Шини та Диски

Шини як витратний матеріал: чому не варто купувати б/в шини

Опубліковано: 02 жовтня 14:21


Багато водіїв вважають доволі привабливими оголошення про купівлю вживаних шин. Головною перевагою здається низька вартість, тому деякі поспішають придбати їх заради економії. На практиці ж це виявляється помилковим рішенням, яке не тільки принесе вам масу головного болю, а й не окупить свою вартість, оскільки замість якісних і довговічних шин ви отримаєте витратний матеріал, який потребує швидкої заміни. Чи варто купувати шини б/в або краще купити оригінальні? Розглянемо це питання більш детально.

 

Основні причини не купувати б/в шини

 

Купівля б/в шин може здаватися привабливою через економію коштів, проте є низка причин, через які це не найкраща ідея:


  • відсутність гарантії;
  • зносостійкість;
  • приховані недоліки;
  • невідомі умови зберігання;
  • сліди зносу протектора;
  • деформація каркаса.

Розглянемо кожен із них докладніше.



Відсутність гарантії


Під час купівлі б/в автошин одним з основних ризиків є відсутність гарантії, в той час, як нові покришки поставляються з гарантією від виробника. Все це може призвести до таких проблем:


  • Дефекти та пошкодження. Б/в шини можуть мати приховані дефекти або пошкодження, які не завжди видно при побіжному огляді: від мікроскопічних тріщин до серйозних пошкоджень внутрішньої структури.
  • Непередбачуваний термін служби. Без гарантії від виробника складно визначити, скільки часу прослужать уживані шини. Вони можуть зноситися або вийти з ладу набагато швидше, ніж нові покришки.
  • Проблеми з безпекою. Використані шини, особливо якщо вони експлуатувалися і зберігалися неправильно, можуть становити серйозну загрозу безпеці, аж до аварії.
  • Додаткові витрати. Якщо б/в шина вийде з ладу, вам доведеться замінити її. Це може виявитися дорожче, ніж початкова вартість нової шини, адже вам доведеться купувати дві шини замість однієї. Також варто врахувати можливі витрати на ремонт автомобіля в разі аварії через пошкодження гуми під час руху.

Усі ці ризики переважують будь-яку потенційну економію, яку можна отримати від купівлі вживаних шин.


Витривалість


Витривалість автошин – це їхня стійкість до зношування і можливість зберегти робочі характеристики протягом тривалого часу. У б/в шин витривалість значно нижча, ніж у нових, з таких причин:


  • Вплив часу. Гума, з якої виготовлені шини, з часом старіє і втрачає свої властивості. Це призводить до погіршення зчеплення з дорогою, збільшення гальмівного шляху і погіршення керованості автомобіля.
  • Нерівномірний знос. Вживані шини часто мають нерівномірний знос, що знижує їхню ефективність. Наприклад, якщо протектор зношений більше з одного боку, це може до погіршення керованості авто.
  • Скорочення терміну служби. Б/в шини, як правило, вже пройшли частину свого життєвого циклу, тому вони прослужать менше, ніж нові шини.
  • Втрата ефективності. З часом ефективність шин погіршується і вони не можуть забезпечити таку саму тягу, керованість і здатність до гальмування, як нова гума.

Всі ці фактори підтверджують те, що б/в шини будуть менш витривалими та ефективними, ніж нові.


Приховані недоліки


Приховані недоліки – це ще одна відповідь "ні" на запитання, чи варто купувати вживану гуму. Адже при її купівлі ви можете зіткнутися з такими прихованими недоліками, як:


  • Внутрішні пошкодження. Б/в покришки можуть мати внутрішні пошкодження, які неможливо виявити без спеціального обладнання. Вони можуть виникнути як результат аварії, проколу або неправильного використання.
  • Старіння гуми. Автошини з часом старіють і втрачають свої властивості, навіть якщо шина зовні абсолютно нормальна. Однак це знижує ефективність шини та збільшує ризик аварії.
  • Неправильне зберігання. Якщо шини зберігалися в невідповідних умовах, наприклад, за високої температури або вологості, це може призвести до погіршення їхніх властивостей.
  • Пошкодження боковини. Пошкодження боковини можуть бути непомітними під час поверхневого огляду, проте вони суттєво знижують безпеку та ефективність гуми.

