Mitsubishi Outlander XL (Барбос 🎌)

3️⃣0️⃣ Встановлення індикатора забрудненості повітряного фільтра DONALDSON RB X002278 на двигун 4B12.

Я їжджу на Mitsubishi Outlander XL
Київ, Україна

👋 Привіт! Аутос катає а я у відповідь намагаюсь заздалегідь обслуговувати та й в нас взагалом все ок. 


Після крайнього ТО, почало мене мучити питання, а чи не рано я, і багато хто в тому числі, робимо заміну повітряного фільтра?!

Мануал говорить наступне щодо регламентної заміни ПФ - (повітряний фільтр):

30 т.км у нормальних умовах. 

15 т.км – у важких умовах (місто).

За цей період між замінами фільтру проникають різні негативні думки що це багато та краще зробити заміну раніше для особистого заспокоєння. Фактичний стан повітряного фільтра неможливо провірити в якому він стані від наших різних умовах експлуатації авто, в полі чи на трассі. Роблю заміну ПФ разом з стандартним ТО (заміна мастила, масл., фільтру та ін., росхідників через кожні 9 ~ 10 тис., км. Особисто для авто використоаювував оригінальні повітряні фільтри від ММС 1500А123, але часи змінюються, і все зростає у вартості. Крайня заміна фільтра змусило перейти на +/- непоганий аналог ПФ на "Blue PRINT ADC42255", який на 15$ дешевший ніж оригінал від ММС (в якості різниця присутя). Зрозуміло що хочеться якось "заощадити", але розуміючи що все ж таки ця "економія" повинна бути в нормальних межах, щоб не "вилізли" всякі негативні побічні наслідки.


До встановлення індикатора забруднення повітряного фільтра, встановлений Blue Print в мене вже надихався 6,5 тис., км пробігу (по місту), і дихає ще як новий. При навантаженні двигуна іноді при розгонах на 2,3 передачі розкручую ~ 4500 об., хв., на індикаторі шкала навіть не здвинулась на розрідження в 2,5 кРа в впускному тракті. Результат ПФ ще дихає повні легені. Впевнено скажу ще послужить до наступного ТО.

Мій особистий висновок, що я викидав на смітник майже нові оригінальні повітряні фільтра, які б ще служили двічі а можливо й втричі до фіксованої відмітки до 5 кPa при максимальній нагрузці двигуна!!! 

А зараз вже спокійною душою контролюю та орієнтусь на стан повітряного фільтру за ДОПОМОГОЮ встановленого індикатора, при моїх середніх умовах використаннях АутоСа. 

80% їзди це місто. 

20% дальні регіональні поїздки. 


Встановлений індикатор забрудненості повітряного фільтра у саморобному тримачі.


Коротко опишу передісторію.

Пару років тому для мене дуже близька людина (ярий Паджеровод який катає з салону свого ПАРУСНИКА) встановив індикатор повітряного фільтра та досконально протестив його по показниках на швидкості по навантаженнях двигуна і т.п. ФАКТИЧНО оригінальний ПФ на Мitsubishi Pajero Sport при пробігові в районі 20 тис., км показує відмітку 3,75 кРа при навантаженні за 3 тис.,об. Кінцева відмітка індикатора при навантажені на дизельному ДВЗ, 6,2 кРа. В результаті по пробігу (траса/місто/виїзди на природу) з економлено як мінімум один повітряний фільтр в по рівнянні систематичною заміною фільтру при ТО через кожних 10 тис., км. І ще попрацює до 5,5 кРа (це поріг заміни ПФ власником). А це на хвилиночку немала економія, вартість оригінального ПФ на МПС1 ~ 45 $. Паджерик в своєму житті навіть незнає що таке аналогові фільтра, тільки Original. І мене це в корінь дуже зацікавило, змусило трохи вникнути в цю корисну тему! Вирішив трохи тут лишити вижимки інфи на дану тему, але нікого нехочу запевняли в цьому, це лише моє рішення з яким ділюсь тільки в цьому бортовому журналі

Буду відвертим, коли ще індикатор майструвався на паджерик, я до цього відносився якось скептично, що там раз замінити фільтр та спокійно катайся далі. Короче кажучи мислив так, як деякі експерти будуть мислити нижче в коментах (можливо помиляюсь) що це все фігня та марна трата коштів 😉. 


