Daewoo Lanos (Pojar)

Терпи біль до останнього, або як я ледь не кинув якір на Лівому березі

Я їжджу на Daewoo Lanos
Київ, Україна

Негоже починати книгу з сумних строк, але виходить, що я поганий автор, бо зроблю саме так. На щастя, зараз з машиною не відбувається нічого цікавого чи сумного, тому перекажу історію, що відбулася з машиною (і, відповідно, зі мною) у лютому цього року. Зараз це схоже просто на анекдот, або притчу, і я з гумором ставлюсь до цього, але тоді ця халепа змусила мене знатно порвати волосся у себе на голові, якого і без того небагато;)

Так сталося, що з самого моменту придбання машину переслідують якісь негаразди саме з електронікою - через 2 дні після придбання здох старий акум. Коли відніс на діагностику, мені повідомили, що він був повністю сухий, і це диво, як взагалі я проїхав хоч скільки-то на ньому. Ну, нічого, життя ніколи не буває легким, поставив Бош і кайфував. Далі, знову, цілком випадково для себе з'ясував, що щось постійно висаджує акум. А зрозумів я це, коли десь через тиждень простою у мене не справцювала сигналка, і, відповідно, повернувши ключа і замку запалювання, я не отримав очікуваного результату. Справа була восени, коли навіть вночі температура не опускалася нижче 5 градусів вище нуля. Взимку все стало тільки гірше - ввечері я міг заглушити машину, а вранці отримати від неї дулю - мовляв, нікуди ти не їдеш. Шукати проблему постійно не вистачало часу, та і для того, щоб щось тямити в електроніці, на шкільних уроках фізики варто було б вчитися, а не смикати дівчат за коси. Якось вирішив, що до цього дійде іншим разом, і на той час акумулятор ходив ночувати додому в теплі). Як же я підкачався за цей період. То ще в один момент перестало працювати дальнє світло, і через дві години повернулось, але це настільки мізерна проблема, порівняно з усіма іншими, що ледь варте згадування).

Це був пролог. А тепер до конкретної біди. В один прекрасний, але досить морозний день я як зазвичай сів в машину (поставивши попередньо батарею на своє місце), і повернув ключ. Трохи поторохтівши стартером, машинка завелась. Нічого не віщувало проблем - все працювало на вищому рівні - фари світили яскраво, пічка гріла, музика грала, ну здавалося б, їдь і кайфуй. А їхати треба було багато. В планах було з'їздити на розборку на Лівий берег (десь 15 кілометрів ходу від мене), і ще в кілька місць. Як зазвичай, на шляху заїхав на заправку, трохи поповнився і відправився далі за маршрутом. Хто знає, що й той момент мене смикнуло, але я відчув непереборне бажання заїхати купити Коли у найближчий супермаркет. Сказано - зроблено, через 10 хвилин я паркуюсь і глушу мотора. Після стандартних операцій в магазині, повертаюсь за кермо пробую завестись. Пробую. Пробую ще раз. Уся реакція, що я отримую - це тріск під капотом і миготіння приборки. Знайомі симптоми. Наче сів акумулятор, але як так, я ж перед поїїздкою заміряв, напругу показувало рівно 12.6В. Вже засумнівавшись у своїй адекватності, я беру мультиметра (більше з дому без нього не виходжу), і лізу під капот. Хто б міг подумати - акум показує 10.6!  В мене шок, що ж сталося, нормально спілкувались, чого ти починаєш. Ще кілька марних спроб - але напруги вже не вистачає крутанути стартер. Накрилася поїздочка, думаю я, матюкаюсь про себе і дістаю набір ключів, щоб зняти злополучну деталь. 


Репортаж з місця подій

Стаття, звичайно, не про це, але, подумати тільки, що б сталося, якби я таки доїхав до точки свого призначення? Заряду, що залишався, вистачило б десь на годинку поїздки, чого б вистачило, аби дістатися до фінішної межі. А далі б баста =) В сумі, з акумулятором в руках я пройшов до дому близько кількох кілометрів, залишивши машину на парковці. Але якби я переїхав міст через Дніпро - то це була б зовсім інша історія - і перти 15 кілограмів через усе місто було б ой як не весело). До чого я це - прислухайтесь до свого організму. Можливо, якийсь з таких сигналів може дуже сильно допомогти вам у дорозі. Баночка Коли врятувала мені дуже багато нервів і часу, а хто знає, яка інша дрібниця може врятувати вас). Якщо маєте подібні історії - можете відписати в комент, було б цікаво. 