Тому якщо ви все ж вирішили купувати вживані шини, то потрібно провести ретельний огляд або звернутися до професіоналів для перевірки їхнього стану.



Невідомі умови зберігання


Умови зберігання шин істотно впливають на якість і безпеку їхнього використання, однак у випадку з б/в шинами вам ці умови невідомі. Тому ви можете зіткнутися з такими проблемами:


  • Вологість. Якщо шини зберігалися в занадто вологому середовищі, це може призвести до руйнування гуми та корозії металевих елементів шини.
  • Температура. Шини, які зберігаються за дуже високих або низьких температур, втрачають свої властивості, що може погіршити зчеплення з дорогою і збільшити гальмівний шлях.
  • Сонячне світло. Пряме сонячне випромінювання провокує вицвітання та погіршення гуми, що своєю чергою може зменшити ефективність та безпеку шини.
  • Невідповідні умови. Якщо шини зберігалися в умовах, які не відповідають рекомендаціям виробника (наприклад, вони були піддані впливу хімічних речовин або на них стояв додатковий вантаж), це може збільшити ризик аварій і скоротити термін служби шини.
  • Старіння. Якщо шини довгий час зберігалися без використання, вони піддаються старінню і втрачають свої властивості, навіть якщо виглядають як нові.

Без інформації про те, як шини зберігалися, покупець бере на себе всі ці ризики. Тому завжди краще купувати нові шини у надійного продавця, який може гарантувати їхню якість і безпеку.


Сліди зносу протектора


Ще одна проблема, з якою можна зіткнутися під час купівлі б/в шин - це сліди зносу протектора. Розглянемо їх докладніше:


  • Нерівномірний знос. Якщо протектор зношений нерівномірно, це може вказувати на проблеми з балансуванням або вирівнюванням коліс, або на те, що тиск був неправильним. Все це призводить до погіршення керованості автомобіля і збільшення гальмівного шляху.
  • Глибокі тріщини або отвори. Якщо на протекторі є глибокі тріщини або отвори, це може вказувати на серйозні пошкодження шини, що можуть призвести до неможливості її використання. Латки на шині також свідчать про наявність пошкоджень.
  • Знос по центру. Якщо протектор зношений у центрі більше, ніж по краях, це свідчить про те, що шини перекачували. Таке зношування призводить до погіршення зчеплення з дорогою і збільшення гальмівного шляху.
  • Знос по краях. Якщо протектор зношений по краях більше, ніж у центрі, це вказує на недостатній тиск у шинах, що призводить до погіршення керованості автомобіля.

Тому завжди важливо ретельно перевіряти знос б/в шин перед купівлею, щоб забезпечити безпеку на дорозі. А ще краще - купувати нові шини.


Деформація каркаса


Деформація каркаса - це серйозна проблема, яка може загрожувати безпеці водіння, і з цією проблемою можуть зіткнутися покупці вживаних шин.


Каркас може деформуватися через різні причини, включно з аваріями, проколами, неправильним використанням (наприклад, перевантаженням або недостатнім тиском у шинах) і неправильним зберіганням. Деформація каркаса призводить до нерівномірного зносу протектора, погіршення керованості авто, збільшення гальмівного шляху і навіть раптового вибуху шини.


Її можна виявити за видимими ознаками, такими як опуклості, вм'ятини або тріщини на боковині шини. Однак деякі пошкодження може виявити тільки фахівець. 


Якщо ж ви виявили деформацію каркаса, шину слід негайно замінити, адже навіть невелика деформація може призвести до серйозної аварії. 


Купівля б/в шин завжди пов'язана з ризиком, оскільки неможливо знати, як їх використовували та зберігали раніше, та й деякі неочевидні проблеми, на кшталт деформації каркаса, не завжди виходить визначити без допомоги фахівця.



На що звертати увагу при купівлі вживаної гуми?


