Toyota Avensis III (Ronin)

А ти обслуговуєш свічі розжарювання?

Я їжджу на Toyota Avensis III
Володимир, Україна

Допис почну з того, що ще влітку, коли займався ремонтом коробки, при пошуку інформації про Avensis T27 натрапив на відео про свічки розжарювання. Чоловік розповідав, що кожного року, щоб запобігти прикипанню й заламуванню свічок (а на дизелях це часта проблема), він їх викручує, перевіряє, змащує керамічною пастою і закручує назад.


У той момент у мене промайнула думка, потрібно буде теж обслужити свої свічки. Але тоді голова була забита ремонтом КПП, і я швидко забув про цю ідею.

А так як мій дизель заводиться з півоберту незалежно від погоди, з приходом осені це питання мене особливо не хвилювало.


Та одного вечора після роботи, повертаючись на парковку, бачу таку картину: поруч із моєю Тойотою стоїть дизельний Fiat Doblo,  пускаючи білі клуби диму 💨.

Так як це був колега по роботі, я підійшов і почав нехитрий діалог:

-Усе гаразд?

Він:

-Та так, ще трохи помаслаю і запущусь.

Питаю:

-А чому так довго? Розібрався, в чому причина?

Каже:

-Та з холодами завжди так, дві свічки не працюють, от і запуск як у тепловоза)

Знову я:

-То чого не заміниш? Навіщо мучити акумулятор, стартер і двигун?

А він мені:

-Та пробував, був на сервісі - не відкрутили, кажуть ризик зламу великий. А лишніх фінансів на ремонт головки поки немає. От і мучу себе і двигун.


Після цих слів я тільки поспівчував і пішов до своєї машини, яку, як завжди, запустив з півоберту. І тут мені знову згадалось те відео, яке я дивився влітку під час ремонту КПП.

Думка не давала спокою, поки я не вирішив треба зробити це в себе. Робота ніби легка, але дуже ризикова: всього чотири свічки, і кожна з них може зламатися.


За всю практику я лише раз виконував заміну свічки розжарювання, декілька років тому, у батька на Mercedes-Benz Vito (кузов W639, двигун OM646 DE LA 2.2). Тоді після запуску двигуна лампочка свічок світилась кілька секунд, що свідчило про перегорілу свічку.

Мультиметром я швидко визначив, що не працює свічка у 2-му циліндрі. Там на кожну свічку йде окрема фішка, то думаю, і сканер показав би це саме.


Батько, як і всі, перед роботою надивився купу тих відео про відкручування і ризик зламу після чого тиждень запшикував все це діло WD-шкою)

Коли дійшло до відкручування, батько хрестився, а я крутив 😁

Викрутилась легко, бо була змащена білим мастилом, як виявилось це була антиприкіпна керамічна паста для свічок розжарювання та форсунок.

Тоді ми просто змастили нову свічку мідною пастою і закрутили назад.


І ось ми плавно переходимо до мого Avensis.


Цього разу я підготувався значно краще.


Знайшов інформацію, що справні свічки при прозвонці мультиметром повинні показувати опір 1,4–1,6 Ом.

  Момент затяжки: 12,3 Н·м.

Якщо свічки не відкручуються, щоб уникнути зламу, потрібно використовувати спеціальний динамометричний ключ, який працює і на відкручування (так, хто не знав звичайний динамометричний ключ працює лише на закручування). Якщо до прикладу брати мій двигун то момент відкручування повинен становити не більше 24,6 Н·м.  Далі є ризик зламати свічку.

Ну і при повторному вкручуванні попередньо відмиті і відчищені, справні свічки необхідно змастити керамічною пастою, для запобігання прикипанню.


Фото з інтернету, щоб показати, де саме розташовується свічка в головці двигуна серії 2AD.


Процес:


Відкриваю капот, знімаю декоративну кришку)


На моєму двигуні 2AD-FTV доступ до свічок відкритий, відразу бачу 4 свічки, з’єднані шиною, зверху захисні пластикові ковпачки. Відкручую їх і отримую доступ до контактів, які прикручені гайками на 10.


Далі беру подовжену головку на 10, і працюю тільки нею, щоб не пошкодити контакти.


