Великий гайд по китайським камерам. Все що треба знати і іноді соромно спитати.

Опубліковано: 24 жовтня 15:57
Я їжджу на Nissan X-Trail IV
Чернігів, Україна

Навігація по моєму блогу тут: https://driver.top/user/8465/

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-


Відредаговано:
28 жовтня 2024 року.
Додано інфо з коментаря @gamester1 стосовно динамічних ліній і CAN


Привіт. Цей допис є органічним доповненням до Великого гайду по китайським мультимедіа (магнітолам), написаним більше року тому.


Про камери починав я його писати разів 10, потім закидав з думкою нащо воно треба, аж ось таки спробував народити його. Звісно, він не є істиною останньої інстанції, він буде доповнюватися і виправлятися зі зміною ситуації, чи просто після коментарів ваших. Тому не соромтеся, якщо бачите, що я десь явно накосячив, не забудьте написати про то. 


Отже спробуємо класифікувати і роздивитися всі можливі варіанти камер заднього огляду, передні (обгінні) камери та і просто камери для систем 360.


Давайте погрупуємо все наступним чином, щоби отримати якусь систему.


1. Тип відеосигналу. Це мабуть, найочевидніший класифікатор буде. Хоча і тут є нюанси. Грубо всі камери по типам відеосигналу можна поділити на:

  • аналогові CVBS (Composite Video Blanking and Sync);
  • аналогові високої якості AHD (Analog High Definition)
  • комбіновані CVBS/AHD

Аналогові CVBS камери мають дуже паршиву картинку по сучасним міркам і цікаві будуть лише власникам дуже древніх китайських мультимедіа, всі сучасні мультимедіа, хоч і підтримують CVBS, також підтримують AHD, що є логічно.

В свою чергу тип CVBS  по кольоропередачі ділиться на:

  • PAL (Phase Alternating Line)
  • NTSC (National Television Standards Committee)

Не дивлячись, що в телебаченні Європи за стандарт є PAL, китайські мультимедіа і камери в своїй більшості працюють по NTSC і знайти камеру на PAL та ще задача. Також аналогові камери можуть різнитися роздільною здатністю (кількістю ліній), але так глибоко тут ми не поліземо, бо це вже позавчорашній день, в котрий дивитися цікаво хіба що для історичної довідки.


Аналогові високої якості AHD. Їх помилково ще називають цифровими, але згідно визначення це не так. Якість картинки в них значно вища і тому станом на зараз це стандарт в відеокамерах для авто. Тут вже можна дивитися на роздільну здатність. Вона може бути:

  •  720p (1280*720);
  • 1080p (1920*1080).

Також варто звернути увагу на кількість кадрів в секунду. 25 чи 30. Камер 720/30 i 1080/30 абсолютна меншість, але не всі мультимедіа їх підтримують. Ба більше, 30 кадрові камери не працюють в системах 360. Про це детально буде нижче. Якщо ваша мультимедіа підтримує обидві роздільні здатності, вибір можна зробити на основі розміру вашого екрану. Якщо у вас 7-10 дюймів і розширення 1280*720, то очевидно, що переплачувати за камеру 1080р немає жодного практичного сенсу, достатньо буде 720р, якщо екран 2000(1920)*1200, сенс мати якіснішу камеру з'являється і можна переплатити за 1080p Звісно, тут теж є дрібні нюанси, про них ми поговоримо в секції про тип сенсора нижче. 25 чи 30 кадрів? Читайте специфікацію мультимедіа чи додаткового дисплею, до котрого буде підключено камеру. Якщо явно не заявлено, беріть 720/25 точно працюватиме.


Комбіновані CVBS/AHD - по суті поєднують 2 вище описані технології, як правило основані на дешевших сенсорах. Мають петельку-дріт випадкового кольору (білий, зелений чи ще якийсь) при перерізанні дроту в петельці перемикаються в один чи інший режим. Залежить від того якою зробив завод за замовчуванням, якщо AHD, після перерізання буде CVBS і навпаки. Звісно, якщо провід з'єднати (спаяти, скрутити) назад, то перемикаються в дефолтний стан.


Також не варто вірити, якщо камера AHD 1080p але коштує копійки, дуже часто китайці використовують інтерполяцію зображення, і тому в специфікаціях одне, а на практиці якість зображення зовсім інша. Якісна камера дешевою бути не може.