Зафіксоване індикатором розрідження ПФ - 3,75 кРа. При швидкості 90-100 км/год (+/- 3тис., об.хв ДВЗ) дизельного МПС1 2,5Л.  Пробіг ПФ  ~20 тис., км.


Що це таке?

Це вакуумметр, який вимірює різницю тисків між атмосферою та впускним трактом (після повітряного фільтра). Чим більш забруднений фільтр, тим вищий його опір і тим сильнішим буде різниця тисків.

 

Навіщо потрібен?

Індикатор дозволяє не їздити на забитому повітряному фільтрі та не викидати зайві гроші на заміну ще придатного розхідника. Забитий фільтр знижує потужність двигуна і може спричинити порив фільтра, а пісок у циліндрах – це великий ремонт у майбутньому.


Де застосовується?

Є приклади штатного виконання на легкових автомобілях, хоч це і рідкісні екземпляри. Але є в цьому своя логіка зі сторони маркетингу і по сьогодення. Навіщо цей датчик встановлювати на штатне авто для користувачів, дешевше написати в мануальних книгах ресурс і нехай купують. Звичайно це не вигідно автомаркетологам, а ось користувачам навпаки!!! 


Варіанти встановлення індикаторів на легкові авто


Декілька прикладів:

  •  заводське рішення на легковому авто Mercedes W210.
  • заводське рішення для VW Caravelle з виведенням в салон.
  • заводське рішення для Renault Duster.
  • заводське рішення Ford Tranzit. 
  • на тойотах LC (більше для арабських країн) є така опція, там піском мабуть можна забити фільтр швидко.

А ось на відміну від легкових автомобілів у комерційній транспортній техніці та будівельних машинах індикатори поширені широко. Тут зайвий місяць між замінами фільтра в автопарку може виражатися у значних грошових цифрах.


Спочатку ці індикатори проводилися під торговою маркою Filter Minder, але як я розумію виходячи з інформації з сайту Donaldson викупив права і виробляє їх під своєю торговою маркою.  Donaldson є світовим лідером серед виробників фільтрів для багатьох брендів-гігантів комерційної техніки та двигунів (CUMMINS, CASE, CATERPILLAR, DETROIT DIESEL, DEUTZ, IVECO, JOHN DEERE, FORD, ISUZU, MACK, PERKINS та інших).


Скрін з каталогу Donaldson



Рамочкою обведено особистий вибір фіксуючого індикатора для бензинового двигуна.


 Принцип роботи Індикатора DONALDSON RB X002278  - індикатор фіксує розрідження на певних максимальних стадіях забруднення по зростанню, починаючи від 2,50 кРа (вважається максимальною відміткою для НОВОГО ФІЛЬТРА); 3,25 кРа; 3,75 кРа; 4,50 кРа; 5 кРа крайні порог, і ці показання залишаються зафіксованими, навіть після того, як двигун заглушили, що і є дуже гарною можливістю цього індикатора. За бажанням можна скидати показання на нуль. 

З просторів і-нета виудив інфу за показаннями розрідження повітря в пускній системі двигунів, вони трохи відрізняються, але все-таки до них можна приєднатися за показаннями, тому що на всі ці показання існують або існували ГОСТи і т.п. Для НОВОГО повітряного фільтра нормальним розрідженням вважається максимальна Межа < 2.5 кPa (залежить від якості та щільності бумаги від виробника). Максимальні показання для засміченого повітряного фільтра ЯКИЙ ПІДЛЯГАЄ до ЗАМІНИ показання зустрічаються 5 кРа бензинового двигуна 6,8 кРа, 7 кРа максимум для дизельних двигунів якими можна +/- орієнтуватися. А далі все залежить від закладеної інженерної площини ПФ відповідно до об'єму двигуна. 


Інформації на дану тему дуже мало. Але я все таки знайшов та поділюсь силкою тестування повітряних фільтрів. Доволі дуже цікава лабораторна стаття


https://avtoto.com.ua/blog/filtr-salona/testirovanie-vozdushnyx-filtrov-dlya-karbyuratornogo-vazovskogo-dvigatelya.html


Встановлення індикатора.  


