Volvo S60 (2G) (Чорний Лось 2.5 AWD )

Harman Kardon ч.1 історія і монтаж

Я їжджу на Volvo S60 (2G)
Київ, Україна


Привіт усім. По життю працюю із музикою, звуком та усілякою технікою що з ними пов'язана, і саме тому ніколи особливо не заморачувався зі звуком в автівці, адже маю уявлення що це дорога без кінця у пошуках того дзену, і краще на неї не ставати) тому до звуку у автівці відносився більше як до фону, не слухаючи, а прослуховуючи музику, відбираючи матеріал для роботи.

В мене з заводу стояв штатний комплект High PERFORMANCE (надалі HP) що включає у себе 4канала підсилення та 2х полосні системи спереду і сзаду акустика працює від заявлених 50w на канал на 2ом. 

Є ще у вольво "топовий" варік мультимедіа, premium sound від начебто хлопців з harman kardon 


Ага)) HARMAN нуну)

Тут вже 5*130w на 4ом, три полоси на фронті, дещо більш якісні пасивні фільтра. 

Чув його багато разів у друзів, так, саме цей комплект, звучав приємніше від мого, але тих грошей що за нього просить ринок він не коштує ну аж ніяк). І тут проблема. Коли б не вольво і її most 150, протокол по которому аудіоінформація передатється від головного пристрою на підсилювач, то за ті гроші можна вже було б зібрати якусь +- пристойну систему, яка буде краща за harman ( надалі HK або PS) , але, через потребу декодувати сигнал з цього most на зрозумілий усім нештатним підсилювачам, добру частку бюджету відбирає на себе саме цей перетворювач) ось така патова ситуація, але усе одно платити ринкову ціну  за комплект звуку, до котрого ще треба змінювати торпедо(що коштує ще як крило боінгу, та прописувати це все в систему авто) мені якось не хотілось, адже знову ж таки, я маю уявлення дійсній, а не ринковій ціні цих компонентів. Так і жив, у "качелях" 


І от одного разу одна гарна людина, що  має вуха, і розуміє що HK то не межа мрій, вирішив змінити його і поставити щось дійсно нормальне, а комплект  НК віддав  мені за сміхотворну суму, ще й попросивши перерахувати її усю хлопцям з ЗСУ, а потім сам ще й подвоїв цю сумму. За що йому моя шана та повага. 

І от у мене в руках коробка компонентів, єдиний нюанс, без центрального каналу) про це згодом) 


Ну і понеслась) 


Зліва направо HK перед, НК зад, HP



Так само


 Взявши до рук динаміки мід баса, і в сліпу спитавши де тут що, я б мабуть відповів зовсім навпаки, НК на фоні НР виглядають зовсім по дитячому, менши мотор, менша катушка, це наче і вторинні ознаки, але отак, взявши до рук, більш дешеві виглядають "посолідніше" 

Доречі НК перед/зад відрізняються, до того ж не тільки наявністю фільтра на передніх, так ще й дифузори виготовленні з різних матеріалів, перед пресована бумага, зад якийсь синтетичний матеріал, або та ж бумага але з якоюсь дуже лютою пропиткою.


Встановлений мід НК і підготовлений кабель для середньосмугового динаміку


Монтаж усієї історії простий, одне дістав інше підкинув, все по штатних місцях, каєф, єдине з чим довелося трохи попрацювати це під'єднати у паралель провід до ще одного, середньосмугового динаміку, котрого немає у НР як явища. 


Середньосмуговий динамік



Твіттер блакитний НР, зелений НК, різниця фільтрів


Після першого пуску довелося розібрати двері та трохи докинути ще вібри, бо спіймав резонанс на 100гц котрого не було раніше


Чорна стара вібра, зелена нова


Записати все в систему, про що був попередній пост, купою активував вбудований накопичувач 




Після активації маємо ще одне додаткове меню в налаштуваннях з шільдіком американців)


Залишилось питання з центральним каналом,  так він розрахований у формуванні не тальки музичної сцени, а й фінальній АЧХ системи, але купа експериментів і висновок, що поки що зосереджуся на інших питаннях з цією системою, різниця дуже несуттєва, а ціна питання заміна торпедо (400-500уе)


Експерименти з центральним каналом


На тему саме звуку буде другий пост, з графіками  замірами порівнянням  ачх, спотворень, мої думки на цю тему, питання важливості вібро-шумоізоляції авто та іншими комусь цікавистями комусь не дуже) 