2. За робочою напругою. Насправді всі камери всередині працюють від 3.3В, але якщо взяти їх хвостика, то хвостик очікує:

  • 12В

Також можна відкопати камери для вантажівок, але ліниві китайці їх майже не роблять на 24В, а просто беруть 12В камеру і продають з додатковим блоком пониження напруги з 24В на 12В.


12В камери використовуються для заднього огляду або як передня камера в мультимедіа, котрі не мають в собі системи 360. Всі 12В камери на кабелі мають потовщення, в котрому стоїть понижайка з 12В на 3.3В  (рідше на 5В) не призначені для постійної роботи, оскільки ці понижайки дрібні, в гумово-пластиковому корпусі, що погано охолоджується і якщо вам рухатися задом треба 1 хвилину, це одна історія, а якщо включити камеру на постійній основі - то зовсім інша.



Зараз ви мені почнете писати, що у вас працює постійно і все ок. Так працює, але ресурс цих камер значно зменшується через це. У когось камера може кілька років пропрацювати, а у когось тільки кілька годин в такому режимі. Як пощастить.


5В камери мають в собі понижайку на 3.3В, тому злегка тепленькі коли працюють, але працюють роками. 5В мають такий самий тип відеосигналу - AHD 720p або AHD 1080p і працюють ПОСТІЙНО з системою 360 китайської мультимедіа. Якщо взяти DC-DC stepdown, можна зробити перехідник і використовувати в якості задньої чи передньої камери на мультимедіа без 360, головне дати правильну робочу напругу, а відеосигнал у них універсальний і стандартизований.


Є готові рішення які з 5В камери підключити як 12 вольтову:


3. По типу передачі даних. Дротові і бездротові. Бездротові - дуже не рекомендую, з однією сторони можна не тягнути 6ти метровий кабель від мультимедіа до камери, але з іншої сторони бездротові мають дуже паршиву якість сигналу, часто його гублять і дуже ловлять перешкоди

4. По типу лінзи. Теж все ніби то просто:

  • пласка лінза;
  • риб'яче око.

Статистика каже, що камери з пласкою лінзою не тільки мають менший огляд а ще і менш якісні і менш довговічні. Моя особиста думка, що на них взагалі не варто зупиняти свій вибір. Про кути огляду китайці брешуть постійно і поміряти його не реально правильно. Якщо параметр і написаний, то беруть його по діагоналі зображення, що ніяк не сходиться з реальними потребами людей. Якщо поставити риб'яче око, по центру ми отримаємо картинку без викривлення, а от викривлення дасть можливість бачити майже на 180 градусів по горизонталі, що дуже підвищує безпеку. Так, дійсно,  дехто скаже, що до картинки з риб'ячого ока треба звикати.


В системах 360 використовуються камери виключно з риб'ячим оком, на додачу сама система зшиває і вирівнює картинку, тому викривлення в системі 360 значно менше присутні ніж в одинокій камері заднього огляду.


5. Тип камери/сенсора. Іноді тип лінзи і сенсора пишуть на хвостиках 5В камер, що йдуть для систем 360. Але на практиці від тої інформації не холодно ні жарко, бо зшивається і калібрується система 360 не в ідеальних умовах і тип допомагає тільки в автоматичному режимі. Але часто його ніхто не пише, або ще гірше, продають на Алі одне, а приїде зовсім не то. Тому на це можна забити.  Також виробник може поміняти в одній і тій же моделі камери начинку і не сказати про то. Тому звертаємо увагу і купуємо собі камери де явно написано Sony 225 або Sony 307. Перші будуть 720p, другі 1080р і якість роботи вночі буде просто топчик. Отак просто цей пункт описати вийшло, аж сам дивуюсь.



В системі 360 в залежності від її ревізії і прошивки підтримуються виключно камери 720p або 1080р/720p. 


Нюанси системи 360:

  • камери можуть бути на різних чіпах і типах, але роздільна здатність усіх 4х має бути ОДНАКОВА
  • я не бачив систем 360, що підтримують камери 30 кадрів сек, тому 25 наше все.
  • розпіновка для 1080р і 720p різна, тому якщо переходити з 720p на 1080р і навпаки, міняти не тільки камери а і проводку до них, бо можна легко спалити подавши 12В з поворотника чи заднього ходу на камеру, котра не очікує більше 5В на вхід.

6. Форма і матеріал корпусу. З матеріалом просто: пластик або метал для квадратних камер. Всі решта виключно пластикові. Чи варто гнатися за металевими - однозначно - ні. В середині вони однакові, та і на авто їх не видно. Тільки естетичне задоволення від діставання з коробки.