Далі до суті - деяк, сильно матюкаючись усіма словами і мовами світу, я дістаюсь до зарядки. Не так багато часу знадобилося, щоб дозарядити до потрібних 12.5 Вольт і рушити ті кілька кілометрів назад - не лишати ж друга самого на ніч). Деяк дістався додому - їхав на акумуляторі, вистачило. Став, щоб не заважати сусідам, бо знав, що якщо якась серйозна поломка - то стаю надовго - і почав копирсатися під капотом. Перше, що я заміряв - рівень напруги на робочому моторі. Що не дивно - мультиметр показував цифру у 12.7 без навантаження, коли включав прилади - то показники сильно падали. (Норма - до 14В). Менше 13.5 - погано, більше 14.2 - погано.

Тепер відкриваю завісу заголовку блога - до чого ж тут терпіння і біль? Суть в тому, що мій залізний друг ніяк не повідомив мене, що йому чогось не вистачає. Лампочка на приборці не загорілась ні разу, ніяк не почала блимати жодна лампочка - Ланос відчував, що йому важко, і що щось не так, але і натяку на це не подав. Потім люди мені казали, що лампочка не загориться, поки крутиться шків генератора, але я в цьому сумніваюсь. Насправді, я і сам винен. Головна заповідь корчевода - перш ніж кудись їхати - перевір кожну систему, кожну трубку і кожен гвинтик. Чи ніде не капає, чи працюють гальма і т.д. Я віднісся легковажно до цього правила, і своє в результаті отримав). Тепер знаю, і не забуду ніколи.  

Ну, це виклик, і я ж не боягуз, я приймаю його. Далі йшло монотонне з'ясування причин і наслідків. Що тільки не було зроблено - першим ділом, перевірив контакт клеми з АКБ. Контакт міцний. Перевірив запобіжники. Запобіжники цілі. Перевірив - не надходить збудження від фішки на сам генератор (перебило дріт). Замінив фішку - проблема не пішла. Я вже потім зрозумів, що дріт міг відірвати вже я - але не суть. Зробив примусове збудження напряму від АКБ - через лампочку - нічого. Приговорив генератор, думав, фіг би з ним. На одній з фоток видно, яка була погода , коли я міняв генератор - букваьно за 5 хвилин падав значний шар снігу, накриваючи і мотор, і акум. Тоді якраз був сезон снігопадів, а власного гаража в мене немає, тому всі операції я проводжу на вулиці). Міняю генератора - вирішив купити АТЕК, по відгукам наче непоганий, та і ціна приємніша, ніж у ДЕЛКО. Про всяк випадок, замінив приводний ремінь. Хеппі-енд? Ні, як бачите, тексту лишилося ще багато - і проблемиа не пішла. Так, навіть новий генератор, який я особисто дістав з плівки і від якого ще пахло заводом - не давав зарядки. В той момент я відчував змішані емоції - лють, відчай, і мотивацію вилікувати цю проблему. Далі я пробував вже взагалі всі нароні методи - заміняв всі можливі маси (двигун-кузов, акб-двигун, двигун - кузов і т.д), зачистив всі місця з'єднання і замив їх очисником контактів , замінив клеми - нічого не давало результату. 


В таких умовах доводилось працювати


Старий генератор, який я ледь витяг звідти


Встановив такий генератор. Поки не скаржусь, проблем не бачив


В кого я тільки не питав, що тільки не читав - нічого не давало результату. Як би я не хотів, довелось дзвонити майстру, хоча вирішити цю проблему для мене було справою честі. Так чи інакше, почувши про мою проблему і про те, яка в мене машина, майстер трішки розвеселився - "Так в Ланосі ж найпростіша схема, що там може бути складного?" Так думав і я, але ні... Наступного дня я таки якось дістався до того сервіса, благо він був у п'яти кілометрах від мене, батареї вистачило. Провівши ті самі операці, що проводив я, і досягши такого самого результату, майстер трохи не зрозумів гумору, і почав копатись далі. Скажу чесно, далі він почав розбиратися з дротами, і там я вже втратив нитку, де я хоч щось розумів, що до чого, і тому просто вирішив не лізти. Але результат виявився дуже гарним - приблизно за годину я завів мотор, і побачив, що так, нарешті, через стільки часу, до мене повернулась зарядка! 

Чесно кажучи, я так і не до кінця зрозумів, де була проблема. Але вона пішла. Пішла і проблема з висаджуванням батареї. Збіг? Скоріше, ні. І якби я почав шукати проблему висаджування - то, скоріше за все, так би само, спіймав прутня за комір. Майстер мені сказав, що я, скоріше за все, дарма замінив генератор, адже проблема була не в ньому, і старий працював би так само добре. Але що зроблено - то зроблено. Тепер я точно впевнений, що завтра у мене раптово не зникне зарядка через бзик вже генератора). 

