Як і анонсував раніше, хоч ще й не закінчив роботу по сабу вирішив викласти матеріал по сабвуферу.
Попали мені до рук вінтажні низькочастотні динаміки BEAG 12”, тож я вирішив спробувати ще раз сабвуфер в багажнику не дивлячись на те що казав що його там вже ніколи не буде) .
Справа в тім, що я спробував з дверей зробити міні-саби встановивши в них непогані мідбасові динаміки Best balance B6.5c. Як я не шумив двері, не виготовляв заглушки на технологічні отвори. навіть додаткові розпорки вварив між захисною трубою та внутрішнім каркасом дверей, але звук мав низькочастотний гулкіт в мідбасовому диапазоні. Гулкіт від 120 до 240Гц. Щоб його позбутися я еквалайзером знизив рівень звуку на цих частотах чим прибрав цей недолік, але зʼявилося таке поняття як «провал» у цьому диапазоні. Та й мідбас виходить що грав в диапазоні 63-100Гц. Ще один момент який мені не подобався, це «басів» на вулиці було більше ніж в машині, зміна фази не вирішувала проблеми. Тобто якщо коротко, то машина стала таким собі «сабом» який грає для вулиці, а направлення мого проекту було насамперед це гра для мене, та не привертання уваги оточуючих, бо самого таке нервує.
Тож я вирішив спробувати зробити саб, бо з тим коробком що був в тизері зʼявився на моє здивування цікавий ефект, це на середній гучності з нормальним басом всередині авто, зовні я нікому не заважав, навіть на задньому сидінні відчувалося менше басу ніж на водійському. Тобто він локалізувався в «звуковій сцені», тобто посередині торпедо. Єдиний нюанс цього нижньочастотника (динаміка сабвуфера), це те що йому потрібен обʼєм в коробі десь біля 90-100л.
Тож я вирішив зробити саморобний короб з «бабусиної шафи». І щоб зменшити обʼєм його в багажнику виготовити його зі скосом передньої стінки, повторюючи кут нахилу задньої спинки.
Через те що докатка та підсилювач прикручені до спинок заднього сидіння, доступ до них немає ніяких перешкод. До домкрату та іншого інструменту доступ через дверки в «рівній підлозі» що я зробив в багажнику. В разі якщо треба буде зняти його, то підключення виконано за допомогою розʼєму 6.3мм JACK. А кріплення за допомогою двох кронштейнів до верхньої полички.
Усі шви ущільнені герметиком та достатньою кількістю саморізів (до 100шт). Обтягнув для естетичного вигляду карпетом.
Залишилось додати захисний гріль на динамік, щоб не пошкодити багажем, хоч я його майже ніколи там не буває)) . Доречі ціна захисної сітки (гріль) добирається до ціни сабвуфера. Тож поки міркую над цим питанням.
Тепер про враження. Бас вийшов такий мʼякий, бархатистий, що повністю наповнює простір в авто. Так як в мене 6-ти канальна поканалка, то на старий мідбас який у дверях не вистачає каналів, то він поки відключений та в дверях для ваги. Настройка фільтрів: саб BEAG 12” - 43-80гц 4 порядок(-24dB); середньочастотні динаміки Kicx Sound Civilization QM70.3 - 125гц - 10кГц 2 порядок (-12dB); верхньочастотні динаміки з комплекту Best balance B6.5c - 10кГц-20кГц 2 порядок (-12dB). Поки майже повністю розпустив середньочастотні динаміки для компенсування відсутності мідбасового динаміка. Доречі майже уся якість звуку лягає «на плечі» середньочастотника, через це вони і коштують зазвичай як залізний міст. Можливо в майбутньому заміню середньочастотні динаміки на якісь наприклад Hertz mp 70.3. Також проситься вже окремий звуковий процесорний підсилювач, для керування 8 каналами, але це поки все мрії. А загалом я дуже вражений наскільки якісна взаємодія саба з уже готовою системою покращує сприйняття композицій. Можливо під динамічну музику, таку як рок чи драм-ен-бейс ця збірка не підійде, але на щастя такі стилі музики мені не заходять.
Важливо памʼятати, що контрабас на системі без басу звучить, як віолончель))).
Для невеличкого тізеру зробив домашню трьох-полосну акустичну систему на базі динаміків BEAG HX-302-16s та твітерів Voice e25t, але про це буде допис у моєму профілю пізніше.