Павербанк Choetech B664. Одноразова одноразовість. Рукоділки. Павербанк з PD3.0 100W, 271Wh (73300mAh).

Опубліковано: 02 січня 13:57
Я їжджу на Nissan X-Trail IV
Ужгород, Україна

Навігація по моєму блогу тут: https://driver.top/user/8465/

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-


Не автомобільно направлений допис. Але це як з паяльниками Fnirsi - раз і два заняття з розряду допомогти колезі, на додачу тема хайпова через дефіцит “електрохарчування” в Україні. 

Отже сьогодні оглядаємо найдешевший павербанк Choetech B664 великої ємності 50000mAh. Є куча відеоглядів його можливостей. Але рівно нуль відео чи статей по його розбору і ремонту.

Штука має видатні характеристики і в найкраші часи коштував 2600 грн, що було по ціні банок на 20000mAh, маючи в собі 50000mAh або 185Wh. Зараз ціна 3800🧐.



Колега попросив подивитися, бо через рік використання стала розряджатися до 45% а потім різко 0. Схоже на деградацію акумуляторів чи акумулятора в збірці. За словами колеги максимум 100 циклів він пройшов. Відповідно ємність упала вдвічі як мінімум. В режимі наявності світла +2/-6 на робочий день почало не вистачати. 

Як я вже сказав, відео по розбірці відсутнє, тому повертівши його в руках дістав медіатори для телефонів і почав шукати щілини.

Я намагався не подряпати, з годинку вертів його і крутив і прийшов до висновку, що це одноразова річ, з нульовою придатністю до ремонту. 

Далі зняв напівпрозору пластинку дисплея і вирішив відсканувати на випадок якщо я вирішу надрукувати йому корпус, бо вже зрозумів що розібрати не вийде.


Dremel, канцелярський ніж і вперед. Один невірний рух і може бути пожежа, тому дуже обережно. І ось вона відповідь, чому не піддавався: застібки як в ноутбучних батареях, після закриття кришки відкрити її вже не вийде. На додачу 2-сторонній спінений скотч на всю площу батареї розміром 60х110мм.  Спочатку вирізав шматочок над батарейками і потім зрізав всю кришку.

Батарея на такому ж скотчі знизу витягти не вийде, але є зазор, тому пиляємо корпус.

Дно. Зрізали, отут уже помітно, що елементи розпухли

Ріжемо даді

Добралися до контролера, по схемотехніці і захисту все норм.

Дістали батареї

1260110 модель елемента, 10000mAh на штуку, 5шт, все чесно. Тобто елементи мають бути товщиною 12мм.

Корпуса більше немає. Це єдиний спосіб його розібрати.

Другий зліва елемент роздувся. Всі решта в заводських розмірах. 

Знявши плату з інтерфейсами бачимо BMS. Все цивільно, є другий датчик температури, що прямо порадувало, але зверніть увагу на третій елемент і його правий контакт. При точковому зварюванні в китайця смикнулась рука і частина електрода відгоріла. Не критично, просто спостереження.

Ясно, що це все розібрав, дефектний елемент відправився на переробку. Що буде з рештою 4ма покажу якось іншим разом.


Далі з колегою подумали як нам побудувати павербанк файний, чи купити такий самий новий - вирішили будувати😀. Значить плавно переходимо до рукоділок.


Було куплено 16 елементів LG M58T 21700. На суму 2320 грн. На швидку накидав ось такий простенький корпус


Котрий в середині має холдер для елементів. 

Мозком цієї рукоділки буде ось така плата за 12 доларів на Алі чи то 510грн.

Зі схеми видно що 16 елементів ми розмістимо у вигляді 4s4p. 

Холдери надруковані, варимо збірку.

Тим часом надрукувалася лицьова сторона павербанка і ми бачимо, що він ожив в заряджається вже.

Зібрали, зарядили і пішли садити. Через майже два робочі дні, або за 16 годин роботи мого ноутбука від нього він почав показувать 0, але віддав 185Wh (на ємність в Ah не дивимось, вона рахується цим тестером від середньої напруги).

З 0% він пропрацював ще день під навантаженням моєї настільної лампи (16W) і нарешті сів, віддавши 271Wh.

Порахував, що для показометра треба змінити резистор з 12кОм, котрий відповідає ємності 40000mAh на такий, що відповідає моїй ємності в 73300mAh, а це 22кОм. Фото не лишилося, в специфікації до контролера є опис як порахувати і який мінять. Ручку лишив від покійного Choetech.