У цьому разі важливо знати, як перевірити б/в шини під час купівлі. Для цього потрібно звертати увагу на такі аспекти:


  • Дата виробництва. Перевірте дату виробництва шини - вона вказана на її бічній стороні. Шини старше 5-6 років можуть становити ризик, навіть якщо вони виглядають як нові. Навіть якщо ви прийняли рішення про купівлю вживаної гуми, краще купувати вироби не старше 2 років.
  • Стан протектора. Залишкова глибина протектора важлива для безпеки водіння. Для літніх шин глибина протектора має бути щонайменше 1.6 мм, для зимових – щонайменше 4 мм. Для оцінки можна використовувати звичайну лінійку.
  • Деформація каркаса. Перевірте шини на наявність деформацій, таких як опуклості, вм'ятини або тріщини на боковині шини.
  • Приховані пошкодження. Після зовнішнього огляду шину слід надіти на диск і накачати, щоб тиск трохи перевищував рекомендовану норму. Це може допомогти виявити приховані пошкодження.

Пам'ятайте, що найвигідніший варіант – це купувати нові шини, оскільки економити краще в довгостроковій перспективі.


Висновок


Попри те, що б/в шини здаються більш доступними, ця доступність оманлива, оскільки вони не прослужать так довго, як нова гума. У підсумку це завдасть вашому гаманцю більшої шкоди, ніж купівля нових якісних шин. Також вони тягнуть за собою безліч ризиків, зокрема пов'язаних з безпекою, тому потрібно обов'язково знати, як перевірити б/в гуму перед купівлею. Як підсумок, купівля нових шин – це набагато вигідніша інвестиція у ваші безпеку і спокій.