За формою можуть бути:

  • квадратні і їх похідні у зменшеному корпусі. 22*22*22мм стандарний розмір, іноді 21*21*21мм, іноді 16*16*20мм Типово використовуються - на фронт і тил.
  • круглий циліндричний для врізання в бампер під прямим кутом, теж може бути як фронтальна так і задня.
  • купольного типу для дзеркал (як правило напівсфера купол, для системи 360) або  пірамідальної форми для бампера чи кришки багажника
  • вбудовані в ручку відкривання багажника (як цілісно так і просто квадратна камера прикручена до ручки)
  • вбудовані в ліхтар підсвітки номера(як цілісно так і просто квадратна камера прикручена до ручки)
  • вбудовані в логотип автомобіля

Останні існують далеко не під всі моделі і часто відверто гівняної якості. Можна купити з логотипом + окремо хорошу камеру і перепакувати начиння. Хороша камера менше 20 доларів в роздріб вартувати не буде. Якщо логотоипа з камерою під ваше авто не існує - 3D принтер + трохи часу і все можна обіграти і зробити дуже красиво самому.


7. Додаткові опції. Іноді в камерах є свистілки і перділки за котрими ганяються люди, але не всі вони однаково корисні і мають сенс. Давайте поговоримо і про них.

  •  статичні паркувальні лінії. Вони або є або немає,не регулюються, тому якщо камера по центру авто і під кутом 45 градусів, може вони вам і підійдуть, решта людей вимикає їх перерізанням відповідної петлі на дроті. Далі в налаштуваннях мультимедіа виставляють її статичні лінії, що в 95% регулюються вліво вправо, вгору вниз, нахил, ширина, розміри кожної зони і таке інше.
  • динамічні паркувальні лінії. Абсолютно безтолкова опція, якщо згинаються вони динамічно від вбудованого в камеру гіроскопа і показують приблизно нічого, тільки вводять в оману, ніякого відношення до реального положення керма і траєкторії руху коліс вони не мають, на противагу відкаліброваній системі 360 в мультимедіа яка по CAN шині отримує положення керма і малює лінії правильно.
    Update: Є камери, що беруть положення керма по CAN шині (китайські клони штатних камер). В цьому випадку положення ліній точніше і камера заточена під конкретне авто.
  • Відзеркалення  по горизонталі (рідше вертикалі). Іноді це корисно, але в більшості випадків теж робиться налаштуваннями мультимедіа.
  • Переключення між режимом AHD/CVBS - тут ясно, якщо AHD не підтримується, перемикаємось на режим старий
  • Світлодіоди як підсвітки білі, так і інфрачервоні. Ознака дешманьскої камери, котра у вас працюватиме не довго. По перше вони гріють все, що в середині, по друге, камері з якісним сенсором ніякі підсвітки не потрібні.

Всі ці опції присутні або відсутні з заводу, також вони вмикаються і вимикаються за допомогою петельок. Картинка для референсу нижче


За що відповідає конкретна петелька - один китайський бог знає, це має бути описано в описі камери, як на картинці вище. Для 5В камер останнім часом теж з'явилися петельки, котрі перемикають режим між 1080р і 720р.


Якщо вам треба якісні камери 360. Звертайтеся в мене 5 комплектів 1080p, також є 1 дешевенький на продаж і модулі 360 для мультимедіа на платформі FYT.


Все що в голову прийшло станом на сьогодні - описав. Якої інформації вам ще б хотілося сюди додати? 

31 6

Коментарі

Щоб залишати коментарі, потрібно авторизуватись.
В мене був випадок, коли майстер встановлювач, який 100500 років встановлює камери і не читає інструкції, не знав про перерізання дротика щоб AHD став CVBS (у мене старий головний пристрій) . Довелося самому вивчати питання і тикати його носом в мануал. В результаті після перерізання все запрацювало.
02 листопада 23:51
Я їжджу на Nissan X-Trail IV
roha012
В мене був випадок, коли майстер встановлювач, який 100500 років встановлює камери і не читає інструкції, не знав про перерізання дротика щоб AHD став CVBS (у мене старий головний пристрій) . Довелося самому вивчати питання і тикати його носом в мануал. В результаті після перерізання все запрацювало.
roha012, помиляються всі, можливо, майстер до того бачив тільки камери, де петелька вимикала розмітку тільки. Китайці в цьому плані дуже творчі і добре, коли є мануал, бо часто і цього немає 😀
03 листопада 06:37
Я їжджу на Ford Escape (3G)
Ще цікаво про поміхи та наводки. Типу як фонарі заднього зводу дають на вагах за рахунок опросу постійного
Які є засоби боротьби з погіршенням картинки
01 листопада 05:52
Я їжджу на Nissan X-Trail IV
eugeniusz23
Ще цікаво про поміхи та наводки. Типу як фонарі заднього зводу дають на вагах за рахунок опросу постійногоЯкі є засоби боротьби з погіршенням картинки
eugeniusz23, так, ваг в цьому плані вирізняється довбанням лампи заднього ходу високочастотними імпульсами для перевірки її справності. Лампі ці імпульси по цимбалам, а от камера, котру заживити від лампи заднього ходу починає показувати з перешкодами. Дуже сильними перешкодами.

