціонера, який також вмикається датчиками температури по своєму алгоритму, в залежності від температури охолоджуючої рідини.
1
03 березня 16:23
Автор Я їжджу на BMW X5 (E53), BMW 3 series (E30)
Danylo_Galytckyi
TheGlory, цікава конструкція. Тепер знатиму. Дякую.Не зрозуміло що їм заважало використати звичайний електровентилятор. Можливо брак місця по довжині моторного ввдсіку?…
Danylo_Galytckyi, Ну, так електовентилятор же також є ) Хоча, в старіших кузовах, без кондиціонерів, використовується тільки муфта (наприклад в моїй Е30). І справа не в браку місця. Муфта працює більш "плавно", - вона ж крутиться завжди, але з різною інтенсивнісю, а електровентилятор включається по датчику, лише коли температура вже досягла критичного максимуму. Окрім того, на роботу електровентилятора потрібно потратити якусь частку енергії, що виробляє двигун, а муфта крутиться пасивно, разом зі шківом, - тобто, з муфтою більший ККД.
На істину не претендую, але на мою думку так.. )
03 березня 16:37
TheGlory
Danylo_Galytckyi, Ну, так електовентилятор же також є ) Хоча, в старіших кузовах, без кондиціонерів, використовується тільки муфта (наприклад в моїй Е30). І справа не в браку місця. Муфта працює більш "плавно", - вона ж крутиться завжди, але з різною інтенсивнісю, а електровентилятор включається по датчику, лише коли температура вже досягла критичного максимуму. Окрім того, на роботу електровентилятора потрібно потратити якусь частку енергії, що виробляє двигун, а муфта крутиться пасивно, разом зі шківом, - тобто, з муфтою більший ККД. На істину не претендую, але на мою думку так.. )
TheGlory, як раз таки електровентмлятором і можна керувати більш варіабельно. На багатьох авто він деякий час працює навіть коли заглушили мотор.
Про ККД і економічність, теж спірно. Мотор так чи йнакше крутить генератор і виробляє струм для безлічі споживачів. Та й на великооб'ємних моторах, які зазвичай сиавилися на БМВ, навіть кіловатний електровентмлятор якось відчутно на потужність не вплинув би.
Тож логічно я собі пояснити сенс цього рішення поки не можу.
03 березня 16:59
Автор Я їжджу на BMW X5 (E53), BMW 3 series (E30)
Danylo_Galytckyi
TheGlory, як раз таки електровентмлятором і можна керувати більш варіабельно. На багатьох авто він деякий час працює навіть коли заглушили мотор.Про ККД і економічність, теж спірно. Мотор так чи йнакше крутить генератор і виробляє струм для безлічі споживачів. Та й на великооб'ємних моторах, які зазвичай сиавилися на БМВ, навіть кіловатний електровентмлятор якось відчутно на потужність не вплинув би.Тож логічно я собі пояснити сенс цього рішення поки не можу.
Danylo_Galytckyi, згоден, електоровентилятор працює за певним алгоритмом, як я вище і писав, в тому числі і після того, як мотор заглушили. І керує ним мабуть ЕБУ клімату. Але це стосується вже більш сучасних моделей. На старих кузовах електровентилятор взагалі не передбачений, або є опцією з кондиціонером. І вмикається він тупо по двох датчиках, по максимальній температурі, без будь-якої "плавності" чи "варіабельності". Тому для старих кузовів це актуально. Чому муфту залишили і надалі - може традиції )) Часто її самі вже міняють на електрвентилятор, але, якщо вона робоча, то не бачу в цьому сенсу. Принаймні, в мене ніколи не було проблем з перегрівом, через муфту.
1
03 березня 17:08
TheGlory
Danylo_Galytckyi, згоден, електоровентилятор працює за певним алгоритмом, як я вище і писав, в тому числі і після того, як мотор заглушили. І керує ним мабуть ЕБУ клімату. Але це стосується вже більш сучасних моделей. На старих кузовах електровентилятор взагалі не передбачений, або є опцією з кондиціонером. І вмикається він тупо по двох датчиках, по максимальній температурі, без будь-якої "плавності" чи "варіабельності". Тому для старих кузовів це актуально. Чому муфту залишили і надалі - може традиції )) Часто її самі вже міняють на електрвентилятор, але, якщо вона робоча, то не бачу в цьому сенсу. Принаймні, в мене ніколи не було проблем з перегрівом, через муфту.
TheGlory, ну взагалі-то електровентилятори почали впроваджувати в авто ще у 1960-х, коли ні якого ЕБК ще не існувало :)
Наприклад славнозвісна лінійка FIAT-124 вже мала мотори з електровентилятором.
Окрім того, електровентилятор явно простіше і технологічніше ніж віскомуфта з термовмикачем. Та й зробити електровентилятор багатошвидкісним, під різні теплові навантаження мотору, жодних проблем не викликає.
Тож певно конструктори БМВ явно мали якісь інші міркування…
1
03 березня 18:29