FIAT Grande Punto (Моя колишня )

ГБО це вигідно?

Без коліс :(
Київ, Україна

Всі ми знаємо, що ГБО це вигідно якщо багато їздити, особливо по загородньому циклу. Вартість газу, яка зараз менша в 2 рази від 95го перекриває всі незручності та додаткові витрати на обслуговування газового обладнання. Разом з тим, якщо їздити мало, а тим більше на короткі поїздки ГБО ставити не рекомендують. Але де та межа де все ще вигідно і коли вже ні. Очевидно, що ситуація потребує виведення формули, яка буде відображати реальні витрати. Хочу відразу зазначити, що у вас витрати точно не будуть в 2 рази менше.

Ось порівняння витрат вартості пересування на 100км  деякого авто Х  на 95му бензині з Grande Punto на пропан бутані.





Всі цифри реальні. Перший фактор, це додаткова витрата бензина. В моєму випадку за 1л на 100км. Тому вже маємо на Grande Punto не 50% економію, а тільки 25%. Авто за пів року наїздило тільки 1200км, при чому встигло ГБО зламатись, що потягнуло за собою додаткові витрати на бензин та запчастини. Також так сталось, що за цей час встиг замінити 1 раз фільтр тонкої очистки та пару раз фільтри грубої. Тому пишемо в статті витрат ще близько 550грн.





При тому, що все робив сам, то економія в 730грн явно б залишилась на профільному СТО. Я ні до яких висновків не закликаю, що ГБО це не вигідно, чи щось таке. Просто спостереження за обраний період які от так склались.  А ось, що дійсно можна взяти з моїх вишукувань, то це гранична ціна LPG на наших заправках. Трохи погравшись з ціною газу маємо:





Овва, однаково. Ділимо ціну бензину на ціну газу: 49,69/37,12=1,34. Тобто, при міському режимі експлуатації, якщо ви поділите вартість бензину на вартість газу і у вас вийде менше 1,34 розвертайтесь і їдьте звідти, воно вам не треба :) 

p.s. нагадаю, що до співвідношення безпосередньо вартості палив, для загального порівняння треба додати вартість встановлення, регистрації та обслуговавуння ГБО (а воно буде вимагати цього обслуговування та ремонту) + вартість регулювання клапанів, яке треба робити в 2 рази частіше.

Опубліковано: 29 березня 11:25
21 0 0

Коментарі

Щоб залишати коментарі, потрібно авторизуватись.
Вітаю!
Ну і свої 5 копійок)
"Опытно-экспериментальным путем", тобто на власному досвіді встановив, що встановлення ГБО має сенс на пробігу 25К, а краще 30К на рік. Менше - не варто і заморочуватись.
1
10 квітня 08:53
Без коліс :(
Еще нужно подумать сколько будет стоить ГБО с установкой и вписыванием в техпаспорт, и сколько времени его нужно окупать. Моё мнение: ГБО це геморой, всегда, всегда он мешает ремонту авто, стоит именно там где тебе нужно запихнуть руку, шланги лишние в подкапотке. Люди у нас нормально его не обслуживают, оно у них постоянно травит, богатит и тп. Но желание «нае*ать судьбу» наших людей преобладает над здравым смыслом.
2
30 березня 10:59
Хороший аналіз. І таблички прямо по ДСТУ. Видно відразу, що людина знає стандарти 👍
На своєму Palio ГБО не ставлю, хоча й зустрічав на 1 л моторах.
Вважаю встановлення ГБО на моторах нижче 1.4 л вже є недоцільним, бо там витрати палива вже мінімальні, якщо мотора сильно не крутити. В моєму випадку ситуація ускладнюється ще й наявністю деяких унікальних деталей, які хрін у нас знайдеш, якщо газовщики всеруть.
2
30 березня 09:49
Без коліс :(
В мене таке враження, що народ не читає дописи, а просто картинки дивиться чи на тему орієнтується. Ще раз: тема статті межа пробігу яке виправдовує ГБО. Я знаю, що ГБО супер вигідно при великих пробігах. Я сам персонально особисто зносив авто на ГБО. ГБО зекономило мені ще ціну цього авто. Тобто я його продав мав вигоду ще стільки ж через використання ГБО. На простих авто які багато їздять це, я вважаю, безальтернивний шлях. А якщо там ще гідрокомпенсатори... Це рай. Цікаво почути якраз думки, що ГБО поставили, а воно бабах і не виправдовує себе. За моїм досвідом вже при пробігу 3000км на рік воно нафіг всралось (вибачте синонім не знайшов)
3
29 березня 19:27
Я їжджу на Mitsubishi Outlander
Додам свої 5 копійок
Машина Outlander 1, 2.4 автомат, їздію я не багато, але кожен день
Споживає взимку: газу - 17,2 бензину- 14,5
За місяць накатую десь 1200 км, плюс мінус
Додатково заливаю щомісячно 10 літрів на прогрів
Рахую газ по 27,4 а бенз по 54,0
Загалом на газу витрати на пальне за місяць становлять - 5655,36+540 = 6195,36 грн
Витрати на бензин становили б - 9396 грн.
Економія за місяць - 1-6195,36/9396 = 34%
Тепер далі, за рік пробіг буде 14400 км, витрати пального і вартість залишаємо як є для простоти розрахунків
За рік вартість газу + 120 л. бензину буде 74344,32 грн
За рік вартість бензину буде 112752,00 грн.
Тобто за рік я зекономлю на пальному 38407,68 грн
Наче норм так економія $1000 за рік

