Jeep Cherokee (KL) (Dark Matter 🌌)

Бездротовий CarPlay & Android Auto і філософія використання телефона в авто

Я їжджу на Jeep Cherokee (KL)
Тернопіль, Україна

Всім привіт. В мене в Черокі KL 2020. І ось деякі думки стосовно симбіозу авто і телефона.



Проблема дротового Android Auto і CarPlay (AACP)


В мене є Android Auto і CarPlay. Але по дроту.  Не те, щоб була якась проблема, але були нюанси. По-перше, у мене android, а у дружини apple. Виходить що ми втикнули по шнуру різних типів в 2 штекери. Вона свій лайтнінг в USB біля  крутилки Selec-Terrain на видному місці. А я свій протягнув з піблокотника, тому що не вибагливий. Ну але, чесно сказати, не зручно закривати підлокотник, коли з нього шнур йде. Все закривається, але якось не по-красоті. Також ще нюанс. В мене раніше був OnePlus 8 і він чудово коннектився. Але зараз в мене Samsung S25 Ultra, і він чомусь вимагає дуже хорошого кабеля. Зі всієї кучі хороших кабелів що в мене є підключився тільки рідний самсунговський і ще один коротенький baseus з переходничком USB-A->USB-C. 


Короче вся ця композиція з перехідничками і шнурами з підлокотника почала мені шепотіти, що такими темпами я скоро, почну вкручувати саморізи в торпедо і вішати антистатики з катафотами. Тоді я згадав що є якісь usb-свистки, що вставив в порт і AACP без працює шнура.  Взагалі мені цікаво, невже це якась така надтехнологія, що це не могли вже встановити по заводу? Я вирішив не гаяти час на дослідження,  просто замовити щось з Аліка саме доступне. А потім, як це буває, вже зрозуміти чого не вистачає і купити щось толкове. 


Прийшла така мікро-затичка.





Замовив ось таке лінка на алік десь біля 6-7 баксів. Були якісь знижки.  Ну там можна пошукати таку саму у інших продавців, де буде дешевше зараз. 


Так сидить в головному USB порті. Тут ще з незнятою захисною наліпкою.


Короче я приємно вражений. Використовую 4 дні.

  • Є весь основний функціонал. Поки що не помиітив різниці.
  • Не можу сказати що висаджує телефон
  • Зручно, що сідаєш, і він сам автоматично вмикається. Не треба шукати шнур, особливо коли вже в дорозі.
  • За ці дні був тільки 1 раз що не підключилось чомусь. Через телефон вручну повторно підключився до цього девайса.
  • Підійде тим хто користується в місті, тим хто має телефони візних типів

Навігація. Нічого особливого що б вмів тільки шнур.



Висновки:

  • Не розумію, якщо це така проста і недорога річ, то чому вона не йде з завода? Чи невже такий прямо прогрес і революція відбулась з 20го року.
  • Чи може в когось є на ресті опція з бездротовою? Напишіть
  • Поза містом все-рівно краще використовувати кабель, бо так телефон буде підзаряджатись. В режимі карта/музика/інтернет його не вистачить на довгу подорож. Так що кабель поки не викидуємо з підлокітинка).

Трохи глибше покопав тему і знайшлись такі відповіді, чому нема по-заводу

  • в авто потрібен додатковий модуль Wi-Fi 5 (або 6),

  • треба платити ліцензії Apple / Google,

  • необхідне тестування на затримки і тепловиділення,

  • в 2020 це було ще дорого для середнього сегменту,

  • Jeep часто економив на медіасистемі.


Plug. Unplug.

Взагалі я  спочатку користувався Android Auto тільки для навігації. Ну тобто флоу використання такий:

  • пригаєш в машину, 
  • музика коннектиться по блютусу,
  • їдеш кудись,
  • потім треба під'їхати в конкретне "нове" місце і ти тільки заради цього включаєш на 10-15 хвилин шнур, щоб карта побудувала маршрут до адреси. 