Знімаю шину, відкручую 5 гайок (одна утримує провід подачі напруги).


Перед тим, як почати відкручувати свічки, спочатку варто перевірити, чи всі вони справні. Це допоможе зрозуміти, чи їх потрібно просто обслужити, чи замінити несправні.  Отже, ставлю мультиметр у режим прозвонки й перевіряю кожну свічку. Якщо у вашому випадку якась не працює, просто збирайте все назад і замовляйте потрібну модель свічки. У мене всі робочі отже продовжую.


Свічки викручуються тільки на гарячому двигуні!

Перед цим продуваємо колодязі стисненим повітрям і заливаємо будь-яким рідким ключем.

Користуємось лише малою тріскачкою або воротком, щоб не створити надлишкове зусилля і більш філігранно відчувати момент.


У мене всі 4 викрутились легко, без зайвої сили. Причина проста: вони всі робочі, а коли свічка працює вона самочищується. А от згорівша, якщо її довго не міняти, закоксовується і тоді проблеми.


Викручую свічки й обережно розкладаю їх на стелаж для подальшого очищення.


На свічках відсутні будь-які дефекти, такі як сколи, тріщини чи прогари, отже, вони потребують лише обслуговування. Якщо ж ви виявили на своїй свічці будь-який дефект, її необхідно замінити.


Очищення:


Використовував органічний розчинник «Калоша» (можна і brake cleaner), щітки: нейлонову та латунну. Сталеву не раджу.



Очищаємо різьбу та нагрівальний елемент, щоб при закручуванні не закусило й не зламало свічку.


2 свічки зверху вже відмиті, а з низу до миття.


З вигляду здавались чистими, але в посудині на дні виявився бруд і шлам, якого там точно не повинно бути.


Після очищення знову перевіряю опір, усі стабільно показують 1,5 Ом.


Далі безворсовою паличкою наношу тонкий шар керамічної пасти на корпус і різьбу.





Свічки вкручую тільки пальцями, без тріскачки до упору.


Лише потім піджимаю динамометричним ключем з моментом 12,3 Н·м.


Збираю все у зворотному порядку.

Особливість на які слід звернути увагу:

-гайки на контактах затягуємо з моментом 2,2 Н·м

-гайку шини напруги — 4 Н·м.


Закриваю капот, запускаю двигун, задоволений роботою вирушаю пити те гаряче кохфе)

Реклама
Знижка 10% за промокодом!
Опубліковано: 16 жовтня 09:13
29 0 4

Коментарі

Щоб залишати коментарі, потрібно авторизуватись.
Я їжджу на KIA Sportage (3G)
Цікаво 🤔 . Подобається коли ось так все детально розписано та фото є.
Прочитав пост і тепер думки за свої свічки 😁. Останній раз свічки розжарювання викручували десь 58-60т.км. Лізти особо не хочеться туди, поки все працює, АЛЕ WD-40 мабуть треба періодично пшикати. Думаю не зайве буде.