Різних варіантів на встановлення індикатора багато все залежить від власної інженерної фантазії, відштовхуючись від підкапотного простору авто. 

Як приклад подібний індикатор стоїть на кастомному фільтрі XLC200K від Donaldson для Toyota LandCruser 200. 


XLC200K от Donaldson для Toyota LandCruser 200


Робочий варіант мого близького паджеровода по  встановленню індикатора до 6,2 kPa на Mitsubishi Pajero Sport. (перевага багато допустимих місць для встановлення.) 


Варіант встановленого індикатора засмічення ПФ фільтра DONALDSON RB X002277 на МПС1.


Ще один найпростіший варіант також близького аутвода по встановленню індикатора "МАNN-FILTER" до 5 kPa на Mitsubishi Outlander XL. 


Індикатор забрудненості фільтра MANN - FILTER


Під час пошуках індикатору Donaldson а саме модель  RB X002278 до 5кPa був відсутнім в Україні тільки деякій кількості траплявся в наявності на модель вище, RB X002277 до 6,2 кPa, на мою думку для бензинового ДВЗ трохи забагато. А також:

  • Вищий цінник
  • Ідеально підходить до дизельних ДВЗ (Як варіант можна було і брати, єдине до червоного флажка індикатора не дотягувати, а до фіксуючого показання 4,75 kPa. 

Даний тип моделі індикаторів (the informer) від Donaldson для фіксованих показників з градуюванням.


Під час замовлення на сайті https://tesma.ua/  домовився з менеджером що індикатор який мені потрібен до 5кPa в єдиному екземплярі замовлять з Європи та доставлять протягом 1 місяця. Ок, чекаєм!!! 

Через місяць таки зв'язався менеджер повідомив що індикатор прибув (їхав десь з Німеччини). 


 Приїхав він у такій картонній фірмовій коробочці, на якій є позначення з його маркуванням, та опис що не боїться вібрацій, пилу, вологості тощо. Підключення цього індикатора конічною дюймової різьбою (1/8 27 NPT). 

Індикатор - 26$


Упаковочна коробочка індикатора / маркування індикатора.


Покрутив руцях провірив вакум тримає чітко. На торці резинова кнопка яка збиває показники відтарованого пружинного фіксатора. 


На фото видно червону шкалу зон розрідження повітря після фільтру та червоний флажок межі засміченого фільтра, тобто фільтр просится на заміну.


Далі рішення щодо збірки, його комплектації на надійне та довготривале встановлення в корпус ПФ.

Єдина проблема була як розташувати цей датчик так щоб він мав своє ідеальне місце та не заважав. Довго ломав голову як гідно примостирити, були деякі рішення але вони мене невлаштовували на 100%. Випадком в просторах інтернет мережі знайдено електронному виді креслення на корпус для індикатора. Досконало штангелем перепровірив габарити, все ок. Рішення стартувати тільки через друк корпуса іншого варіанту в області перфекционізму небачив. 


✅Знайшов контору з Житомира які займаються 3Д друком. easy3Dprint.
Обрав друк з матеріалу ABS пластик з кроком 300 мкм. 

Корпус - 12,5 $

3d ескіз на друкування корпуса на індикатор, складається з двух частин.


Через недільку прийшли деталі корпуса для індикатора. 

Індикатор відразу в деяких місцях не хтів сідати на своє місце в корпусі, потрібно було біля пари десяток місцями зняти пластик, (деякі нюанси по друку), ступінчасті напливи пластику по діаметру та в з'єднані двух частин корпуса. Попрацював пару годин з гравером, підпиляв, шліфанув, проблему вирішено. 


Роздрукований корпус з двух частин.



Індикатор дуже щільно сидить в корпусі.


✅Дістався кусочок поліуретанового пневматичного шлангу ф= зов., 6/внутр., 4 мм.


✅Підібрано самий компактний фітинг цанговий push-in прямою з зовнішньою різьбою R1/8. 

Фітінг - 1,7$


✅Відповідне ущільнення отвору в кришці корпусу повітряного фільтра знайшов в дідуся Хуі 👴🏻 на Аліекспресі. Акцент ущільнювача на глибоченьку канавку для жорсткого ущільнення в корпус ПФ. 