Пробіг 130 км.
Опубліковано: 14 квітня 2023р. 11:07
13 0 1

Коментарі

Щоб залишати коментарі, потрібно авторизуватись.
Я їжджу на Volvo S60 (2G)
Вау кайф круто оце ти мужик просто бомба респект підписка)
1
14 квітня 2023р. 22:08
Без коліс :(
Цікавий досвід. Було цікаво почитати. Жду графіки з порівнянням.
2
14 квітня 2023р. 13:04
Я їжджу на Volvo S60 (2G)
Mopar
Цікавий досвід. Було цікаво почитати. Жду графіки з порівнянням.
LordApos, треба ще зібрати трохи статистичної інфи і буду робити) дякую)
14 квітня 2023р. 13:10
Дуже типова ситуація, коли люди, які працюють зі звуком професійно, чи так звані "домашники" із якоюсь зневагою дивляться на перспективу побудови аудіо в автомобілі :) По масштабності звучання автомобільна система з хорошою домашньою не зрівняється, очевидно, в силу специфічного акустичного середовища, але от по емоційному захопленню і динаміці, адже в авто музику ми слухаємо на ходу, що розкриває її новими гранями, автомобільна точно дасть фору домашній. Тому воно того варте. Щодо небажання "колгоспити" торпедо, на щастя, з розвитком блютуз, зокрема підтримки лослес-форматів, стало можливим будувати "автомузику" з використанням цієї технології. Якщо не за всі гроші світу, але уже з деякою претензією на якість, то у Фішера є непоганий варіант: https://www.audiotec-fischer.de/en/helix/processors/dsp3s Правда, як і з більшістю техніки, завжди є куди залізти з паяльником :) Якщо цікаво, стаття мого товариша про це (там про різні процесори, про хелікс в кінці): https://halin-dac.blogspot.com/2014/04/blog-post.html
1
14 квітня 2023р. 12:17
Я їжджу на Volvo S60 (2G)
ROst.ADventure
Дуже типова ситуація, коли люди, які працюють зі звуком професійно, чи так звані "домашники" із якоюсь зневагою дивляться на перспективу побудови аудіо в автомобілі :) По масштабності звучання автомобільна система з хорошою домашньою не зрівняється, очевидно, в силу специфічного акустичного середовища, але от по емоційному захопленню і динаміці, адже в авто музику ми слухаємо на ходу, що розкриває її новими гранями, автомобільна точно дасть фору домашній. Тому воно того варте. Щодо небажання "колгоспити" торпедо, на щастя, з розвитком блютуз, зокрема підтримки лослес-форматів, стало можливим будувати "автомузику" з використанням цієї технології. Якщо не за всі гроші світу, але уже з деякою претензією на якість, то у Фішера є непоганий варіант: https://www.audiotec-fischer.de/en/helix/processors/dsp3s Правда, як і з більшістю техніки, завжди є куди залізти з паяльником :) Якщо цікаво, стаття мого товариша про це (там про різні процесори, про хелікс в кінці): https://halin-dac.blogspot.com/2014/04/blog-post.html
ROst.ADventure, невірно зрозумів мій месдж))) не зневага, зовсім ні. Я просто розумію які це бабки коли робити це так шоб як треба все було)) і знову ж таки, це дорога не з фіналом, а з постійними змінами і улучшайзінгами, в пошуках " того самого " і я не хотів встрівати в цей дурдом з безсонними ночами , бо як то кажуть, "не на часі", я це мав на увазі, а не зневагу до звуку у авто)
2
14 квітня 2023р. 12:21
SerhiiVolvo
ROst.ADventure, невірно зрозумів мій месдж))) не зневага, зовсім ні. Я просто розумію які це бабки коли робити це так шоб як треба все було)) і знову ж таки, це дорога не з фіналом, а з постійними змінами і улучшайзінгами, в пошуках " того самого " і я не хотів встрівати в цей дурдом з безсонними ночами , бо як то кажуть, "не на часі", я це мав на увазі, а не зневагу до звуку у авто)
SerhiiVolvo, Згоден, я трохи утрировано висловився :)) Воно дійсно складно, бо дома хоча би геометрія приміщення очевидна і поява проблем здебільшого прогнозована, що можна врахувати при проектуванні, тоді як в салоні автомобіля це повний треш :) Але цікаво :) Пам'ятаю, як робив колись систему в таку ж, як у мене, купешку, а там двері, на відміну від седанів, практично прямокутної форми - я такі стоячі хвилі зловив, повздовжню, поперечну, що довелось переосмислювати весь концепт на ходу, міняти активні фільтри на фазокогерентні 4-го порядку і частоти зрізу :) Оце от ачх мідбаса в повну смугу: https://i.postimg.cc/J4N2xqz8/MB-14.gif А в планах був поділ на 170Гц другими порядками :) Зате не скучно :)) Бажаю успіху з твоєю системою!