p. s. Додав у закладки 😉
1
16 жовтня 21:37
Я їжджу на Toyota Corolla Verso
Гарна робота. Щось за свої свічки трохи хвилююсь, стало холодніше трохи і буває що двигун після запуску пару секунд трохи як подтроює.Після капремонту пройшов десь 4-5 тисяч..свічки були у нормі. Можливо якась барахлить.
1
16 жовтня 16:41
Я їжджу на Toyota Corolla Verso
romaxar
0629MAN, дякую, ну мануал у вас тепер є) двигуни у нас фактично ідентичні, тому нехай щастить)
romaxar, Та за свічки я знаю, для мануала тут можна було окремо добавити що при демонтажі форсунок іх теж треба змащувати керамікой, тонким шаром. Деякі спеціалісти рекомендують також трохи мідні шайби мазати під форсунками.
16 жовтня 19:29
У вага проблема із закисаючими свічками не розповсюджена так, як у японців, французів і ще деяких марок. У мене поки що свічки від придбання авто працюють, але якщо навіть якась і здохне, то не думаю що будуть проблеми з викручуванням. Єдине, що динамометричний потрібно буде придбати хороший)
1
16 жовтня 16:05
Я їжджу на Toyota Avensis III
Octavian
У вага проблема із закисаючими свічками не розповсюджена так, як у японців, французів і ще деяких марок. У мене поки що свічки від придбання авто працюють, але якщо навіть якась і здохне, то не думаю що будуть проблеми з викручуванням. Єдине, що динамометричний потрібно буде придбати хороший)
Octavian, Від цього не застрахований абсолютно ніхто. Причому тут японці, французи чи інші марки? Це рандом - на одному й тому самому двигуні в одного все добре, наприклад, як у мене, а в іншого - ні. Проблеми якраз і виникають, якщо довгий час не замінювати згорілу свічку, адже вона не нагрівається й не спалює той шлам, який на ній утворюється.
1
16 жовтня 16:14
romaxar
Octavian, Від цього не застрахований абсолютно ніхто. Причому тут японці, французи чи інші марки? Це рандом - на одному й тому самому двигуні в одного все добре, наприклад, як у мене, а в іншого - ні. Проблеми якраз і виникають, якщо довгий час не замінювати згорілу свічку, адже вона не нагрівається й не спалює той шлам, який на ній утворюється.
romaxar, за французів і японців написав тому, що у них ця проблема більш розповсюджена. Закисати свічка може не тільки від того, що не працює довгий час(хоча мабуть це і є вирішальним фактором), а і від ще деяких факторів. Наприклад пряме попадання вологи в колодязь свічки, і утворення іржі в різьбовому з'єднанні.
Ну мені в цілому захотілось теж профілактично обслужити свічки накала у себе, тим більше із таким гайдом🫡😂
16 жовтня 16:19
Я їжджу на Toyota Avensis III
Octavian
romaxar, за французів і японців написав тому, що у них ця проблема більш розповсюджена. Закисати свічка може не тільки від того, що не працює довгий час(хоча мабуть це і є вирішальним фактором), а і від ще деяких факторів. Наприклад пряме попадання вологи в колодязь свічки, і утворення іржі в різьбовому з'єднанні.Ну мені в цілому захотілось теж профілактично обслужити свічки накала у себе, тим більше із таким гайдом🫡😂
Octavian, Ця проблема поширена абсолютно на всіх дизелях. Повторюсь причому тут конкретно японці чи французи? У першу чергу в зоні ризику всі європейські авто (як показує статистика, саме в Європі найбільше люблять легкові дизелі) або ті, що вироблялися для європейського ринку, як-от моя Toyota.
Щодо закисання різьби від вологи, тут повністю згоден, таке можливе. Але якщо взяти конструкційно мою головку блока, то як таких “колодязів” під свічку там взагалі немає є лише невелике заглиблення, у яке вміщається максимум три краплі рідкого ключа, і не більше. Тож навіть якщо туди потрапить трохи води, вона випарується за кілька хвилин від нагріву двигуна. У цьому плані мій двигун, в супереч вашому твердженю про французів і японців дуже вдало спроєктований, це підтверджує й стан свічок, яким уже 15 років а вони як нові.