Ось така рукоділка. Для себе (і для колеги) однозначно має сенс, ємність чиста висока, якщо взяти за вектор ефективність контролера в 90% то фактично батарейки видають ще більше. На виході QuickCharge 2 3 4 i PowerDelivery 3.0. 100W видає аж бігом, зарядка теж до 100W при тому що акумулятор в перерахунку на одну банку заряджається в максимумі ну дуже смішним струмом: 1.4А при допустимому в 2.7А.


Ноутбук, паяльник, настільна лампа, зарядка телефонів швидка. Все працює. Тепловізором грався і перевіряв чи вистачає товщини дротів і чи не гріється контролер чи батарейки. Все надійно.


Чекаю на коментарі. 




20 0 1

Коментарі

Щоб залишати коментарі, потрібно авторизуватись.
Я їжджу на Ford Fiesta (Mk V)
"Мозком цієї рукоділки буде ось така плата за 12 доларів на Алі" - дуже сумнівний вибір, бо балансує комірки ця плата дуже погано, а при живленні через PD на 20В дуже сильно гріється як дросель, так і контроллер. Тобто навіть при 20В і 3А вже дуже сильно гріється, не кажу вже про 100Вт. Стрьомно його в корпус без обдуву втавляти. Вимірювали напругу на комірках після заряду на рівномірність?
10 січня 00:34
Я їжджу на Nissan X-Trail IV
Kotofeev
"Мозком цієї рукоділки буде ось така плата за 12 доларів на Алі" - дуже сумнівний вибір, бо балансує комірки ця плата дуже погано, а при живленні через PD на 20В дуже сильно гріється як дросель, так і контроллер. Тобто навіть при 20В і 3А вже дуже сильно гріється, не кажу вже про 100Вт. Стрьомно його в корпус без обдуву втавляти. Вимірювали напругу на комірках після заряду на рівномірність?
Kotofeev, давай подискутуємо на цю тему.

Дросель дійсно теплий, якщо від його нагріву НЕ мʼякне PLA/PETG, значить він нагрівається не настільки сильно (це насправді найслабша ланка в проєкті - пластик, котрий деформується при невисоких температурах 60-70 градусів). Ганяв тепловізором, температур, при котрих обпалює пальці там не видно. Джерела споживання, котре стабільно триматиме 100Вт дві години в мене немає. Ноут їсть в середньому 15Вт, в піках до 65. Будь який сучасний телефон що може потягти 100Вт, за 15хв вже заряджений на 80% і далі дуже скидає оберти. Тобто таки так, грітися може, але критичного я там не побачив в практичній площині. Є термодатчик, якщо його не до банок, то можна до корпуса там, де потенційно буде гаряче. По типу взяти електронне навантаження і навантажувати на розрив? Так якщо очікується, що споживання буде піковим постійно, то треба одразу вибирати інший контролер, котрий скоріш за все буде з активним охолодженням.

Стосовно балансира. Дива очікувати тут не треба. При зарядці плата дає напругу 4S і якщо одна з банок чи групи банок (в мене 4P) має опір що сильно відрізняється від решти, або наприклад 1 з банок заряджена - буде перекос. Коли банки всі однаковий опір мають і напругу, по фінішу заряду на всіх 4.170-4.175В. При повному розряді 3.005-3.010В. Балансир по суті треба тільки коли банки зношені не рівномірно, тут він працює (на моїх екземплярах працював) струм там смішний, бо ти сам розумієш, що в такі розміри гарний балансир впихнути тяжко, та і відбалансувати комірки де фактично майже 20Ah на одну займає час при цьому значний дуже. Тим не менше, за 10 циклів я не бачив там відхилення критичного. Головне мати рівні банки з початку, бо це основна причина, чому потім скаржаться на балансир - він просто не встигає.