33 0

Обговорення

Щоб залишати коментарі, потрібно авторизуватись.
Я їжджу на Renault Megane III
Автор цієї статі напевне не бачив наших доріг, на котрих купувати нові шини це марнотратство.
2
2
06 жовтня 17:40
onivan
Автор цієї статі напевне не бачив наших доріг, на котрих купувати нові шини це марнотратство.
onivan, автор статті продавець, тому для нього це лише заробіток)
1
07 жовтня 11:13
Я їжджу на Ford Kuga (2G)
Маячня)
2
2
05 жовтня 14:37
З такими дорогами як у нас в країні, їздити хіба що гусеницями. А б/у то за щастя подавно, по цим колдойобинам.
1
04 жовтня 17:13
ArtPicasso
З такими дорогами як у нас в країні, їздити хіба що гусеницями. А б/у то за щастя подавно, по цим колдойобинам.
ArtPicasso, вітаю. а ви хоча б ще десь були щоб порівнювати?
ПС. з 2019 нормально так ремонти доріг робили ж. правда, велике доріжництво замінило ракетобудівництво. вам сподобалося?
09 жовтня 09:18
Valdemar
ArtPicasso, вітаю. а ви хоча б ще десь були щоб порівнювати?ПС. з 2019 нормально так ремонти доріг робили ж. правда, велике доріжництво замінило ракетобудівництво. вам сподобалося?
Valdemar, десь робили, а десь не робили. Таке буває. Так от прикинь: там, де не робили, ями в півколеса. І їздити такими дорогами це марнотратство і недалекоглядність
09 жовтня 10:28
Falling_Higher
Valdemar, десь робили, а десь не робили. Таке буває. Так от прикинь: там, де не робили, ями в півколеса. І їздити такими дорогами це марнотратство і недалекоглядність
Falling_Higher, ну то давайте знов зіграємо в майські шашлики і кинемо кошти в ремонт замість ракетної програми.
09 жовтня 12:14
Valdemar
Falling_Higher, ну то давайте знов зіграємо в майські шашлики і кинемо кошти в ремонт замість ракетної програми.
Valdemar, до чого тут шашлики? я не розумію, нахєра заперечувати факт того, що півкраїни тупо без доріг у темі про шини і дороги
1
09 жовтня 15:48
Valdemar
ArtPicasso, вітаю. а ви хоча б ще десь були щоб порівнювати?ПС. з 2019 нормально так ремонти доріг робили ж. правда, велике доріжництво замінило ракетобудівництво. вам сподобалося?
Valdemar, отож бо що був, більшість країн Європи об‘їздив та вся Україна. Колдойобини в цілому в Україні. Клаптики чи відрізки новоспеченого «під Європу» асфальту в 20-30км зовсім не впливають на загальний стан доріг. А міжнародного значення дороги, такі як Київ-Чоп робились зовсім без українців.
09 жовтня 11:20
Valdemar
ArtPicasso,
Valdemar, Klasov, Nitra регіон, дорога в один кінець, саме забите село. У нас такого плану єквівалент: то тільки саме слово «дорога» викликає сміх, там її немає.
10 жовтня 18:23
ArtPicasso
Valdemar, Klasov, Nitra регіон, дорога в один кінець, саме забите село. У нас такого плану єквівалент: то тільки саме слово «дорога» викликає сміх, там її немає.
ArtPicasso, ви там потік вантажівок бачили?
Чи ви зі школи екстрасенсів?
ПС. В нітрі єдиний в європі завод Лендровер Ягуар в європі.
А далі вздовж цієї дороги ще 6 фабрик автомобільних компонентів включно з Матадором.
10 жовтня 20:37
Valdemar
ArtPicasso, ви там потік вантажівок бачили?Чи ви зі школи екстрасенсів?ПС. В нітрі єдиний в європі завод Лендровер Ягуар в європі.А далі вздовж цієї дороги ще 6 фабрик автомобільних компонентів включно з Матадором.
Valdemar, на фото відрізок дороги села Класов, до Нітри відношення іншого крім як приналежність до регіону немає. І це все вийняток, який в Україні це рахуватиметься за щастя…
1
10 жовтня 22:01
ArtPicasso
Valdemar, на фото відрізок дороги села Класов, до Нітри відношення іншого крім як приналежність до регіону немає. І це все вийняток, який в Україні це рахуватиметься за щастя…
ArtPicasso, їбать. Глянь на мапу, це дорога з Нітри на Врабле. Далі трафік іде на мадярщину, на АЕС, і на південь Словаччини.
11 жовтня 07:41
Valdemar
ArtPicasso, їбать. Глянь на мапу, це дорога з Нітри на Врабле. Далі трафік іде на мадярщину, на АЕС, і на південь Словаччини.
Valdemar, закрий свій гугл мапс і свої вийнятки. Я в таких рєдкосних єбуках не їздив, тоже мені з мадяр європейци🤣. А в Україні одні їбуки.
1
11 жовтня 13:32
ArtPicasso
Valdemar, закрий свій гугл мапс і свої вийнятки. Я в таких рєдкосних єбуках не їздив, тоже мені з мадяр європейци🤣. А в Україні одні їбуки.
ArtPicasso, ну так не тринди. і забери фінансування з ЗСУ на Велике крадівництво, як ви з 2019 робили. Видно, не наїлись зєбоби майських шашликів.
ПС. нам шо до словаків, що до мадяр - як до Києва рачки. Вони в ЄС, вони в НАТО, а ми десь посередині в сраці.
11 жовтня 15:06
Valdemar
ArtPicasso, ну так не тринди. і забери фінансування з ЗСУ на Велике крадівництво, як ви з 2019 робили. Видно, не наїлись зєбоби майських шашликів.ПС. нам шо до словаків, що до мадяр - як до Києва рачки. Вони в ЄС, вони в НАТО, а ми десь посередині в сраці.
Valdemar, може ти і в сраці, а я живу так як хочу я, і роблю те що хочу. На вертелє я мав ці всі уєбанські закони і порядки, в туалеті замість паперу хіба знадобляться. І дай тобі Боже щастя, не рівнятись до якихось словаків чи циганів з мадярами.
1
11 жовтня 16:46
Valdemar
ArtPicasso, вася. Я 10+ років прожив в Дубаї, третій рік в Ївропі. І маю змогу порівнювати те, що бачу.Насолоджуйся майськими шашликами, смачного.
Valdemar, бедуїн, майський зєлін шашель це по твоїй часті. Тебе навєрно тут дуже обіжали, кочевнік.
11 жовтня 20:03
У мене 4 робочих машини перевзути одну на бу гуму 4мм+ приблизно 4-5к. Як нову брати 12-18к. Помножити на 4) ніяких грошей не вистачить)))
Можна таке написати і про бу машину) Краще нова, тільки вона бу стає як тільки виїхав із салону.
5
2
02 жовтня 22:18
Я їжджу на ГАЗ 3110
повністю підтримую. Довелось поїздити на новій преміум гумі, старому преміумі, новій вітчізняній гумі та новй китайській гумі.