Ущільнювач - 0,6 $


Самий довгий этап позаду, комплектуючі для встановлення індикатора нарешті зібрано (збирав біля 2-х місяців). 


МОНТУЄМ індикатор на АУТОС. 


Весь комплект.


Першим ділом збираю весь вищевказаний перелік комплекту.

Прикрутив фітинг до індикатора, для перестраховки 

(ущільнення пропуску повітря) посадив на різьбовий герметик, або ж він фіксатор різьби Zollex (він не сильно міцний, підлягає розбору при необхідності), ось фото нижче: 


Ось такий різьбовий герметик, точніше він є фіксатором різьби Zollex.


Під'єднав пневматичний поліуретановий патрубок до фітинга та пропустив через отвір корпуса в "Г" образному виді, другу частину корпуса щільно з'єднав. Провірив на герметичність вакуума, ідеально. 


Індикатор до встановлення на корпус ПФ готовий!!!


Далі на корпусі повітряного фільтру розмічаю центр для отвору (потрібно врахувати ребра жорсткості та потрапити між ними). Висверлюю отвір на 8мм, а д-р зов канавки 9,5мм з розрахунком що буде вкрай достатнє для ущільнення. 



Силіконовий ущільнювач пробиваю пробойником  отвір на 5мм. Встановлюю ущільнювач в просверлений отвір корпуса. Ледь встановив та розправив щоб щільно сів на своє місце, ще раз впевнився що дід Хуі продав якісний резиновий товар. Навіть вийшло в рази міцніше  штатного ущільнювача для клапана ВУТ 😏. Далі поліуретанову трубку за допомогою силікончика дуже щільно пропустив через цей отвір разом з корпусом індикатора. 



Трубка торчить на 3см від внутрішньої стінки корпуса остачу вкоротив. Нажаль фото з внутрішньої сторони забув зробити. 


Далі завершуючий этап, це з'єднання корпуса індикатора до корпуса повітряного фільтру якісною двухсторонньою стрічкою:

Обезжирюю поверхню площин корпусів, приклеюю та фіксую стубцинами на пару годин. 


Ну і кінцевий результат встановленого індикатора забрудненості повітряного фільтра на фото в підкапотному просторі, де дуже люблю своєбразний порядок але ніколи з мийкою не лізу. 







Після встановлення, зробив швидкий тест на справну роботу індикатора ПФ. При роботі ДВЗ на ХХ закрив канал впуску повітря та витягнув роз'єм з датчика ДМРВ, оберти піднялись більше 2тис., датчик відразу вибив червоний флажок на максимальний показник розрідженого повітря після фільтру. Система чітко працює!!!! 👍


Загалом індикатор дозволяє не їздити на забитому повітряному фільтрі та не викидати зайві гроші на заміну ще придатного розхідника."  


Обов'язково ще в майбутньому до цього  бортового №30 повернусь. Зроблю допис по закінченню ресурсності вже встановленого повітряного фільтру  Blue PRINT ADC42255 на скільки вистачить тис., км до фіксації "червоного флажка" (відмітка розрідженості в 5 кРа в впускній системі) при моїх штатних максимальних обертах ДВЗ в дорозі. А також після флажка відмітити показник кРа при спокійній штатні роботи ДВЗ. (кому цікаво). 

Ну а далі АутоСу буде сенс встановити свіженький оригінальний повітряний фільтр 1500А123 який вже лежить та чекає свого виходу що мчався протягом місяця з JPS (Ямайка). Звичайно сюди також обов'язково допишу ресурсність по пробігу від оригінального фільтру від ММС. 






Ціна питання 45 USD, Пробіг 129 км.
Опубліковано: 06 червня 08:15
Подія: 01 червня 15:08
24 0 3

