До того, як BMW придбала Rolls-Royce у 1998 році, у компанії були власні плани та прагнення щодо надрозкішної лінійки понад флагманом 7 серії. У третій книзі Стіва Саксті «BMW Art by Design» він досліджує концепцію дизайну під назвою «ZBF 7 Series», скорочення від «Zukunftige BMW Familie» (пер. Сімейство BMW майбутнього). Вирішальним моментом тут є те, що концепція не була розроблена як пряма пропозиція для майбутньої 7-ї серії E65; радше, вона була створена до проекту 65ї, як далекоглядне дослідження, концепт, спрямований на прогнозування майбутнього напрямку для всієї лінійки BMW.
Серед цього творчого пошуку один дизайн виділявся своїм сміливим переосмисленням розкоші та присутності — ZBF 7 серії Джоджі Наґашіми. Концепція Nagashima кинула виклик загальноприйнятим нормам дизайну своєю вражаюче великою решіткою радіатора, розташованою перед лаконічним капотом, а також навмисним збільшенням простору для пасажирів. Інтер’єр був відходом від традицій, демонструючи радикально свіжий стиль, який позиціонував ZBF 7 серії не просто як наступника своїх попередників, а й як провісника футуристичної 9 серії.
Сам дизайн був мінімалістичний і відрізнявся стриманими хромованими акцентами спереду та ззаду.
Не менш вражає салон, який для 1990-х років виглядає по-справжньому футуристичним. Екран інформаційно-розважальної системи виглядає крихітним за нинішніми мірками, але візуально об'єднаний з панеллю приладів - прийом, який нині використовується багатьма автовиробниками, включаючи саму компанію BMW. Всі кнопки розташовані в центральному тунелі, на рульовому колесі або у верхній частині панелі приладів, що дозволило розмістити на центральній консолі кілька боксів для зберігання дрібних речей. Дерево і метал поєднуються зі світлою оббивкою сидінь і темнішим деревом у нижній частині салону.
Цей новаторський дизайн був втілений у життя як неходова модель, скоріше як втілення сміливого бачення Наґашіми щодо наступного покоління 7-ї серії, яке вийшло за межі звичних рамок розкішних седанів. На цьому амбіції проекту не закінчилися; у 1996 році другий автомобіль матеріалізувався в ходовий прототип. Цей прототип настільки захопив уяву керівника відділу досліджень і розробок BMW Вольфганга Райтцле, що він висловив бажання взяти цей прототип для свого гольф-клубу.
Найбільш захоплюючою особливістю, безсумнівно, є величезна решітка радіатора, яка тягнеться вниз, нагадуючи нам G80/G82 BMW M3 і M4, а також повністю електричні i4 та iX. Залишається сумнівним, чи компанія передбачила цю решітку у серійних моделях через двадцять п’ять років. Однак це свідчить про те, що останні тенденції дизайну не такі вже й нові, як може здатися.
Незважаючи на культові круглі фари, які пізніше стали відмінною рисою дизайну BMW, концепт вирізняється двома внутрішніми фарами помітно більшого розміру. У поєднанні з масивною решіткою радіатора, підкресленою значком V12, цей елемент дизайну надає ZBF вишуканого вигляду класичного розкішного седана, що нагадував Rolls-Royce задовго до того, як BMW придбала бренд класу люкс.
Кузов концепту був виготовлений з металу повністю вручну в одній з італійських компаній, що спеціалізується на кузовобудуванні. BMW надіслала глиняний макет італійській компанії, а та втілила ідею в життя. Автомобіль мав просту мову дизайну, яка сподобалася б керівникам, без звивистих ліній чи виражених контурів.
Як і в будь-якому преміальному автомобілі, задні пасажири не залишилися непоміченими. Вони мають ноутбуки, вбудовані в спинки передніх сидінь, і окремий пульт управління медіасистемою і клімат-контролем — зовні він виглядає практично один на один як комплекс iDrive, що дебютував набагато пізніше у всіх наступних серійних моделях BMW.
ZBF-7er, однак, справді спрямована в майбутнє. Наприклад, бокові дзеркала — це камери, встановлені назовні — те, що лише нещодавно стало мейнстрімом у Європі (регулюючі органи США не дозволять таку технологію). Крім того, це набагато більший автомобіль, ніж 7 серія середини 90-х, і ні для кого не секрет, що з кожним поколінням автомобілі стають більшими, важчими та складнішими.
Автомобіль спирається на 19-дюймові колеса. Малюнок протектора для виготовлених на замовлення шин був розроблений Джоджі Нагасімою — тією самою людиною, яка розробила весь автомобіль.
При погляді на автомобіль збоку впадає в око підвіконна лінія, яка в трохи зміненому вигляді з'явилася на "сімці" серії E65, що дебютувала в 2001 році. Крім того, у прототипу висувні ручки дверей
З роками «The ZBF» перевершив свою початкову роль, ставши шанованою точкою відліку та джерелом натхнення в дизайнерській студії BMW. На підтвердження своєї тривалої спадщини, «The ZBF» знайшов новий дім у 2020 році в священних залах BMW Classic, і ви можете побачити це у відео нижче.
Загалом, це цікава концепція з великою кількістю передових предметів розкоші, якими ми насолоджуємося сьогодні. Ми просто бажаємо, щоб BMW забув про решітку радіатора, як тільки вони здали її до музею :)
До речі, жодної фото ззаду не можу знайти. Цікаво, що там.
Щодо Бенгла, то його саме концепт був доволі непоганий. А от як так вийшло, що на етапі масового виробництва концепт перетворився на отой треш і угар, що ми маємо - я досі гадки не маю. Все хочу дослідити той період, але поки не наберусь духу. Бо для мене це був тоді добрячий удар по несформованій психіці.
Щодо грилю згоден - тут він якось більш з натяком на автівки 40х