Попередньо вже писав за придбання комплекту тож треба продовжити розповідь про його інсталяцію.
Так як попередньо вже проводилась базова підготовка вібро/шумо ізоляція дверей та кузова, то треба було тільки її покращити. Щоб з мідбасового динаміка зняти майже його максимум, я вирішив зробити щити на технологічні отвори. Це дасть внутрішній опір динаміку та покращиться його контроль, тобто цим ми зможемо зняти з нього більше басу. Для цього я виготив лекала з газети майбутніх щитів та переніс їх на метал, так, я вирішив робити їх з металу 0.6мм. Після закріпив їх на своє місце за допомогою саморізів з пресшайбою, тимчасово. Місце розташування отворів обирав за принципом, щоб не вібрувало при поштовхах кулаком. Після цього кожен щит зсередини по периметру обклеював антіскрипом, а зовні віброізоляцією товщиною 2мм.
В майбутньому, після повного завершення доопрацювань своєї акустичної системи планую закріпити щити на клепки, ідеальним було би на заклепки різьбові (але це не точно). Ще стикнувся з труднощами, проводку на заводі провели дивним чином (всередині-назовні-всередині), що заважало провести її усю всередині? Поки з нею нічого не робив.Тоді була історія з роз'ємом склопіднімача. Довелось розпіновувати роз'єм, проводити через штатний отвір кліпси роз'єму та запіновувати назад.
Тепер підходимо до самого цікавого, це виготовлення щільного тонелю для мідбасового динаміка. Для збереження акустичних характеристик треба правильно встановити мідбас. Динамік виведений за карту яка спирається щільно на подіум прикручений до середньої частини дверей, усі отвори ущільнені, окрім збросу води. В тих машинах де є блоки керування склопід'йомниками в дверцятах така витівка не пройде, будуть гриміти, але в мене вони на центральному тонелі. Ще погрався з формою карти, бо навколо дінаміка був перепад висоти 1см та не щільно прилягала вона до подіуму. Нагрівав обережно газовим пальником та за допомогою шматка фанери придавлював нагрітий пластик, щоб він прийняв плоску форму. Після цього обробив поверхню шліфмашинкою абразивними кругами від 60 до 1000 та притиснув цей бутерброд рамкою з гріля динаміка. Вся оброблена поверхня сховалася під рамкою. Вийшло непогано. А тепер до цього бутерброда прикручується сам динамік та прикривається грилем.
Ще упустив один момент. Це як прикрутити кільце 16см до металу дверей, форма там дуже цікава. Готових подіумів для ланосу в продажі немає на 165 динамік. Тільки перехідні кільця з 12 на 16, але отвір в дверях замалий для магніту та треба випилювати, щоб динамік дихав гарно. Довелося рашпилем по дереву придавати кільцю форму металу. Добився зазору в 1-2мм та ущільнив за допомогою віброізоляції.
Залишилося пофарбувати, щоб вода не знищила та зробити козирки для динаміків, щоб вода не лилася на динаміки в дверях.
Орієнтація їх - це один дивиться на інший. Гратися з доворотами динаміків не став, так як планую робити трьополосну систему. А в ній орієнтація на водія динаміків не обов'язкова. За це будуть відповідати інші дві пари динаміків (середньочастотні та високочастотні). Ось їх ми в стійках якраз і направимо в середину салону.
Тепер ми дійшли до інсталяції твітерів. В зв'язку з тим, що середньочастотні динаміки (СЧ) ще не придбані, стійки лобового скла ще не виготовлялися. Для цього нам потрібно знати розмір інсталяційний СЧ динаміка. Вийшов з положення, це тимчасово буде двуполосна система (мідбасові динаміки в дверях та твітери на торпедо). Для формування якісного звуку твітери та СЧ динаміки майже завжди направляють на слухача, звичайно це водій. Іноді направляють звуковий потік на лобове скло передзеркаленням, цим віддаляється звукова сцена, але це складно розрахувати. Розібравши свої старі твітери я був приємно здивований, що розмір внутрішній співпадає з новим та ще й дуже щільно. Вирішив тимчасово закріпити їх таким чином, дуже пощастило.
Я орієнтував твітери між підголовниками, щоб прибрати наддетальність звуку.
Налаштування поки не придбав процесорну магнітолу робив на підсилювачі. Незважаючи на те що мої динаміки трохи були в користуванні для підстраховки зробив їм розминку. 40 хвилин на "синусі" 80 Герц з ходом динаміка до 4мм. Під час розминки поступово ход збільшився до 6мм. Находитися поряд з машиною було неможливо. Доречі зовні був тиск звуковий більший ніж всередині. Перевірив полярність підключення усих каналів, начебто вірно, крім того, що правий з лівим каналом мідбасу були зплутані, перекинув на підсилювачі місцями канали. Ретельно перевірив полярність дротів до дверей, теж все в порядку. На магнітолі все працює в повну полосу, не даю великого навантаження. Твітери тимчасово підключені від штатного фільтру першого порядку. Мідбаси грають повну полосу,бо я слухаю не гучно. А так треба різати мідбас по низу 50 герц, по горі 3200 герц другим порядком. А твітери по низу 5000 герц по низу, або 3800 з обережністю на не великих гучностях. Це я радив би для двополосної системи (НЧ+ВЧ). Сюди проситься СЧ, що я й зроблю. Тоді буде НЧ 50-500, СЧ 600-5000, ВЧ 6000-18000, це приблизно.
Дойшли до самого цікавого, це враження. З першої миті мене огорнула натуральність музики, Інструменти заграли новими фарбами в порівнянні з попередньою конфігурацією. Про жіночий вакал взагалі немає й мови. Зазвичай в більшості динаміків один стиль. Це трохи низу (не нижче 100герц) та трохи гори. Я естраду навіть не беру до уваги. Трохи про мідбас. Бас присутній, аж дзеркала на дверях трусяться та ручки на дверях підгримують, пізніше проклею..Але звукового тиску як від великого саба звісно немає, очікувана резонансна частота 73 герца, можливо пізніше зменшиться ще. Якщо просто сказати, то звук чарівний. Це ще немає ні потоналки та звукової сцени. Лише загальні мазки, далі буде...
P.S.: Наступний крок як казав це процесорна магнітола. Щоб була поканалка, сцена, тоналка. Середньочастотні динаміки в останню чергу, та й дуже ціни кусаються за гідні варіанти. Бо СЧ- це найважливіша частина звуку.