1
14 квітня 2023р. 12:40
Я їжджу на Volvo S60 (2G)
ROst.ADventure
SerhiiVolvo, Згоден, я трохи утрировано висловився :)) Воно дійсно складно, бо дома хоча би геометрія приміщення очевидна і поява проблем здебільшого прогнозована, що можна врахувати при проектуванні, тоді як в салоні автомобіля це повний треш :) Але цікаво :) Пам'ятаю, як робив колись систему в таку ж, як у мене, купешку, а там двері, на відміну від седанів, практично прямокутної форми - я такі стоячі хвилі зловив, повздовжню, поперечну, що довелось переосмислювати весь концепт на ходу, міняти активні фільтри на фазокогерентні 4-го порядку і частоти зрізу :) Оце от ачх мідбаса в повну смугу: https://i.postimg.cc/J4N2xqz8/MB-14.gif А в планах був поділ на 170Гц другими порядками :) Зате не скучно :)) Бажаю успіху з твоєю системою!
ROst.ADventure, без зглажування виглядає якось не дуже)) та й в цілому, коли його припустити хоча б 1/6октави, все одно якось кривенько навіть у мід басовому регістрі. Не зовсім зрозумів за 170гц. Це підрізка з якої сторони планувалася?)) бо якось дуже вузько коли зверху, і дуже широко для сабу коли знизу?))
14 квітня 2023р. 12:45
Я їжджу на Volvo S60 (2G)
ROst.ADventure
Дуже типова ситуація, коли люди, які працюють зі звуком професійно, чи так звані "домашники" із якоюсь зневагою дивляться на перспективу побудови аудіо в автомобілі :) По масштабності звучання автомобільна система з хорошою домашньою не зрівняється, очевидно, в силу специфічного акустичного середовища, але от по емоційному захопленню і динаміці, адже в авто музику ми слухаємо на ходу, що розкриває її новими гранями, автомобільна точно дасть фору домашній. Тому воно того варте. Щодо небажання "колгоспити" торпедо, на щастя, з розвитком блютуз, зокрема підтримки лослес-форматів, стало можливим будувати "автомузику" з використанням цієї технології. Якщо не за всі гроші світу, але уже з деякою претензією на якість, то у Фішера є непоганий варіант: https://www.audiotec-fischer.de/en/helix/processors/dsp3s Правда, як і з більшістю техніки, завжди є куди залізти з паяльником :) Якщо цікаво, стаття мого товариша про це (там про різні процесори, про хелікс в кінці): https://halin-dac.blogspot.com/2014/04/blog-post.html
ROst.ADventure, за центральный канал, блютуз і дспішку хелікса не до кінця зрозумів в чому зв'язок. Давай спробую бульш детально.
Ця система це штатна система вольво, зі штатним усем що спілкуються по мост, підключити будь який зовнішній усь відразу +300уе на тріому.
Штатный усь (доречі на моє здивування на досить пристойних операційніках,оконечниках та серьозному цапі) має 5 каналів, 5канал на центральний динамік, він вже є, але для його монтажа треба міняти торпедо, що ще +400-500уе).
Тепер за роль цього каналу, порівнюючи ачх з ним та без нього, без нього отримуємо десь - 2бд здається у 2кгц +- ( не пам'ятаю вже, треба ноут поруч, у другому пості викладу графіки), повертаючись до початкового ТЗ, пам'ятаючи що я не будую систему мрії, а просто дещо покращую штатну, та порівнюю (у другому пості) штатні системи вольво між собой (скушно), то вкладати 500уе для компенсації 2бд це якось занадто))).
Коли ж ти маєш на увазі, що зовнішній дсп вирішив би питання з завалом ачх і відкинув би необхідність центрального каналу, так було б круто, але знов ж таки, ти його так просто туди не впіндериш, нема розриву, його можна дістати із самого уся, після вбудованого конвертора з мост, або після вбудованого цапу, і є більш акуратні рішення для таких цілей, наприклад від minidsp, але то вже хардкор з ковирянням у схемотехніці штатного уся (котрий є і усем, і процем, і усім відразу). Можливо і піду цим шляхом колись)
14 квітня 2023р. 12:35
SerhiiVolvo