по відчуттях. Літня гума б/в ще можна брати, але якщо ціна адекватна. Бо наші бариги тулять резину 4,5 мм по ціні майже як нова вітчизняна. на них рівняється олх також. Нова китайська та вітчізняна літня гума це на голову краще старого преміуму. Краще тримає удари, м`якіше.

Зимова гума онлі нова хоч китай, хоч вітчізняна, але лише нова! Брав колись новий мішлен, після 3х сезонів він превратився з неймовірної липучки у щось таке, що шліфувало навіть на мерзлому асфальті та снігу, а у додачу кожна яма це гуля. Хоча 3 перших зимових сезони були просто бімба!
1
1
02 жовтня 21:07
Sergio
повністю підтримую. Довелось поїздити на новій преміум гумі, старому преміумі, новій вітчізняній гумі та новй китайській гумі.по відчуттях. Літня гума б/в ще можна брати, але якщо ціна адекватна. Бо наші бариги тулять резину 4,5 мм по ціні майже як нова вітчизняна. на них рівняється олх також. Нова китайська та вітчізняна літня гума це на голову краще старого преміуму. Краще тримає удари, м`якіше.Зимова гума онлі нова хоч китай, хоч вітчізняна, але лише нова! Брав колись новий мішлен, після 3х сезонів він превратився з неймовірної липучки у щось таке, що шліфувало навіть на мерзлому асфальті та снігу, а у додачу кожна яма це гуля. Хоча 3 перших зимових сезони були просто бімба!
Sergio, а можно узнать чем премиори новое или дешманский Китай лучше например нокиана которому 3 года , да даже той же дебицы такой же вековой категории?
1
02 жовтня 22:17
Sergio
SnowgOons_, а де її трьох річну можно купити БВ? з залишком протектору хочаб 5,5мм?
Sergio, через олх брал 3 летнюю с протектором 7, на Сенса брал 2 летнюю с протектором 6.5-6.6 за более чем адекватную цену. Не сразу но все можно купить .
04 жовтня 16:33
Я їжджу на Ford Focus III Hatchback
на попередньому авто (в далеких 2000-х) їздив тільки на б\в шинах і норм.
зрозуміло що допис рекламний (типу купуйте ТІЛЬКИ нові шини ! і звісно тільки у нас )))), але навіщо так категорично ?
2
1
02 жовтня 18:17
Багато людей їздять на авто рік, два, і на продаж. І на кожне авто купувати два комплекти нових шин немає сенсу. Особливо коли в рік пробіг 10 тисяч
1
02 жовтня 18:11
Я їжджу на Volkswagen Golf Mk5
Та ну хрінь повна, 5 -й рік на б/в шинах їзжу, правда брав з мінімальним зносом
4
1
02 жовтня 17:26
Я їжджу на Mazda 6 (3G)
Slavyan0991
Та ну хрінь повна, 5 -й рік на б/в шинах їзжу, правда брав з мінімальним зносом
Slavyan0991, ця стаття про вплив на вірогідність.
1
1
02 жовтня 18:15
Slavyan0991
Та ну хрінь повна, 5 -й рік на б/в шинах їзжу, правда брав з мінімальним зносом
Slavyan0991, перепрошую, але.. ви ж за Слугу Народу голосували? бо почерк впізнаю.
PS. 3/4 реакцій як прояв 73% вірогідності. Кореляція вражає.
5
1
04 жовтня 13:35