Варіантів рішення найефективніших 2, точніше один найефективніший, а другий просто є.

Почнемо з другого: поставити фільтр живлення між камерою і лампою заднього ходу. Фільтрів є багато на алі. Який хороший, який ні - не скажу вага не мав ніколи в хазяйстві. Також якісні камери якось менш потерпають від того і іноді достатньо мати камеру не за 7 а за 20 доларів.

Тепер про ефективний і дешевий, але трохи геморний в реалізації. Звичайне автореле нормально розімкнуте за 50 грн і кілька метрів дротів. Беремо +12 з АСС, або взагалі постійний, розриваємо його за допомогою реле і заживлюємо камеру. На керуючий сигнал реле подаємо +12в з ліхтаря, чи блока запобіжників, звідки +12 йде на ліхтар. Реле буде вмикати камеру але від лінії де немає імпульсів. Реле річ тупа і імпульси на перевірку справності лампи на електромагнітній котушці йому по барабану.
01 листопада 22:10
Багато корисної інфи!
1
30 жовтня 21:36
Я їжджу на Nissan X-Trail IV
AndrewWeirdo
Багато корисної інфи!
AndrewWeirdo, дякую, стараємось😀
30 жовтня 21:39
Я себе буду такую брать по отзывам работает норм
30 жовтня 21:09
Я їжджу на Nissan X-Trail IV
GRANTOVOD__fl
Я себе буду такую брать по отзывам работает норм
GRANTOVOD__fl, так Teyes бере десь в OEM виробника і продає під своїм брендом. Якісні, але ціна завищена, як на мене.
30 жовтня 21:41
yuzo
GRANTOVOD__fl, так Teyes бере десь в OEM виробника і продає під своїм брендом. Якісні, але ціна завищена, як на мене.
yuzo, тогда взять подофо и использовать только в хорошую погоду ноч снег туман дождь можно даже не смотреть я такую отцу поставил он ездить только днем и в хорошую погоду
31 жовтня 09:42
Я їжджу на Nissan X-Trail IV
GRANTOVOD__fl
yuzo, тогда взять подофо и использовать только в хорошую погоду ноч снег туман дождь можно даже не смотреть я такую отцу поставил он ездить только днем и в хорошую погоду
GRANTOVOD__fl, насправді, бренд не має значення. Подофо продають дешеві і відповідно паршиві ОЕМ, Teyes дорожчі і якісніші. До Teyes в мене тільки претензія за ціну. Націнка неоправдана, але це моє бачення.
31 жовтня 10:02
GRANTOVOD__fl
yuzo, Да я не спорю может уже и появились дишовые и качественные камеры
GRANTOVOD__fl, купив камеру за 10 грн. Довольний як слон).
01 листопада 18:31
Микольо
GRANTOVOD__fl, купив камеру за 10 грн. Довольний як слон).
Микольо, Я даже не зна что можно за такую цену купить
01 листопада 19:03
Я їжджу на KIA Sorento (2G)
Петелька на камері також може відповідати за «відключення дзеркальності», таку камеру можна ставити на перед :)
2
30 жовтня 11:51
Я їжджу на Honda Accord (7G)
Файний допис.
Дякую за інфо)
2
29 жовтня 00:22
Так, дякую. Гарний пост.
Теж, трошки "в темі". Майже ніколи не рекомендую камери з LED підсвіткою, згоден це "шлак" який зазвичай дають у подарунок.
Ще є параметр як чутливість (як вона показує вночі) вибираю не більше 0,1 Lux. Доречі 0,5 Lux буде багато кольорового шуму вночі.
І пожалуй саме цікаве, ви знали що китайці кут огляду міряють по діагоналі? Тобто якщо написано 170° то гарно як що по горизонталі буде 110-120°.
Дійсно не усі камери витримують постійну роботу, раніше бувало що камера ЗХ встановлена як передня с постійним живленням вмирали через пів року. Це вже від якості виробника залежить.
І ще, з кожним роком все гірше і гірше роблять кабелі самих камер, це ніяк не узнати поки не розріжеш провід. (Жила як волос та ще й алюмінієва , без екрану)
2
28 жовтня 20:39
Я їжджу на Nissan X-Trail IV
Slava731
Так, дякую. Гарний пост.Теж, трошки "в темі". Майже ніколи не рекомендую камери з LED підсвіткою, згоден це "шлак" який зазвичай дають у подарунок.Ще є параметр як чутливість (як вона показує вночі) вибираю не більше 0,1 Lux. Доречі 0,5 Lux буде багато кольорового шуму вночі.І пожалуй саме цікаве, ви знали що китайці кут огляду міряють по діагоналі? Тобто якщо написано 170° то гарно як що по горизонталі буде 110-120°.Дійсно не усі камери витримують постійну роботу, раніше бувало що камера ЗХ встановлена як передня с постійним живленням вмирали через пів року. Це вже від якості виробника залежить.І ще, з кожним роком все гірше і гірше роблять кабелі самих камер, це ніяк не узнати поки не розріжеш провід. (Жила як волос та ще й алюмінієва , без екрану)
Slava731, про кут по діагоналі я писав в дописі , це відомий факт. З рибʼячим оком там важко про кути казати, оскільки лінза бере максимум що можна взяти в такому корпусі.