А якщо взяти згаданий мною мерседесівський OM646, то там заглиблення досить суттєві - свічки доводиться діставати пінцетом, особливо у випадку з Vito, бо доступ дуже поганий.
Якщо ви впевнені, що на автомобілях VAG з цим усе гаразд, то рекомендую просто зателефонувати в будь-який дизель-сервіс і сказати, що хочете зробити обслуговування свічок розжарювання на вашій Octavia. Думаю, відповідь вас розчарує 🙂 перше, що, ймовірно, почуєте: «у разі, якщо свічка зламається, сервіс відповідальності не несе», а в гіршому «ми не проводимо таких робіт як профілактика свічок розжарювання»
1
16 жовтня 18:29
romaxar
Octavian, Ця проблема поширена абсолютно на всіх дизелях. Повторюсь причому тут конкретно японці чи французи? У першу чергу в зоні ризику всі європейські авто (як показує статистика, саме в Європі найбільше люблять легкові дизелі) або ті, що вироблялися для європейського ринку, як-от моя Toyota.Щодо закисання різьби від вологи, тут повністю згоден, таке можливе. Але якщо взяти конструкційно мою головку блока, то як таких “колодязів” під свічку там взагалі немає є лише невелике заглиблення, у яке вміщається максимум три краплі рідкого ключа, і не більше. Тож навіть якщо туди потрапить трохи води, вона випарується за кілька хвилин від нагріву двигуна. У цьому плані мій двигун, в супереч вашому твердженю про французів і японців дуже вдало спроєктований, це підтверджує й стан свічок, яким уже 15 років а вони як нові.А якщо взяти згаданий мною мерседесівський OM646, то там заглиблення досить суттєві - свічки доводиться діставати пінцетом, особливо у випадку з Vito, бо доступ дуже поганий.Якщо ви впевнені, що на автомобілях VAG з цим усе гаразд, то рекомендую просто зателефонувати в будь-який дизель-сервіс і сказати, що хочете зробити обслуговування свічок розжарювання на вашій Octavia. Думаю, відповідь вас розчарує 🙂 перше, що, ймовірно, почуєте: «у разі, якщо свічка зламається, сервіс відповідальності не несе», а в гіршому «ми не проводимо таких робіт як профілактика свічок розжарювання»
romaxar, думаю заміну свічок розжарювання бояться робити на любому плюс мінус віковому дизелі)
16 жовтня 19:26
Я їжджу на Toyota Avensis III
Octavian
romaxar, думаю заміну свічок розжарювання бояться робити на любому плюс мінус віковому дизелі)
Octavian, ну так а вам що доводжу) все вірно ця проблема поширена абсолютно на всіх дизелях) тільки в одних це конструктивно зроблено так що є менший ризик злому свічки, а в інших більший)
1
16 жовтня 23:14
romaxar
Octavian, ну так а вам що доводжу) все вірно ця проблема поширена абсолютно на всіх дизелях) тільки в одних це конструктивно зроблено так що є менший ризик злому свічки, а в інших більший)
romaxar, так і я про те доношу, що в якихось авто є більший ризик злому свічки, а в якихось менше😂
Дійшли до логічного заключення, всі задоволені🤣
16 жовтня 23:19
Я їжджу на Toyota Avensis III
Octavian
romaxar, так і я про те доношу, що в якихось авто є більший ризик злому свічки, а в якихось менше😂Дійшли до логічного заключення, всі задоволені🤣
Octavian, Так, тільки якщо памʼять не підводить, то на початку діалогу ви топили за те, що це розповсюджена проблема японців і французів 😁 А у ВАГа такої проблеми немає 🥲 Я ж у свою чергу довів вам, що виробник тут не має значення — конструкційно свічка розжарювання зазвичай тонка, довга й крихка, має властивість закоксовуватися і прикипати. Фізику не обманеш 🙂 А ви давай себе тішити думкою, що у VAG-групи такої проблеми немає, хоча жодних пруфів, звідки ви це взяли, так і не надали)
16 жовтня 23:32
romaxar
Octavian, Так, тільки якщо памʼять не підводить, то на початку діалогу ви топили за те, що це розповсюджена проблема японців і французів 😁 А у ВАГа такої проблеми немає 🥲 Я ж у свою чергу довів вам, що виробник тут не має значення — конструкційно свічка розжарювання зазвичай тонка, довга й крихка, має властивість закоксовуватися і прикипати. Фізику не обманеш 🙂 А ви давай себе тішити думкою, що у VAG-групи такої проблеми немає, хоча жодних пруфів, звідки ви це взяли, так і не надали)