Газ був у спадок від колишнього володаря
За час володіння 2.5 років, поміняв редуктор (4200 грн) та 3 рази робив ТО по 600 грн
Через 3 роки на газу економія дозволить купити "новий" мотор, або "відкапіталити" цей
Коли міняв редуктор, дата виробництва старого редуктора була 2014 рік, рахую це як дата встановлення
За цей час я б зекономив $10к, на ці гроші можна 2 аутлендера таких купити )))

2
29 березня 16:25
Без коліс :(
Zerggus
Додам свої 5 копійокМашина Outlander 1, 2.4 автомат, їздію я не багато, але кожен деньСпоживає взимку: газу - 17,2 бензину- 14,5За місяць накатую десь 1200 км, плюс мінусДодатково заливаю щомісячно 10 літрів на прогрівРахую газ по 27,4 а бенз по 54,0Загалом на газу витрати на пальне за місяць становлять - 5655,36+540 = 6195,36 грнВитрати на бензин становили б - 9396 грн.Економія за місяць - 1-6195,36/9396 = 34%Тепер далі, за рік пробіг буде 14400 км, витрати пального і вартість залишаємо як є для простоти розрахунківЗа рік вартість газу + 120 л. бензину буде 74344,32 грнЗа рік вартість бензину буде 112752,00 грн.Тобто за рік я зекономлю на пальному 38407,68 грнНаче норм так економія $1000 за рікГаз був у спадок від колишнього володаряЗа час володіння 2.5 років, поміняв редуктор (4200 грн) та 3 рази робив ТО по 600 грнЧерез 3 роки на газу економія дозволить купити "новий" мотор, або "відкапіталити" цейКоли міняв редуктор, дата виробництва старого редуктора була 2014 рік, рахую це як дата встановленняЗа цей час я б зекономив $10к, на ці гроші можна 2 аутлендера таких купити )))
Zerggus, ну 15000 км в рік, це не не багато, а якраз впоряді, щоб відчути перевагу економії :)
2
29 березня 16:28
Я їжджу на Mitsubishi Outlander
kyivdesigner
Zerggus, ну 15000 км в рік, це не не багато, а якраз впоряді, щоб відчути перевагу економії :)
kyivdesigner, згоден, якщо машина не їздить, не треба ставити газ
2
29 березня 16:33
Я їжджу на Mitsubishi Lancer X
Zerggus
kyivdesigner, згоден, якщо машина не їздить, не треба ставити газ
Zerggus, це ви прям точно підмітили😁
Тут ще роль грає витрата пального, чим вона більша, тим більш помітні суми при підрахунках виходять.
2
29 березня 17:34
Мав досвід володіння авто на газу, так скажу, якщо пробіги великі(40-50к км в рік), то гбо відбиває себе швидко, якщо 5 тис.км в рік, то краще вже на бензині. Плюс раніше встановлення гбо з хорошого до 15к грн коштувало і не потрібно було 4к грн за сертифікацію, це влаштовувало багатьох, і переходили на газ. Зараз же цінник за встановлення гбо просто в космосі, коли воно має відбитись хз. Зараз катаю на дизельному авто, теж економно, газ не розглядав би.
3
29 березня 14:57
Я їжджу на Mitsubishi Lancer X
Схоже на правду, бо бісять інколи власники ГБО з іхніми "у мене автівка газу навіть менше ніж бензину витрачає, а їде краще ніж на бензині"😁
3
29 березня 12:37
Без коліс :(
veti-k
Схоже на правду, бо бісять інколи власники ГБО з іхніми "у мене автівка газу навіть менше ніж бензину витрачає, а їде краще ніж на бензині"😁
veti-k, це як підривники старих будинків розказують про тих, що хтось розказує, що у нього 100% підривів вдалі, то у нього або мало досвіду, або він бреше :)