Тут зразу 2 недоліки, які мені не подобаються. Я не люблю ці підзаряжання телефона по 5-10 відсотків посеред дня. А відмовитись від заряджання я не можу, коли підключаю android auto. По-друге постійні вставляння/діставння шнура цнотливості роз'єму USB-C не додають). Бо в мене є знайомі яким приходилось здавати телефони на ремонт тільки для заміни роз'єма зарядки.



Музика через блютус чи AACP?

Тепер хочу сказати щодо самої музики. Раніше, як я казав, в мене був OnePlus 8. Це не те що б якись лютий флагман, але там були свої претензії на особливу увагу до якісті аудіо. Ось зараз в мене Самсунг ультра і я помітив що по блютусу (якщо підключати телефон до джипа просто як гарнітуру) музичка на верхніх трохи кашу грає. Булькає щось на верхах. А коли коннектився через android auto то якість була значно краща.  Як я знаю, на різних телефонах є різні набори блютуз-кодеків, які забезпечують якість і швидкість передачі звуку. Або вибираються по-пріоритету не ті що хочеш ти. Короче я ні в налаштуваннях блютуза на телефоні, ні в режимі розробника не зміг вибрати інші кодеки, які б дали найвищу якість звуку. Або навіть можливо взагалі у джипа і моєї ультри просто не склалось. Не та група крові. Хоча колись я свій OnePlus під'єднував до навушників anker soundcore pro 2 і там давало змінити кодек, і різниця була відчутна.


Думи надприроднього інтеллекту. Нажаль де вибирається цей Елдак або aptX кодек я так і не знайшов. Також не знайшов ніякої нормальнох специфікації які кодеки підтримує Uconnect



Ніхто не розповів автовиробникам, що в нас є телефони


І остання річ. CarPlay & Adnroid Auto реально відбили потребу використовувати саме екран свого телефона як бортовий комп'ютер. Ну якщо ви звичайний водій а не таксист з уклоном. Ну для мене принаймні це так. Але я про інше. Ось вже приблизно 15 років (а може й довше, якщо рахувати наприклад з виходу iphone 1) люди катаються на машинах зі своїми телефонами на торпедо. Ось вже 15 років виробники тупо ігнорують цю інформацію. Ви тільки вдумайтесь. Люди вішають кріплення телефона на решітку вентиляції, щоб ставити туди телефон. Ще раз. Вдумайтесь. На решітку вентиляції. Яка ще й ходить вліво-право-вверх-вниз. І всі роблять вигляд що це норма. Це як встановити фен на кухні, щоб гріти воду на чай. І купити ще красиву підставку під фен, кухонну. І до товариша приходиш, в нього теж підставка під фен фірмова навіть. Нікого нічого не дивує. Тобто людина купує органайзер в багажник, чохол на запаску. Трясеться щоб у неї накладка на противотуманці і килимки були оригінал. Ось у неї Порш Каєн, але тримач для телефона в решітці вентиляції. Навіть якщо кріплення не в решітку а присоска на скло або клеється до панелі. Це просто різна ступінь одного й того ж колхозу. Де була мовчазна домовленість що це норма? Дякую, що почали робити usb порти в авто і хоча б карманчики для сучасних телефонів. 

А от ще ці прикурювачі. Часто курим, користуємось? Може зразу вже робіть нагрівач для айкоса? Я розумію, що багато пристроїв вже існує під ці прикурювачі, зворотна сумісність і все таке. Але альо! 25 рік на дворі. Гіршого роз'єма для електроприладів важко придумати. Може вже пора забути про цей архаїзм? Від кривого стартера якось же змогли відійти. 

Так от, повертаючись до кріплень. Чому не можна зробити було якись стандартий модуль-шарнір біля приборки, який буде аккуратно закриватись заглушкою, якщо не потрібен. І на цей шарнір всі китайці будуть робити свої аксессуари миттєво. Не зрозуміло. Може хтось зробив це, запатентував вже давно і тому справа так і залишилась в проектах. В любому випадку, зараз, накінець, мультимедиа авто почала входити в глибший симбіоз з нашими гаджетами, власні екрани автівок ростуть і тому телефони рано чи пізно зникнуть з приборок. Але цей період для мене залишиться загадкою.