Коментарі

Щоб залишати коментарі, потрібно авторизуватись.
Штука корисна особливо на сервісі коли кожен раз кажуть що грязний і потрібно міняти 🙂
1
06 червня 11:26
PrikolistUA
Штука корисна особливо на сервісі коли кожен раз кажуть що грязний і потрібно міняти 🙂
PrikolistUA, так, але мені здається ця штука не для тих прокладок хто довіряє сервісменам. 😜
1
06 червня 11:38
Ви пишите: "Blue Print в мене вже надихався 6,5 тис., км пробігу (по місту), і дихає ще як новий."
Як на мене, це не вірний висновок, тому що, потрібно враховувати те що, оригінальний ПФ або якісний аналог Knecht та MannFilter, зупиняє бруд наприклад розміром 5мкм, а той же менш якісний ПФ Blue Print зупиняє бруд вже розміром 10-15мкм. Тому оригінальний ПФ, Knecht та MannFilter потрібно міняти раніше за Blue Print, так як ОЕ, Knecht та MannFilter накопичать в собі більше пилу за Blue Print! І доречі, нанесуть менше шкоди двигуну, за дешеві аналоги!
06 червня 10:01
nivalse
Ви пишите: "Blue Print в мене вже надихався 6,5 тис., км пробігу (по місту), і дихає ще як новий."Як на мене, це не вірний висновок, тому що, потрібно враховувати те що, оригінальний ПФ або якісний аналог Knecht та MannFilter, зупиняє бруд наприклад розміром 5мкм, а той же менш якісний ПФ Blue Print зупиняє бруд вже розміром 10-15мкм. Тому оригінальний ПФ, Knecht та MannFilter потрібно міняти раніше за Blue Print, так як ОЕ, Knecht та MannFilter накопичать в собі більше пилу за Blue Print! І доречі, нанесуть менше шкоди двигуну, за дешеві аналоги!
nivalse, на рахунок цифр не вникав в "мкм" за BluePrint да й ніхто правду ненапише скільки там. А так загалом згоден з Вами на рахунок аналогового повітряного фільтру та дійсно ОРИГІНАЛЬНОГО. Але на аналогах за 10$, +/-80% відсотків автолюбителей їздять ну це таке право кожного. От і змусило мене поставити індикатор фільтру коли почав користуватись аналогом якому остаточно недовіряю, а якщо ще фальсифікатний аналог то взагалі ніпрощо. Хочу покатати ще цей аналог для особистого експерименту на його супротив в кРа. А в кінці опису я написав що чекає свого виходу новий оригінальний фільтр від ММС, і в подальшому буду використовувати оригінал по повній програмі його поставленої задачі. Дякую за відгук.