2
29 березня 12:39
Я їжджу на Mitsubishi Lancer X
kyivdesigner
veti-k, це як підривники старих будинків розказують про тих, що хтось розказує, що у нього 100% підривів вдалі, то у нього або мало досвіду, або він бреше :)
kyivdesigner, якось заради цікавості рахував скільки енергії виділяється при згорянні бензину і пропану, точно вже і не згадаю, треба заново рахувати, але для рівної кількості енергії газу раза в півтора більше потрібно.
1
29 березня 12:46
Без коліс :(
veti-k
kyivdesigner, якось заради цікавості рахував скільки енергії виділяється при згорянні бензину і пропану, точно вже і не згадаю, треба заново рахувати, але для рівної кількості енергії газу раза в півтора більше потрібно.
veti-k, та там багато відмінностей по природі згоряння. Якщо навіть брати стехиометрію. Бензин це 14.7 співвідношення повітря до палива, а газ це 15.6. Якщо надавити на гашетку то видно, що вже 6% потужності має пропасти. А якщо брати, що бензин це рідина, яка ще й як не як змащує поверхні, а газ ні то з цим теж є ньюанси з зносостійкю циліндрів та всього іншого.
3
29 березня 13:18
Я їжджу на Mitsubishi Lancer X
kyivdesigner
veti-k, та там багато відмінностей по природі згоряння. Якщо навіть брати стехиометрію. Бензин це 14.7 співвідношення повітря до палива, а газ це 15.6. Якщо надавити на гашетку то видно, що вже 6% потужності має пропасти. А якщо брати, що бензин це рідина, яка ще й як не як змащує поверхні, а газ ні то з цим теж є ньюанси з зносостійкю циліндрів та всього іншого.
kyivdesigner, та навіть якщо примітивно прикинути, кілограм пропан-бутану і стільки ж бензину при згорянні приблизно однакову теплову енергію виділяють. Але ж у нас все в літрах на заправках. Один літр бензину = 0.75 кілограм, один літр газу = 0.55 кілограм. Вже газу більше треба🙂
1
29 березня 13:40
Я їжджу на Volkswagen Passat B8
Так, найкращий радник це калькулятор. Якщо у вас пробіги маленькі, то вам не потрібен той газ. Мав справу з газом і мені було вигідно, бо за рік накатував більш ніж 30К км. Коли став вибір зміни авто, то так само рахував між газом і дизелем. Поки катаюсь на дизелі. По витратами на паливо при тих же пробігах залишився на тому ж рівні.
1
29 березня 11:47
Я їжджу на Skoda Scala
А що за авто Х....
1
29 березня 11:40
Без коліс :(
igeorgich
А що за авто Х....
igeorgich, умовне авто, яке показує, що при правильному налаштуванні ГБО витрата газу більше за витрату бензину на 10-15%. Якщо витрата газу = витраті бензину, то вже можна починати проглядати об'яви з контрактними двигунами :)
2
29 березня 11:45
Я їжджу на Peugeot 3008 (1G)
Блін. Я думав що я один хто подібне рахував, після чого перестав заливати газ на мегані 🙃
1
29 березня 11:36
Без коліс :(
GreyLion
Блін. Я думав що я один хто подібне рахував, після чого перестав заливати газ на мегані 🙃
GreyLion, допис стосується пропан-бутанової суміші :)
1
29 березня 11:40
Я їжджу на Peugeot 3008 (1G)
kyivdesigner
GreyLion, допис стосується пропан-бутанової суміші :)
kyivdesigner, то і я про неї. Там написано не на меТані, а на меГані, на тому що Рено :)
1
29 березня 11:42