естетік. левел джуніор



естетік. левел про


Всім дякую. Радий буду почитати що я не правий в комментах, і також ваші інші думки на цю тему.

Схожі записи

Реклама
Зимова вигода: знижка -1000 грн на ремонт авто!
Опубліковано: 09 грудня 03:22
19 0 1

Коментарі

Щоб залишати коментарі, потрібно авторизуватись.
По суті, мультимедійка джипа убога і бездарна. Вона була застарілою в момент свого виходу. Так само як провід в 2020 році. Я це ніяк не вирішив, пробував затичку для безпроводу, якість звуку значно гірша як через кабель. Тому виходу адекватного не знаю, страждаю з кабелем
1
09 грудня 23:59
Boobler
Chugaister, якщо у вас Premium 9.1 то додайте твітери https://driver.top/exp/696376/І буде досить прийнятний звук, не викликаючий захвату а але і не дратуючий.Звук навіть через Блютус приємний.
Boobler, в мене опційна система Alpine. Звук в неї на ціну авто абсолютно ок, краще як я очікував, ну і я його з BMW не рівняю. Я говорив про різницю в якості між звуком з флешки/через кабель і звуком через аліекспресну таку забавку, для безпроводного карплею
10 грудня 17:55
Chugaister
Boobler, в мене опційна система Alpine. Звук в неї на ціну авто абсолютно ок, краще як я очікував, ну і я його з BMW не рівняю. Я говорив про різницю в якості між звуком з флешки/через кабель і звуком через аліекспресну таку забавку, для безпроводного карплею
Chugaister, Alpine це вона і є.
А ось тут https://driver.top/exp/692521/
я ставлю такий свисток, на допрацьованій Alpine системі (динаміки на Audison замінив).
І різниці між свистком та кабелем не почув зовсім. Хоча я чув що багато хто скаржиться на це і був налаштований що почую.

Передача звуку в АА та СА йде не по блютусу (який дійсно порівняно з кабелем перетискає звук і на якісній системі можна почути різницю) а по WiFi де швидкості потоку з запасом вистачає не тільки на звук а і на відео.

Тому дивно що звук сатв гіршим :(
10 грудня 17:59
Chugaister
Boobler, значить я купив поганий свисток який дійсно ріже звук. Яка в вас модель, можу спробувати купити ще один
Chugaister, брав саме оцей в цього продавця

https://www.aliexpress.com/item/1005009911992437.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.17.25371802Nkd7g2

але тоді була акція і коштувало $4
Майже завжди можна знайти його за таку ціну, у інших продавців.
10 грудня 18:05
Загалом пройшов схожий шлях і з висновками згоден.

Єдине що - наскільки я знаю то оці свистки використовують блютус лише для ідентифікації телефона (що він сів в машину) і далі підключаються вже весь обмін даними (включно з аудіо) йде по WiFi. Тому блютус кодеки не повинні впливати на якість звуку.

Сам же DAC (який в Ванпласі був кращим) в цьому ланцюжку не задіюється, тому що працює він лише на етапі передачі вже аналогово сигналу на підсилювач (а в схемі роботи з АА цим вже займається DAC Uconnect`a).
Резюме - на якість звука телефон та "свисток" ніяк не мають впливати в теорії. Телефон просто передає цифрокий потік на ЦАП Юконекта, який той вже перетворює на аналог.