Якщо маєш ідеї яку плату взяти кращу, якщо маєш інший досвід, радо дослухаюсь. Я завжди відкритий до нового і НЕ розглядаю свою роботу як ідеал. Я показую, що виходить в мене і радо прислухаюсь до інших.
10 січня 02:31
Я їжджу на Ford Fiesta (Mk V)
yuzo
Kotofeev, давай подискутуємо на цю тему. Дросель дійсно теплий, якщо від його нагріву НЕ мʼякне PLA/PETG, значить він нагрівається не настільки сильно (це насправді найслабша ланка в проєкті - пластик, котрий деформується при невисоких температурах 60-70 градусів). Ганяв тепловізором, температур, при котрих обпалює пальці там не видно. Джерела споживання, котре стабільно триматиме 100Вт дві години в мене немає. Ноут їсть в середньому 15Вт, в піках до 65. Будь який сучасний телефон що може потягти 100Вт, за 15хв вже заряджений на 80% і далі дуже скидає оберти. Тобто таки так, грітися може, але критичного я там не побачив в практичній площині. Є термодатчик, якщо його не до банок, то можна до корпуса там, де потенційно буде гаряче. По типу взяти електронне навантаження і навантажувати на розрив? Так якщо очікується, що споживання буде піковим постійно, то треба одразу вибирати інший контролер, котрий скоріш за все буде з активним охолодженням. Стосовно балансира. Дива очікувати тут не треба. При зарядці плата дає напругу 4S і якщо одна з банок чи групи банок (в мене 4P) має опір що сильно відрізняється від решти, або наприклад 1 з банок заряджена - буде перекос. Коли банки всі однаковий опір мають і напругу, по фінішу заряду на всіх 4.170-4.175В. При повному розряді 3.005-3.010В. Балансир по суті треба тільки коли банки зношені не рівномірно, тут він працює (на моїх екземплярах працював) струм там смішний, бо ти сам розумієш, що в такі розміри гарний балансир впихнути тяжко, та і відбалансувати комірки де фактично майже 20Ah на одну займає час при цьому значний дуже. Тим не менше, за 10 циклів я не бачив там відхилення критичного. Головне мати рівні банки з початку, бо це основна причина, чому потім скаржаться на балансир - він просто не встигає. Якщо маєш ідеї яку плату взяти кращу, якщо маєш інший досвід, радо дослухаюсь. Я завжди відкритий до нового і НЕ розглядаю свою роботу як ідеал. Я показую, що виходить в мене і радо прислухаюсь до інших.
yuzo, Я маю таку саму плату, використовую її з кінця 22го року в збірці 4S2P. Мій ноут може споживати 80Вт при сильних навантаженнях на проц і в мене грієтья серьйозно (я зробив обдув , бо здається мені. що довго не протягне при такій температурі). Може в тебе не гріється, бо степап не до 20В (в мене ноут перемикає в PD на 20В і так заряджається)? Звісно, якщо всі акб ідеально однакові, то і балансування взагалі не потрібно, але реальність каже, що потрібно баланування (в мене балансує, але розбіг є, тобто не ідеально). Так, ця плата виглядає універальним комбайном по дешману: і зарядка, і балансування, і степ-ап конвертер для PD і все в одному, але ... Що б я порадив - не знаю, купив окремо балансир, окремо зарядку, окремо USB PD плату, але ще не спаяв в єдину схему. Тобто до цієї плати лише 2 претензії: 1 - нерівномірність балансування, 2 - нагрів (не думаю, що вона б в мене дожила до тепер без обдуву).
10 січня 14:20
Я їжджу на Nissan X-Trail IV
Kotofeev
yuzo, Я маю таку саму плату, використовую її з кінця 22го року в збірці 4S2P. Мій ноут може споживати 80Вт при сильних навантаженнях на проц і в мене грієтья серьйозно (я зробив обдув , бо здається мені. що довго не протягне при такій температурі). Може в тебе не гріється, бо степап не до 20В (в мене ноут перемикає в PD на 20В і так заряджається)? Звісно, якщо всі акб ідеально однакові, то і балансування взагалі не потрібно, але реальність каже, що потрібно баланування (в мене балансує, але розбіг є, тобто не ідеально). Так, ця плата виглядає універальним комбайном по дешману: і зарядка, і балансування, і степ-ап конвертер для PD і все в одному, але ... Що б я порадив - не знаю, купив окремо балансир, окремо зарядку, окремо USB PD плату, але ще не спаяв в єдину схему. Тобто до цієї плати лише 2 претензії: 1 - нерівномірність балансування, 2 - нагрів (не думаю, що вона б в мене дожила до тепер без обдуву).
Kotofeev, 20В, і ноутбук і паяльник, останній може до 75Вт в момент нагріву. Поки ремонтувавав оптом паяльники, теж пробував, там було 85-90Вт. Треба в тепловізор дивитися. При 60 градусах нічого йому не буде, при 80 градусах і вище краще мати охолодження щоби не плив пластик і не грілися банки. Але в моєму тесті будо все ок. Якраз ще одну роблю, то сфотографую в тепловізорі.
10 січня 16:08
Я їжджу на Nissan X-Trail IV
Kotofeev
yuzo, не маю тепловізора, але коли палець боляче тримати на дроселі - то температура більше 80С. Може твій ноут не "просить" 20В, а бере ті ж 75Вт але при 16В і немає таких теплових втрат на перетворенні (як припущення).
Kotofeev, точно просить 20В, палець - це дуже індивідуальний прилад 😀, зазвичай біль починається при 45-55 градусах. Але я згоден що краще перебдіти, щоби бути спокійним.
10 січня 18:00
То за скільки це диво заряджається часу з 0 до 100?
Ну а загалом - респект! Завжди дуже цікаві такі речі!
07 січня 19:06
Я їжджу на Nissan X-Trail IV
Zero
То за скільки це диво заряджається часу з 0 до 100?Ну а загалом - респект! Завжди дуже цікаві такі речі!
Zero, трошки більше 4х годин від 65Вт зарядки і близько 3х годин від 100Вт.
1
07 січня 19:19
Я їжджу на Jeep Cherokee (KL)
Просто цікаво, скільки на фініші коштує такий виріб (матеріал+робота)?
02 січня 22:53
Я їжджу на Nissan X-Trail IV
KWAKA
Просто цікаво, скільки на фініші коштує такий виріб (матеріал+робота)?
KWAKA, дивлячись як оцінювати роботу😀. По мені не дуже цікаво, бо я кадр ще той. Матеріали на грубу 2320 батареї + 80 грн нікель для зварювання, хай на 50 грн дротів, флюсу, припою, різних скотчів, нова пошта ще 150, друку грубо на 150 (розробку дизайну не рахуємо), контролер 510 грн. Виходить 3250 + робота. Не дешево, але рубрика «рукоділки» на те і існує: зробити щось хороше, аналог якого іноді можна купити, іноді не дуже. Комерційна складова тут відходить на другий план коли робиш для колеги, а колеги в мене то як сімʼя чи друзі, чи діти мої (керую відділом).