ROst.ADventure, за центральный канал, блютуз і дспішку хелікса не до кінця зрозумів в чому зв'язок. Давай спробую бульш детально.Ця система це штатна система вольво, зі штатним усем що спілкуються по мост, підключити будь який зовнішній усь відразу +300уе на тріому.Штатный усь (доречі на моє здивування на досить пристойних операційніках,оконечниках та серьозному цапі) має 5 каналів, 5канал на центральний динамік, він вже є, але для його монтажа треба міняти торпедо, що ще +400-500уе).Тепер за роль цього каналу, порівнюючи ачх з ним та без нього, без нього отримуємо десь - 2бд здається у 2кгц +- ( не пам'ятаю вже, треба ноут поруч, у другому пості викладу графіки), повертаючись до початкового ТЗ, пам'ятаючи що я не будую систему мрії, а просто дещо покращую штатну, та порівнюю (у другому пості) штатні системи вольво між собой (скушно), то вкладати 500уе для компенсації 2бд це якось занадто))).Коли ж ти маєш на увазі, що зовнішній дсп вирішив би питання з завалом ачх і відкинув би необхідність центрального каналу, так було б круто, але знов ж таки, ти його так просто туди не впіндериш, нема розриву, його можна дістати із самого уся, після вбудованого конвертора з мост, або після вбудованого цапу, і є більш акуратні рішення для таких цілей, наприклад від minidsp, але то вже хардкор з ковирянням у схемотехніці штатного уся (котрий є і усем, і процем, і усім відразу). Можливо і піду цим шляхом колись)
SerhiiVolvo, Тут я мав на увазі, що аудіо система не зобов'язана бути настільки інтегрованою в автомобільну шину, а може бути відокремленою.
1
14 квітня 2023р. 12:43
Я їжджу на Volvo S60 (2G)
ROst.ADventure
SerhiiVolvo, Тут я мав на увазі, що аудіо система не зобов'язана бути настільки інтегрованою в автомобільну шину, а може бути відокремленою.
ROst.ADventure, аааааа, зрозумів за окрему шину. Нууу теж компроміси, адже у сучасному авто це і парктроніки, і голосний зв'язок, і навігація. Не хочется лізти у такі відокремлення, знову ж таки, у мене в автівці все ж вв Перу чергу автівка, а вже потім звук) але то в мене, і зараз. Сугубо моє ТЗ для себе
14 квітня 2023р. 12:48
Я їжджу на Volvo S60 (2G)
ROst.ADventure
Дуже типова ситуація, коли люди, які працюють зі звуком професійно, чи так звані "домашники" із якоюсь зневагою дивляться на перспективу побудови аудіо в автомобілі :) По масштабності звучання автомобільна система з хорошою домашньою не зрівняється, очевидно, в силу специфічного акустичного середовища, але от по емоційному захопленню і динаміці, адже в авто музику ми слухаємо на ходу, що розкриває її новими гранями, автомобільна точно дасть фору домашній. Тому воно того варте. Щодо небажання "колгоспити" торпедо, на щастя, з розвитком блютуз, зокрема підтримки лослес-форматів, стало можливим будувати "автомузику" з використанням цієї технології. Якщо не за всі гроші світу, але уже з деякою претензією на якість, то у Фішера є непоганий варіант: https://www.audiotec-fischer.de/en/helix/processors/dsp3s Правда, як і з більшістю техніки, завжди є куди залізти з паяльником :) Якщо цікаво, стаття мого товариша про це (там про різні процесори, про хелікс в кінці): https://halin-dac.blogspot.com/2014/04/blog-post.html
ROst.ADventure, оо, от до якоїсь такої людини, як у осьаноому твому посиланні мені і треба буде звернутися щоб вбудувати проц, не суть, будь то хелікс чи мінідсп, чи який інший УСЕРЕДИНУ мого штатного уся) знайти звідкіля там забрати сигнал на платі, і куди його повернути)))
14 квітня 2023р. 12:41
Я їжджу на Volvo S60 (2G)
ROst.ADventure
Дуже типова ситуація, коли люди, які працюють зі звуком професійно, чи так звані "домашники" із якоюсь зневагою дивляться на перспективу побудови аудіо в автомобілі :) По масштабності звучання автомобільна система з хорошою домашньою не зрівняється, очевидно, в силу специфічного акустичного середовища, але от по емоційному захопленню і динаміці, адже в авто музику ми слухаємо на ходу, що розкриває її новими гранями, автомобільна точно дасть фору домашній. Тому воно того варте. Щодо небажання "колгоспити" торпедо, на щастя, з розвитком блютуз, зокрема підтримки лослес-форматів, стало можливим будувати "автомузику" з використанням цієї технології. Якщо не за всі гроші світу, але уже з деякою претензією на якість, то у Фішера є непоганий варіант: https://www.audiotec-fischer.de/en/helix/processors/dsp3s Правда, як і з більшістю техніки, завжди є куди залізти з паяльником :) Якщо цікаво, стаття мого товариша про це (там про різні процесори, про хелікс в кінці): https://halin-dac.blogspot.com/2014/04/blog-post.html
ROst.ADventure, так за корпус дверей розумію тебе дуже й дуже. Трохи забігаючи на перед, порівняння міду що стояв раніше, у гарно підготовлених дверях і у фрі еірі
1
14 квітня 2023р. 12:50