По свистку, таки самий на Доджі використовую. Загалом досить стабільний. Але є пару місць на моєму шляху, де постійно втрачається сигнал на секунду. Схоже там якісь радіо перешкоди сильні. А так досить гарно себе показало.
1
09 грудня 12:51
Автор Я їжджу на Jeep Cherokee (KL)
Boobler
Загалом пройшов схожий шлях і з висновками згоден.Єдине що - наскільки я знаю то оці свистки використовують блютус лише для ідентифікації телефона (що він сів в машину) і далі підключаються вже весь обмін даними (включно з аудіо) йде по WiFi. Тому блютус кодеки не повинні впливати на якість звуку.Сам же DAC (який в Ванпласі був кращим) в цьому ланцюжку не задіюється, тому що працює він лише на етапі передачі вже аналогово сигналу на підсилювач (а в схемі роботи з АА цим вже займається DAC Uconnect`a).Резюме - на якість звука телефон та "свисток" ніяк не мають впливати в теорії. Телефон просто передає цифрокий потік на ЦАП Юконекта, який той вже перетворює на аналог.По свистку, таки самий на Доджі використовую. Загалом досить стабільний. Але є пару місць на моєму шляху, де постійно втрачається сигнал на секунду. Схоже там якісь радіо перешкоди сильні. А так досить гарно себе показало.
Boobler, так, хотів підкреслити, що якість звука гірша була саме при підключенні через стандартиний блютуз джипа, коли використовується як гарнітура, а не через AACP. Що стосовно WIFI, дякую за інфу, завжди було цікаво як через повільний блютуз передається стільки інфи. Зараз почитав, що дійсно там свторюється прихований Wi-Fi Direct з'єднання, по якому все йде.
09 грудня 13:06
Я їжджу на Volkswagen Jetta VII
Другу частину про кріплення не зрозумів. Вже є аа чи карплей. Яка потреба у телефоні поруч? Мій лежить або в кишені штанів, або на поличці на центральній консолі. Яку інформацію треба бачити на телефонія , якої не видно на екрані мультимедіа?
09 грудня 11:19
Автор Я їжджу на Jeep Cherokee (KL)
ivmulder
Другу частину про кріплення не зрозумів. Вже є аа чи карплей. Яка потреба у телефоні поруч? Мій лежить або в кишені штанів, або на поличці на центральній консолі. Яку інформацію треба бачити на телефонія , якої не видно на екрані мультимедіа?
ivmulder, ну зараз вже ніякої потреби в телефоні на приборці, якщо є aacp. Як я в пості написав, автомобілі накінець почали інтегруватись з нашими девайсами. Але "проблема" існувала більше 10 років. І до цих пір існує для тих хто таксує, або слідкує за графіком бітка прямо в дорозі)
1
09 грудня 11:50
Я їжджу на Volkswagen Jetta VII
Маю схожу приблуду. І схожий кейс, коли у дружини продукція епл, а в мене самсунг.
Поки їздить один водій постійно - проблем нема. Проблеми починаються, коли сідає водій з іншим типом мобільної ОС. Тут починаються танці з бубном, щоб ця шайтан пігулка законектилася до телефону. Минулого разу ніякі вмовляння не допомогли, то врятував старий добрий шнурок.

Як у вас з цим?
09 грудня 11:16
Вітаю. Теж користую такий свисток.
Щодо "стандартного модуля шарніра" - Дачія єдинна хто спромоглася на сьогодні - приклад на фото.
1
09 грудня 08:00
Класна штука той Андроїд Авто...але замахався скидати клему з аккума, щоб видалити помилку з'єднання через роботу РЕБів. Хз, чи в Тернополі це питання гостро стоїть, чи ні. В Дніпрі прям біда-пічялька.
09 грудня 03:45
duxtarr
illynoizzz, мова про цивільне авто ? Реб стоїть на цій же тачці ?)
duxtarr, ні, під час атаки РЕБ прикриває пений регіон. Із за цього на певних авто вилітає потім помилка в роботі АА яку не завжди легко виправити.
Доходить до того що (не пам'ятаю які саме юконекти цим страждають) люди відкривають їх та від'єднують фізично шлейф до модуля GPS
1
09 грудня 12:45
Я їжджу на Chevrolet Lacetti SW
illynoizzz
Класна штука той Андроїд Авто...але замахався скидати клему з аккума, щоб видалити помилку з'єднання через роботу РЕБів. Хз, чи в Тернополі це питання гостро стоїть, чи ні. В Дніпрі прям біда-пічялька.
illynoizzz, Та думаю всюди ця проблема під час роботи РЕБ.
Я наприклад, під час їх роботи "їжджу по авеню Ліми" зі швидкістю 202 км/год 😂.
09 грудня 07:29