Я би їх ліпив по 10 шт за день😀, при умові, що за то хтось згоден платити.
3
02 січня 23:34
Ото у тебе обладнання, на всі випадки)
Я у день коли нас потушили на майже тиждень придбав павербанк, який позиціонується як зарядна станція, на майже 100 ампер годин з LiFePO4 елементами, поки що показує себе на рівні EcoFlow River 2, тільки без інвертора. Навіть 24 вольти на вихід має
2
02 січня 14:57
Я їжджу на KIA Sportage (3G)
Агінь!
Я теж маю павер великої ємності. Використовую в роботі коли нема світла, щоб живити ноут і монітор 24' через DC 12в.
Отакий - https://rozetka.com.ua/ua/atria-wpd-101/p388620549/.
Це огляд конкретно мого ексемпляру -https://youtu.be/_8WsFtloa2A?si=L_mO9wbYFL0aEBBV
Спеціально обирав з розбірним корпусом і на елементах 21700, щоб в разі чого можна було перепакувати.
Вистачає на повний робочий день, якщо відсутнє світло. Акуми за 2 роки трохи втомились, але 5-6 годин тримають.
2
02 січня 14:35
електрохарчування? )
02 січня 14:21
Я їжджу на Nissan X-Trail IV
sly401
електрохарчування? )
sly401, це ж мем, про дослівний переклад узького «электро питание». Використано навмисно😀
2
02 січня 14:41
yuzo
sly401, це ж мем, про дослівний переклад узького «электро питание». Використано навмисно😀
yuzo, та я в курсі, але досі зустрічаю не як мем - нарід проганяє перекладачами, не задумуючись. Тут було незрозуміло - тому здивувався. Хоч у лапки беріть ))
02 січня 17:02
Я їжджу на Jeep Cherokee (KL), FIAT 500L
sly401
електрохарчування? )
sly401, дякуючи богу "усілітел" не написав 🤣
1
02 січня 22:32
Я їжджу на Nissan X-Trail IV
ES.
sly401, дякуючи богу "усілітел" не написав 🤣
ES., ми так дійдемо до «саМБуфера» чи «доНкрата», а там до і до «кеКчуКа» недалеко😀
5
02 січня 23:37
Я їжджу на Jeep Cherokee (KL), FIAT 500L
Чому просто не придбав нову 5-ту подушку? Якщо сонячна панель ~ 20 v/40 w можна через dc заряджати?
1
02 січня 14:12
Я їжджу на Nissan X-Trail IV
ES.
Чому просто не придбав нову 5-ту подушку? Якщо сонячна панель ~ 20 v/40 w можна через dc заряджати?
ES., нова матиме інший опір, вони тут послідовно зʼєднані, в такій схемі деградуватиме або нова або ще якась. В планах з 4х зробити на 40000mAh
2
02 січня 14:16