romaxar, так я від своїх слів і не відмовився) Багато інформації з ютуба, і зі слів знайомих майстрів(питав за заміну їх в своєму авто, сказали на той момент, що ''проблем виникнути з вагом не повинно, у тебе ж не француз''). Дослівно не буду всього пересказувати.
Ще звернув увагу на динамометричний ключ, офіційний сайт топ тул не надає інформації про те, що цей ключ (модель ANAV0802)двосторонньої дії. Пишуть односторонньої, і на самому ключі є стрілка показуюча в яку сторону спрацьовує. Це просто маркетинг, і вони всі працюють в обидві сторони, чи на відкручування він спрацьовує, тільки не так точно показує?
17 жовтня 00:44
Я їжджу на Toyota Avensis III
Octavian
romaxar, так я від своїх слів і не відмовився) Багато інформації з ютуба, і зі слів знайомих майстрів(питав за заміну їх в своєму авто, сказали на той момент, що ''проблем виникнути з вагом не повинно, у тебе ж не француз''). Дослівно не буду всього пересказувати. Ще звернув увагу на динамометричний ключ, офіційний сайт топ тул не надає інформації про те, що цей ключ (модель ANAV0802)двосторонньої дії. Пишуть односторонньої, і на самому ключі є стрілка показуюча в яку сторону спрацьовує. Це просто маркетинг, і вони всі працюють в обидві сторони, чи на відкручування він спрацьовує, тільки не так точно показує?
Octavian, Я тебе зрозумів) Так, я й не зазначав, що мій ключ (ANAV0802) - двосторонньої дії. Це звичайний динамометричний ключ односторонньої дії, який працює тільки на закручування. У ключах двосторонньої дії це вказано одразу - це додаткова опція, за яку беруть додаткову плату. Свої свічки я викручував звичайним малим воротком.
1
17 жовтня 08:44
Я їжджу на Mitsubishi Lancer X
О! Ось це дійсно, ПОСТ ДОБРА:) В мене друга свічка пішла в СЗЧ, тож моменти протяжки як ніколи будуть потрібні:)
2
16 жовтня 13:58
Я їжджу на Toyota Avensis III
Goldbandit
О! Ось це дійсно, ПОСТ ДОБРА:) В мене друга свічка пішла в СЗЧ, тож моменти протяжки як ніколи будуть потрібні:)
Goldbandit, Радий був допомогти) Прошу звернути увагу на те що момент затягування свічок на різних двигунах варіюється від 8 до 15 Н·м. Але я думаю якщо і ви свої затисните з аналогічним моєму моменту, то нічого кримінального не станеться. Все це в межах норми.
16 жовтня 14:52
Точно потрібно. Я свої міняв і одна лопнула. Майстри відмовились висверлювати, бо дуже ризиковано. В рештрі решт висверлив сам, добре що все обійшлось. Тепер теж регулярно витягую і змащую.
1
16 жовтня 10:58
Не помітив жодних труднощей, коли міняв свічки на Турані, хоча туди за надцять років ніхто не лазив до мене 😃 Мабуть, пощастило, але кожного року туди лазити це вже сюр якийсь...
2
16 жовтня 10:24
Я їжджу на Toyota Avensis III
valeru4
Не помітив жодних труднощей, коли міняв свічки на Турані, хоча туди за надцять років ніхто не лазив до мене 😃 Мабуть, пощастило, але кожного року туди лазити це вже сюр якийсь...
valeru4, В лютому 2026 моїй Тойоті буде 16 років, пробігу 218тис. І всі 4 свічки стоять заводські оригінальні, і я більше чим впевнений що за ці роки туди ніхто не лазив і не крутив, так як всі вони викрутились фактично з однаковим моментом. Що до кожного року їх викручувати теж вважаю немає необхідності.
3
16 жовтня 10:41
Я їжджу на ЗАЗ 1103
Велику роботу виконали
1
16 жовтня 09:49
Я їжджу на Toyota Avensis III
Proton_
Велику роботу виконали
Proton_, дякую)
16 жовтня 10:03
Я їжджу на BMW 3 series (E46)