По яскравості - взагалі не виділяв цей параметр. Китайці зазвичай напишуть що завгодно:) на Sony 225 i 307 мене все влаштовує.

Дроти алюмінієві тонкі це біль, але дорожчі камери якось ще тримаються. Хоча бува всякого.

Доречі, дохнуть камери в основному по 2м причинам. Дохне понижайка в потовщенні або прямий струмінь зблизька керхером. Вода просочується крізь герметик і електоліз робить свою справу.
1
28 жовтня 21:01
Я їжджу на Ford C-Max II
Доброго дня. Підкажіть будь ласка, а чи існують в природі якісь блоки постпроцессінгу відеосігнала, щоб була можливість вирівняти картинку з камери заднього огляду "рибячий глаз", по типу як це налаштовується в системах 360?
28 жовтня 12:48
Я їжджу на Daewoo Lanos
Я старався убезпечити свої камери з допомогою dc-dc stepdown модулів. Шукав мінімальний поріг роботи. При 10в камери вже не показували. Короче, понижайки в цих потовщеннях дивні (я свої не розколупував, тому не знаю, що там).
28 жовтня 01:30
Є китайські камери які є "копію" оригіналу, в яких є динамічні лінії, і вони працюють від can шини
1
26 жовтня 09:57
Я їжджу на Nissan X-Trail IV
gamester1
Є китайські камери які є "копію" оригіналу, в яких є динамічні лінії, і вони працюють від can шини
gamester1, хм, мені не траплялися, бо я з китайськими головами справу маю в основному. Якщо маєш приклади лотів, поділись, будь ласка. Додам інформацію в допис.
26 жовтня 10:16
yuzo
gamester1, хм, мені не траплялися, бо я з китайськими головами справу маю в основному. Якщо маєш приклади лотів, поділись, будь ласка. Додам інформацію в допис.
yuzo, наприклад така:
https://a.aliexpress.com/_EzKzBXb
https://a.aliexpress.com/_EIzq5rT
https://a.aliexpress.com/_EJLEHnj
https://a.aliexpress.com/_EID3p4H
https://a.aliexpress.com/_Ez5fWsZ
1
26 жовтня 10:52
Я їжджу на Renault Megane II
Як завжди інформативно і лаконічно! Сам в свій час в пошуках нормальної камери купив декілька штук, поки знайшов те, що влаштовує)
Між CVBS i AHD в плані якості - прірва!) Був би такий гайд раніше, можливо можна б було одразу придбати те що потрібно! Тому велика подяка за подібні публікації!
2
24 жовтня 18:09
Дякую за корисну інформацію
2
24 жовтня 17:57
Дуже крутий гайд, дякую!
P.S. Якщо камери 1080 в продажі такі як у мене - то якість відмінна просто
1
24 жовтня 17:54
yuzo
Uns8ted, такі, на тому ж залізі.
yuzo, кайфові, і дешевше ніж 720р тіайс)
1
24 жовтня 18:03