Мораль? Кожен думає сам для себе. Я лиш скажу, що для себе я виніс наступні речі - перед будь-якою поїздкою треба перевіряти стан машини, хоча наче візуально все здається добрим, не робити поспішних висновків, і дослухатися до своїх відчуттів;)

Всім добра!




Ціна питання 4500 UAH,
Опубліковано: 17 червня 2023р. 19:30
8 0 0

Коментарі

Щоб залишати коментарі, потрібно авторизуватись.
Норма - до 14В. Менше 13.5 - погано, більше 14.2 - погано - Не погоджусь, навпаки - 14+ до 15В - то нормально дуже. В мене наприклад 14.5В - якщо включити навантаження всі - то буде просад по напрузі и не дуже сильно впаде. А щоб заряджати АКБ потрібно хоча б 13.8В
20 червня 2023р. 21:07
Alex_RDX
Норма - до 14В. Менше 13.5 - погано, більше 14.2 - погано - Не погоджусь, навпаки - 14+ до 15В - то нормально дуже. В мене наприклад 14.5В - якщо включити навантаження всі - то буде просад по напрузі и не дуже сильно впаде. А щоб заряджати АКБ потрібно хоча б 13.8В
Alex RDX, може бути й таке, що був неточний у формулюваннях. Згоден, 14.5 може бути нормою (я максимум, здається, при повному навантаженні видавав 14.4 на новому генераторі і відносно новому акумі), але 15?.. Просто з ким не спілкувався, від усіх чув, що якщо до 15 скаче - то вже треба міняти РР, бо йде перезаряд батареї :( Не берусь стверджувати, цікаво почути вашу думку з цього питання
21 червня 2023р. 00:14
Я їжджу на Daewoo Lanos
Я в таких умовах міняв прокладку гбц, дуже весело було коли пальці прилипали до ключів🤣🤣 в медо теж такий генератор вже стоїть п'ятий рік, питань немає.
18 червня 2023р. 08:01
RuslanUshakov
Я в таких умовах міняв прокладку гбц, дуже весело було коли пальці прилипали до ключів🤣🤣 в медо теж такий генератор вже стоїть п'ятий рік, питань немає.
RuslanUshakov, ахаха, дуже знайомо)). Я якраз в той час відчув потребу в третій руці, вдома відкручувати гайку, третьою змітати сніг з робочого місця). Дякую за рецензію на генератор, хочу вірити, що в мене теж він служитиме довго і старанно.
1
18 червня 2023р. 14:47
Гарно написано, цікава історія, сторінка життя, яку можна перегорнути з відчуттям, що вона додала знань та досвіду)
17 червня 2023р. 22:25
DendiUA
Гарно написано, цікава історія, сторінка життя, яку можна перегорнути з відчуттям, що вона додала знань та досвіду)
DendiUA, дякую). Так, правду кажуть, все, що нас не вбиває - робить сильнішим). Ну і тут, перший серйозний досвід ремонту піде на користь)
18 червня 2023р. 00:20
Я їжджу на ЗАЗ Sens
Так нажаль індикатор розряду АКБ засвітиться лише за умови повної зупинки генератора та наявності справних ланцюгів IGN1 та збудження генератора.
Особисто я, після використання генератора китайського виробництва (по заводу був саме такий), купив собі зарядку для мобільного в прикурювач з відображення поточної напруги автомобіля.
І в мене напруга 14,5 В, і це дуже добре, особисто коли короткі поїздки.
17 червня 2023р. 21:14
cgfvth
Так нажаль індикатор розряду АКБ засвітиться лише за умови повної зупинки генератора та наявності справних ланцюгів IGN1 та збудження генератора. Особисто я, після використання генератора китайського виробництва (по заводу був саме такий), купив собі зарядку для мобільного в прикурювач з відображення поточної напруги автомобіля.І в мене напруга 14,5 В, і це дуже добре, особисто коли короткі поїздки.
cgfvth, повністю згоден. На жаль, Ланос дає дуже мало інформації про свої "хвороби" - я думаю, навіть чек вискочить тільки коли мотор розірве на шматки). Вольтметр в прикурювач - це класна ідея, сам постійно хочу купити, та ніяк руки не доходять. Або ще кращий варіант - придбати бортовий комп'ютер - "Циклон" або йому подібні - там і напруга в мережі, і все, що може знадобитись на шляху)
18 червня 2023р. 00:18