У мене був мотор 1CD-FTV, там взагалі все аналогічно в цьому плані, такі ж свічки, так само стоять, і коли я машину купляв, бачив чек серед документів на заміну свічок і розбір двигуна - людина сказала шо таки обломали свічку) І от я проїздив 50К+- і вирішив теж зробити таку процедуру) На всіх СТО куди я звонив мене послали куда подалі, сказали ми відповідальності якщо обломаємо не несем, плюс казали шо такий пробіг для тих свічок ні а чом (мультиметр показав теж потім що робочі всі але я це робив не шоб зекономити 1600 гривень на свічках). Аналогічно з вами, заливав WDшкою тижня два, купив динамометричний ключ, щоб відкручувати контрольовано, і все таке. Так от, який же це процес був паскудний, там в мене ніхто нічого не змазав, три штуки за 20 хв відкрутив якось з гріхом пополам, а одна сиділа. Цілу годину і туди сюди тим ключом, і пішла - з тріском на половину двору раз в пів оберта, думав кінець - але ні, на щастя все ок. То прийшлось зробити імпровізований набір для очистки різьби в ГБЦ. Такі й продаються, саме для того шоб чистити різьбу від зайвого гівна. Ну а вкрутити нові уже не було проблемою, зі смазкою такою ж, так. Короче та смазка дуже корисна річ)))
2
16 жовтня 09:47
Я їжджу на Toyota Avensis III
DomCobb
У мене був мотор 1CD-FTV, там взагалі все аналогічно в цьому плані, такі ж свічки, так само стоять, і коли я машину купляв, бачив чек серед документів на заміну свічок і розбір двигуна - людина сказала шо таки обломали свічку) І от я проїздив 50К+- і вирішив теж зробити таку процедуру) На всіх СТО куди я звонив мене послали куда подалі, сказали ми відповідальності якщо обломаємо не несем, плюс казали шо такий пробіг для тих свічок ні а чом (мультиметр показав теж потім що робочі всі але я це робив не шоб зекономити 1600 гривень на свічках). Аналогічно з вами, заливав WDшкою тижня два, купив динамометричний ключ, щоб відкручувати контрольовано, і все таке. Так от, який же це процес був паскудний, там в мене ніхто нічого не змазав, три штуки за 20 хв відкрутив якось з гріхом пополам, а одна сиділа. Цілу годину і туди сюди тим ключом, і пішла - з тріском на половину двору раз в пів оберта, думав кінець - але ні, на щастя все ок. То прийшлось зробити імпровізований набір для очистки різьби в ГБЦ. Такі й продаються, саме для того шоб чистити різьбу від зайвого гівна. Ну а вкрутити нові уже не було проблемою, зі смазкою такою ж, так. Короче та смазка дуже корисна річ)))
DomCobb, Абсолютно згідний і солідарний з вашою думкою і досвідом🤝🏻 додам лише що до рідин для зняття форсунок/свічок розжарювання, на просторах інтернету знайшов дуже гарну проникаючу рідину, теж від Лікві Молі всі відгуки про неї тільки позитивні, правда ціна трішки не адекватна, балон в 0,4л коштує 700грн. Якщо комусь буде потрібно то назва її : Засіб для демонтажу форсунок Liqui Moly Pro-Line Injektorenloser 0.4 л
4
16 жовтня 10:03
Я їжджу на Volkswagen Jetta II
Пощастило, що всі відкрутились. Друга проблема — це коли потрібно ще форсунку зняти. На тому Віто 638-ому навіть Мерс випустив спеціальний лист-рекомендацію під кінець випуску, що треба міняти шайби на 50 тис. км заздалегіть.
Але із свічками теж можна впоратись. Якщо вже точно знаєш, що хана, то просто заливаєш кислотою, вона роз'їдає повільно метал, але не чіпає алюміній. Треба тільки якусь деревину прикрутити зверху, а то як патрон вилетить.
1
16 жовтня 09:35
Я їжджу на Toyota Avensis III
MaxOd
Пощастило, що всі відкрутились. Друга проблема — це коли потрібно ще форсунку зняти. На тому Віто 638-ому навіть Мерс випустив спеціальний лист-рекомендацію під кінець випуску, що треба міняти шайби на 50 тис. км заздалегіть.Але із свічками теж можна впоратись. Якщо вже точно знаєш, що хана, то просто заливаєш кислотою, вона роз'їдає повільно метал, але не чіпає алюміній. Треба тільки якусь деревину прикрутити зверху, а то як патрон вилетить.
MaxOd, Так, знаю, є таке. Щодо шайб, то це стосується не лише Мерседеса, а фактично всіх сучасних дизельних двигунів із системою Common Rail. Знімаються форсунки, виймають старі шайби, сідла форсунок проходять спеціальною розгорткою, і на нових шайбах усе збирають назад. А по кислоті то її назва якщо комусь потрібно: концентрована азотна кислота.
1
16 жовтня 09:52