.
1
06 червня 10:36
Я їжджу на Mitsubishi Lancer X
Yarus-Aut
nivalse, на рахунок цифр не вникав в "мкм" за BluePrint да й ніхто правду ненапише скільки там. А так загалом згоден з Вами на рахунок аналогового повітряного фільтру та дійсно ОРИГІНАЛЬНОГО. Але на аналогах за 10$, +/-80% відсотків автолюбителей їздять ну це таке право кожного. От і змусило мене поставити індикатор фільтру коли почав користуватись аналогом якому остаточно недовіряю, а якщо ще фальсифікатний аналог то взагалі ніпрощо. Хочу покатати ще цей аналог для особистого експерименту на його супротив в кРа. А в кінці опису я написав що чекає свого виходу новий оригінальний фільтр від ММС, і в подальшому буду використовувати оригінал по повній програмі його поставленої задачі. Дякую за відгук. .
Yarus-Aut, фільтрацію можна перевірити. Я наприклад при заміні повітряного фільтру знімаю повністю його корпус і протираю частину корпусу після фільтра чистою серветкою або просто пальцем. Якщо там є навіть дрібний пил, то це одразу видно і такі фільтри я більш не купую. Ну і звісно мию корпус повністю кожен раз. Та й дросель недавно чистив, по стану видно, що фільтр добре робе свою роботу.
06 червня 16:39
veti-k
Yarus-Aut, фільтрацію можна перевірити. Я наприклад при заміні повітряного фільтру знімаю повністю його корпус і протираю частину корпусу після фільтра чистою серветкою або просто пальцем. Якщо там є навіть дрібний пил, то це одразу видно і такі фільтри я більш не купую. Ну і звісно мию корпус повністю кожен раз. Та й дросель недавно чистив, по стану видно, що фільтр добре робе свою роботу.
veti-k, також аналогічно на це звертаю увагу, правда не мию, а лише протераю внутрішню частину серветкою на наявність пилу. При заміні стараюсь не лінуватись та повністю демонтувати коробочку та впевнено замінити фільтр. Непоодинокі випадки що фільтр не сідає на посадочне місце з нижньої частини на Ласах Аутах коли робити на бистру заміну часто.
06 червня 17:15
Я їжджу на Mitsubishi Lancer X
Стаття класна, але я читати не став, бо потім з голови вже не вийде. Буде як в анекдоті про професора і бороду😁
1
06 червня 08:45
Я їжджу на Mitsubishi Lancer X
Yarus-Aut
veti-k, 😂 якщо не читали, як тоді стаття може бути класною? 😁
Yarus-Aut, по картинкам можу гадати 🙂. Тай й ви фігню не публікуєте.
1
06 червня 10:14
veti-k
Yarus-Aut, по картинкам можу гадати 🙂. Тай й ви фігню не публікуєте.
veti-k, картинки картинками. А от реалізація ще своє покаже. Ще до цього опису буду добавляти картинки аналога та оригінала в нашому незрозумілому майбутнього.
06 червня 10:41
Я їжджу на Mitsubishi Lancer X
Yarus-Aut
veti-k, картинки картинками. А от реалізація ще своє покаже. Ще до цього опису буду добавляти картинки аналога та оригінала в нашому незрозумілому майбутнього.
Yarus-Aut, прочитав таки все. Тепер дійсно цікаво скільки ресурс оригінального фільтра? На минулому ланцері я спочатку лише оригінал все ставив, і повітряний фільтр замінював через 20т., на вигляд був ще чудовий. Потім перейшов на неоригінал, замінював через 10т. і теж на вигляд був ще чистий. А потім у когось прочитав про мотогодини і т.д., та й почалися безсонні ночі😁
1
06 червня 13:33
veti-k
Yarus-Aut, прочитав таки все. Тепер дійсно цікаво скільки ресурс оригінального фільтра? На минулому ланцері я спочатку лише оригінал все ставив, і повітряний фільтр замінював через 20т., на вигляд був ще чудовий. Потім перейшов на неоригінал, замінював через 10т. і теж на вигляд був ще чистий. А потім у когось прочитав про мотогодини і т.д., та й почалися безсонні ночі😁
veti-k, ну нарахунок мотогодин, все вірно. Також притримуюсь. З роками знаю свої години. Орієнтуюсь по середній швидкості. Як приклад якщо якісна синтетика то ресурс масла до 300 м/г
Авто експлуатується в основному по місту середня швидкість 30 км/год.
Заміна масла потолок це 9тис, км. 300м/г

Встановлення мотолічильники рахую це безкорисний гаджет.
06 червня 13:52
veti-k
Yarus-Aut, а потім я ще за крапельний тест мастила почитав, і по виду каплі ходить воно чомусь у мене лише ~250мотогодин, хоч і не дешеве заливаю.
veti-k, серйозно))) я своєму маслу, поставщику довіряю вже більше 10 років поки туди нелізу.
Знайомий також на МПС 1 з салону 2008 року катає тільки на ньому і нічого друго НІ НІ. Єдине ця клята війна дала свої корективи по поставці, офіціали з Києва з'їхали.
06 червня 14:00
Я їжджу на Mitsubishi Lancer X
Yarus-Aut
veti-k, так, це і є самий важливий момент в ресурсності мастила.
Yarus-Aut, це так. От ті збочинці і навчилися по відбитку каплі мастила на папері робити висновок про його подальший ресурс.
06 червня 15:31
veti-k
Yarus-Aut, це так. От ті збочинці і навчилися по відбитку каплі мастила на папері робити висновок про його подальший ресурс.
veti-k, воно то так. Але мені більш здається що ці медіа автоблогери на цих ДЕЛІКАТНИХ питаннях тільки піднімають рейтинг каналу та лайки (в своїх інтересах), бо знають ці болючі місця автолюбителів. А потім начинаются експеременти за основу якогось недоблогера і заводите себе в блуд. Я б цим не заморачувався.
1
06 червня 15:54
Я їжджу на Mitsubishi Lancer X
Я їжджу на Mitsubishi Lancer X
PrikolistUA
veti-k, треба внідряти🙂
PrikolistUA, мені не треба, я за сорок тисяч вже шість разів повітряний фільтр замінив.
1
06 червня 13:19